Kolejne wieści z targów CES 2005 (Consumer Electronics Show) w Las Vegas dotyczą tym razem już nie kieszonkowej konsoli PSP, lecz nadchodzącej sukcesorki stacjonarnej platformy PlayStation 2. Dwie znane korporacje elektroniczno-rozrywkowe zapowiedziały bowiem swoje wsparcie dla technologii, mającej być fundamentem PS3 (vide news z 9 sierpnia 2004).
Radosław Grabowski
Kolejne wieści z targów CES 2005 (Consumer Electronics Show) w Las Vegas dotyczą tym razem już nie kieszonkowej konsoli PSP, lecz nadchodzącej sukcesorki stacjonarnej platformy PlayStation 2. Dwie znane korporacje elektroniczno-rozrywkowe zapowiedziały bowiem swoje wsparcie dla technologii, mającej być fundamentem PS3 (vide news z 9 sierpnia 2004).
Przedstawiciele Electronic Arts i Vivendi Universal Games oświadczyli, że zamierzają w przyszłości wykorzystywać system BD-ROM (Blu-ray Disc Read-Only Memory) przy okazji przygotowywania oprogramowania. Rzeczona nowatorska metoda przechowywania danych powstała w rezultacie pracy rodzimych naukowców z Centrum Badań Wysokociśnieniowych PAN, którzy w grudniu 2001 roku otrzymali niebieski promień lasera z maleńkiego kryształu o niesamowitej czystości.
Masowego użytkowania i rozwoju polskiego osiągnięcia podjęło się jedenaście wielkich koncernów – oprócz firmy Sony grono tworzą również m.in. Mitsubishi, Pioneer, Philips, Samsung, Sharp i TDK. Dzięki błękitnej wiązce o mniejszej długości fali, niż w przypadku czerwonego światła w standardzie DVD (405 zamiast 650 nm), istnieje możliwość zmieszczenia w ramach typowego optycznego krążka aż 27 GB rozmaitych informacji cyfrowych. Natomiast za sprawą opcji nagrania dwustronnego pojemność wzrasta do 54 GB.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Więcej:RAM droższy od PS5 z napędem. 64 GB DDR5 kosztuje ponad 2000 zł, a ceny mają jeszcze wzrosnąć