Porcja nowych obrazków z The Elder Scrolls IV: Oblivion

W listopadzie powinna mieć miejsce premiera The Elder Scrolls IV: Oblivion, czwartej części popularnej serii cRPG, uważanej przez wielu graczy za arcydzieło w swoim gatunku. Niewiele później nastąpi debiut tejże gry w wydaniu dedykowanym konsoli Xbox 360. Dzisiaj możecie zaś przyjrzeć się grze z bliższa - studio Bethesda Softworks wypuściło trzy nowe screenshoty, prezentujące całość w akcji.

Krzysztof Bartnik

W listopadzie powinna mieć miejsce premiera The Elder Scrolls IV: Oblivion, czwartej części popularnej serii cRPG, uważanej przez wielu graczy za arcydzieło w swoim gatunku. Niewiele później nastąpi debiut tejże gry w wydaniu dedykowanym konsoli Xbox 360. Dzisiaj możecie zaś przyjrzeć się grze z bliższa - studio Bethesda Softworks wypuściło trzy nowe screenshoty, prezentujące całość w akcji.

Porcja nowych obrazków z The Elder Scrolls IV: Oblivion - ilustracja #1
Porcja nowych obrazków z The Elder Scrolls IV: Oblivion - ilustracja #2
Porcja nowych obrazków z The Elder Scrolls IV: Oblivion - ilustracja #3

Akcja czwartej cyklu części The Elder Scrolls osadzona została w świecie fantasy, w prowincji Cyrodiil Imperium Tamriel. Ostatni władca tegoż państwa, z pomocą anonimowego zabójcy, przedwcześnie odszedł z tego świata. Tron Tamriel pozostał pusty. Jak wiadomo, sytuacja taka jest wielce niekorzystna dla każdego kraju, gdyż sprzyja szerzeniu się anarchii, a w tym określonym przypadku, wiąże się z jeszcze gorszymi implikacjami. Mianowicie, gdy Imperium Tamriel nie posiada władcy, wrota do Oblivionu (odpowiednika znanego nam piekła) stoją otworem, umożliwiając wydostawanie się na wolność przeróżnych plugawych bestii. Nie trudno się domyśleć, że światu grozi wielki kataklizm oraz, że nie kto inny jak gracz musi mu zapobiec. Jego zadaniem jest odnalezienie prawowitego następcy tronu i doprowadzenie to tego, by objął rządy nad Tamriel.

Więcej informacji odnośnie The Elder Scrolls IV: Oblivion znajdziecie w Encyklopedii GRY-OnLine.

The Elder Scrolls IV: Oblivion

The Elder Scrolls IV: Oblivion

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 20 marca 2006

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

8.2

Gracze

9.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2005-07-25
18:07

zanonimizowany108494 Generał

Grafika jest bardzo ładna, lecz obawiam się że zrobię z tą grą to samo co z Morrowindem, po kilku godzinach gra przytłoczy mnie ogromem świata i ją zostawię :P

Komentarz: zanonimizowany108494
2005-07-25
18:35

zanonimizowany413 Legend

Proton ->

>> Obawiam sie, ze Bethesda podazajac za licznymi wrzaskami tlumu mlodych fanów tej pozycji znacznie skupia sie na "upraszczaniu" wielu aspektów rozgrywki. Poczynajac od techniki walki a konczac juz na tak istotnym elementcie jakim jest podrózowanie po Cyrodill.

sorry, ale terminy 'walka' i 'skomplikowana' w ogole do Morrowinda nie pasuja, wiec KAZDE usprawnienie tej walki w Oblivionie bedzie automatycznie jej 'skomplikowaniem' w porownaniu do TES III... co do podrozowania to wszystko jest jak najbardziej na + w zestawieniu z Morrowindem, po pierwsze (i moze najwazniejsze) pojawi sie mozliwosc podrozowania wierzchowcami, natomiast tzw. mozliwosc 'szybkiej podrozy' (ktora pewnie masz na mysli) to cos co powrocilo z Areny i Daggerfalla z kilkoma zmianami... dziala ona na tej zasadzie, ze bedziesz mogl sie przeniesc tylko i wylacznie do duzych miast i tych miejsc, ktore uprzednio odwiedziles, nie bedziesz mogl sie przenosic do nieznanych miejsc oraz np. podczas walki, dodatkowo podczas 'szybkiej podrozy' nastepuje uplyw czasu - to nie jest teleport! - jesli zostales zatruty i zdecydujesz sie na 'szybka podroz' na drugi koniec mapy, mozesz dotrzec tam nie calkiem zywy (czyt. game over)... ;-]

>> Szczytem ignorancji jest ograniczenie typów broni.

ograniczenie broni? hmm... jedynie wycofane zostaly kusze i bron rzucana, za to bedziemy mieli swietnie dopracowane strzelanie z luku... poza tym kusze i wszelkie rzucane zelastwo nie bylo zbyt czesto w Morro uzywane, bo bylo znacznie mniej efektywne od lukow (imho mala strata, jak mialo by to podobnie wygladac w Oblivionie to lepiej by tego w ogole nie bylo...)

>> Wady nowej czesci mozna by wyliczac w nieskaczonosc. Twórcy usówaja wszelkie elementy które naprawde w Morrowind byly i sa nadal znakomite.

w nieskonczonosc? hmm, nie przesadzasz troche? ;-]

>> Mam jeszcze nadzieje, ze poprawi sie poziom literacki bo w Morr byl gdzies tak na poziomie 6 kl. szkoly podstawowej...

co do poziomu to nie mam pojecia jak to bedzie, lecz ksiazek bedzie znacznie wiecej niz w Morrowindzie, dojdzie troche nowych i powroci czesc starych z Areny i Daggerfalla...

>> Wlasnie. Nie mam nic do Gothic, ale powiem szczerze im wiecej podobienstw do tej pozycji tym gorzej dla Oblivona szczegulnie w kontekscie wlaki bronia.

tez nie chciall bym zeby walka byla _dokladnie_ taka sama jak w gothic, ale inna jej wariacja nie pogardze... imho cokolwiek innego bedzie lepsze niz to co widzielismy w Morrowindzie - sorry ale w tej grze tego machania cepami walka nie nazwe...

Komentarz: zanonimizowany413
2005-07-25
18:35

Amadeoosh Generał

Amadeoosh

Te obrazki są oficjalnej stronie obliviona, w dziale Xbox360 screens.

Komentarz: Amadeoosh
2005-07-25
19:08

zanonimizowany257256 Chorąży

😉

Trollf --> Zanadto wyolbrzymiasz niedogodności związane z walką w Morrowind. Prawda, system nie był idealny ale nie był również zły. Mówiąc o "upraszczaniu" miałem na myśli mozliwość pozbawienia kolejnej części wysiłku związanego z samą "walką". Żywię poprostu (uwaga wyolbrzymiam;) głęboką nadzieje, że w Oblivion rola gracza nie zostanie ograniczona tylko do stania w miejscu, jednego kliknięcia myszką i obserwowania cudownych animacji ruchu bronią, odpadających kończyn itp.
Zaznaczam przy tym, że nie wiem czy podobnie będzie w rzeczywistości, ale moje obawy wydają się byc chyba uzasadnione...

PS.: uwielbiam kusze :)

Komentarz: zanonimizowany257256
2005-07-25
19:34

zanonimizowany413 Legend

Proton ->
zapewniam Cie, ze walka w Oblivionie bedzie bardziej skomplikowana niz w Morro... ;-] zostala przeciez zupelnie zaprojektowana od nowa... wszystko bedzie sie odbywalo wg zasady: "kiedy trafi, to trafi", czyli nie bedzie juz wiecej znanych z Morro ciosow-widmo, przelatujacych przez przeciwnika jak przez maslo... teraz jesli trafisz w przeciwnika to tak wlasnie bedzie, natomiast ile obrazen otrzyma bedzie zalezec od wyszkolenia naszej postaci w poslugiwaniu sie bronia, ktora go trafilismy, od pancerza jaki przywdziewa i od wielu jeszcze innych czynnikow... dodatkowo blok nie bedzie automatyczny (standardowo blok bedzie aktywowany po nacisnieciu prawego przycisku myszy), bedzie mozna blokowac tarcza, mieczem lub dlonmi... oprocz umiejetnosci poslugiwania sie dana bronia, maja jeszcze dojsc dodatkowe 'atuty' w zaleznosci od wyszkolenia, czyli dodatkowe ciosy, combosy itp. - walka nie bedzie tez przypominac wzajemnego nawalania sie cepami ;-] - autorzy zapewniaja, ze walka bedzie bardzo zroznicowana oraz bardziej 'strategiczna' gdyz kazdy z przeciwnikow bedzie walczyl na swoj sposob i czesto systuacje moga wymagac, zeby gracz nie korzystal wciaz z tej samej techniki...
jak to wszystko bedzie wygladac w rzeczywistosci przekonamy sie za jakis czas, ale po przeczytaniu tych wszystkich wywiadow, recenzji i postow na oficjalnym forum, jestem pewien, ze w porownaniu do Morro pod tym wzgledem bedzie zdecydowanie lepiej (przynajmniej dla mnie ;-])

Komentarz: zanonimizowany413

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl