Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 lipca 2004, 09:42

autor: Krzysztof Bartnik

PlanetSide bije Joint Operations o trzy długości; rekord świata do weryfikacji?

Światowy rekord ilości uczestników w jednej sesji wieloosobowej gry akcji/FPS przypisano niedawno grze Joint Operations: Typhoon Rising. Ów wynik (160 osób) został oficjalnie zarejestrowany, chociaż... wcale nie jest najwyższy! Przedstawiciele Sony Online Entertainment dość szybko zareagowali na doniesienia firmy NovaLogic (wydawcy JO:TR), jednocześnie wskazując na lidera swoją produkcję multiplayer FPS, pt. PlanetSide.

Światowy rekord ilości uczestników w jednej sesji wieloosobowej gry akcji/FPS przypisano niedawno grze Joint Operations: Typhoon Rising. Ów wynik (160 osób) został oficjalnie zarejestrowany, chociaż... wcale nie jest najwyższy! Przedstawiciele Sony Online Entertainment dość szybko zareagowali na doniesienia firmy NovaLogic (wydawcy JO:TR), jednocześnie wskazując na lidera swoją produkcję multiplayer FPS, pt. PlanetSide.

Według dokonanych obliczeń, w jednej rozgrywce (na jednym obszarze) PlanetSide jednocześnie rywalizuje około 500 graczy z całego świata (średnia), zaś ilość osób znajdujących się na jednym z serwerów gry regularnie, od momentu komercyjnego startu produkcji w maju 2003 roku, dochodzi do 2,000! Dla przykładu: w ostatnią sobotę (3 lipca 2004) w jednej sesji brało udział dokładnie 498 graczy, zaś na serwerze o nazwie Emerald (obejmujący wirtualny kontynent Cyssor) trzy imperia/klany walczyły o dominację (każdy z nich liczył po 166 osób, czyli w sumie ponad trzy razy więcej niż "rekord" ustanowiony przez Joint Operations: Typhoon Rising). Rekord wszechczasów PlanetSide został ustanowiony 25 maja 2003 roku, kiedy to 3,600 graczy równocześnie uczestniczyło w olbrzymiej bitwie na serwerze Emerald.

W rozumowaniu Sony Online Entertainment tkwi jednak luka. PlanetSide to w końcu gra Massively Multiplayer Online FPS z konkretnym światem, zaś Joint Operations: Typhoon Rising jest tytułem stricte multiplayerowym. Dlatego najważniejsze pytanie brzmi: czy można porównywać dwa, teoretycznie różne tytuły?