Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 sierpnia 2008, 12:49

Przyszłość Scarface 2 pod znakiem zapytania

Na światło dzienne wychodzi kolejna konsekwencja połączenia gigantów – Activision i Vivendi. Wygląda na to, że prawa do stworzenia drugiej części gry Scarface: The World is Yours nie były wystarczająco dobre dla Activision Blizzard.

Na światło dzienne wychodzi kolejna konsekwencja połączenia gigantów – Activision i Vivendi. Wygląda na to, że prawa do stworzenia drugiej części gry Scarface: The World is Yours nie były wystarczająco dobre dla Activision Blizzard.

Na rynku jest kilka gier bazujących na klasycznych filmach z lat 70-tych i 80-tych. Niedawno zapowiadano sequel Ojca Chrzestnego, gra z Brudnym Harrym jest podobno wciąż produkowana (mimo zeszłorocznych zawirowań), więc cóż złego w stworzeniu drugiej części Scarface, która to gra sprzedała się w 2,5 milionach egzemplarzy na całym świecie?

Przyszłość Scarface 2 pod znakiem zapytania  - ilustracja #1

Twórca bloga Cut Scene przypomina, że jakiś czas temu wysoki pracownik Vivendi informował go o fakcie tworzenia Scarface 2. Gra była robiona (razem z trzema innymi tytułami – m.in. Prototype) przez twórców oryginału – studio Radical. Kilka dni temu jednak autor bloga uzyskał informację, iż Radical został poddany restrukturyzacji (czyt. zwolniono 100 pracowników), a na deskach projektowych pozostały tylko dwie gry – wspomniany Prototype oraz Crash Bandicoot. Jest to oczywiście powiązane z faktem, że nowy Scarface nie znalazł się na krótkiej liście gier zaadoptowanych przez Activision. Ponadto prawa do gry wróciły do wytwórni Universal, a więc możemy na razie zapomnieć o Scarface 2.

Czy wytwórnia będzie szukać innego studia do stworzenia tej gry, czy też może sama zajmą się produkcją (wzorem zapowiedzianego Wanted) – tego niestety nie wiadomo.

Filip Grabski

Filip Grabski

Istnieje od 1984 roku, a 10 lat później z pełną świadomością zaczął użytkować pecety. Zostało mu to do dzisiaj, ale w międzyczasie nauczył się łączyć przyjemne z pożytecznym (tak, na komputerach można nie tylko grać!). Z GOL-em współpracuje od marca 2008 roku - zaczynał od newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji pompował treści dla Gameplaya. Obecnie przede wszystkim tworzy grafiki widoczne na głównej stronie serwisu (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury - zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej