Przedstawiciel UbiSoftu o wstępnej fazie produkcji gry Red Steel

Informacji związanych z Red Steel, jedną z pierwszych gier UbiSoftu na konsolę Nintendo Wii, nigdy za wiele. Marie-Sol Beaudry, jeden z producentów, zdradziła ich nieco w wywiadzie zorganizowanym przez serwis FiringSquad.com. Dowiedzieliśmy się m.in. jak przebiegał wstępny etap produkcji tego nowatorskiego FPSa.

Piotr Doroń

Informacji związanych z Red Steel, jedną z pierwszych gier UbiSoftu na konsolę Nintendo Wii, nigdy za wiele. Marie-Sol Beaudry, jeden z producentów, zdradziła ich nieco w wywiadzie zorganizowanym przez serwis FiringSquad.com. Dowiedzieliśmy się m.in. jak przebiegał wstępny etap produkcji tego nowatorskiego FPSa.

Pierwszy kontakt pomiędzy UbiSoft i Nintendo został nawiązany w trakcie targów E3, które odbyły się w 2005 roku. Nintendo poszukiwało wtedy firmy, która podjęłaby się produkcji gry FPP dla Wii. Zostaliśmy zapoznani jedynie z podstawowymi informacjami na temat wizji przyszłego kontrolera, sprzętu oraz prawdopodobnej mocy konsoli. Żadnych dokładnych, technicznych danych.

Beaudry wyjawiła następnie, że kolejne dwa, trzy miesiące upłynęły członkom zespołu na wyobrażeniu sobie w jaki sposób możnaby wykorzystać potencjalne właściwości kontrolera, określanego dzisiaj jako Wii-mote. Nie było żadnych goniących nas terminów, presji, czy wymuszania na nas jakichkolwiek decyzji. Sporządziliśmy listę wszelkich zagrań, które przyszły nam do głowy oraz rozpatrywaliśmy pierwsze pomysły związane z rozgrywką. Dwie grupy pracowników (ludzie odpowiedzialni za silnik oraz projektanci) rozpoczęły wstępne prace. Działali w tzw. systemie „ping ponga” – projektanci wpadali na jakiś pomysł, a programiści dokonywali porównania owego pomysłu z możliwościami silnika, a także konsoli.

Marie-Sol stwierdziła, że głównym celem tych prac było wynalezienie wszystkich wirtualnych ruchów, które możnaby wykonać przy pomocy Wii-mote i które byłyby możliwe do opracowania na Wii. Sporządzili wspomnianą już listę zagrań: cieć, strzałów z broni palnej, uderzeń, kopnięć, możliwość użycia lassa, bazooki, latarki… Chcieliśmy skupić się na ruchach, które są możliwe do wykonania w rzeczywistości. Zrobiliśmy to wszystko nie mając dostępu do kontrolerów Wii. Zero technologii, tylko wstępne pomysły. Trzeba jednak przyznać, że był to bardzo świeży i rozwojowy proces.

Cały wywiad (obejmujący m.in. kwestie związane z fabułą red Steel) znajdziecie pod tym adresem.

Red Steel

Red Steel

Nintendo
po premierze

Data wydania: 19 listopada 2006

Informacje o Grze
5.9

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl