Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 lutego 2007, 11:07

autor: Michał Markocki

Postępy w pracach nad grą MMO Johna Romero

W styczniu 2006 roku pojawiła się wiadomość, że John Romero, wielka postać w świecie gier, w przeszłości pracujący między innymi dla id Software, Ion Storm, Monkeystone Games, czy Midway Games zamierza stworzyć nowego MMOG (masową grę sieciową).

W styczniu 2006 roku pojawiła się wiadomość, że John Romero, wielka postać w świecie gier, w przeszłości pracujący między innymi dla id Software, Ion Storm, Monkeystone Games, czy Midway Games zamierza stworzyć nowego MMOG (masową grę sieciową). Założył własną firmę - Slipgate Ironworks - która zajmuje się realizacją projektu.

Dzisiaj wiemy, że John Romero wybrał platformę developerską i serwerową do prac nad swoim projektem. Będzie to pakiet BigWorld Technology Suite, który zawiera wszystkie narzędzia potrzebne do tworzenia i obsługi MMOG - od oprogramowania graficznego po aplikacje serwerowe. Z technologii BigWorld Suite korzysta się obecnie przy produkcji i obsłudze takich gier jak: Dark&Light czy Stargate Worlds. Powyższa decyzja jest sygnałem mówiącym, że prace nad tajemniczym tytułem idą naprzód i bez wątpienia ulegną przyspieszeniu. Tajemniczym, gdyż Romero nie ujawnia żadnych informacji na temat treści gry, choć sam publicznie twierdzi, iż „z pewnych szczególnych względów będzie to gra zupełnie inna od pozostałych MMO”. Zdradził jedynie, że budżet jego MMO znacznie przekroczy 10 mln $.

Postępy w pracach nad grą MMO Johna Romero - ilustracja #1

 

Pan Romero od lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku pracuje nad grami jako designer, programista lub producent, a najsłynniejszymi tytułami w tworzeniu których brał udział, są m.in.: Wolfenstein, Doom, Quake no i feralna Daikatana.