Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 marca 2001, 14:38

Odjazdowy engine nadchodzącego Unreal’a II

Unreal II jest obecnie jednym z najbardziej oczekiwanych tytułów, ale jak to często bywa w przypadku takich gier jego premiera jest ustawicznie przekładana na coraz to odleglejsze terminy. Sytuacja ta bardzo męczy i irytuje wszystkich oczekujących graczy lecz równocześnie wzmaga naszą wyobraźnię oraz wymagania. Zjawisko to nasila się tym bardziej, gdy dowiadujemy się o takich rzeczach jak dzisiejsze wydarzenie, mianowicie na Game Developers Conference odbywającej się w San Jose firma Epic Games zaprezentowała najnowszą wersję enginu, który zostanie wykorzystany w Unrealu II.

Unreal II jest obecnie jednym z najbardziej oczekiwanych tytułów, ale jak to często bywa w przypadku takich gier jego premiera jest ustawicznie przekładana na coraz to odleglejsze terminy. Sytuacja ta bardzo męczy i irytuje wszystkich oczekujących graczy lecz równocześnie wzmaga naszą wyobraźnię oraz wymagania. Zjawisko to nasila się tym bardziej, gdy dowiadujemy się o takich rzeczach jak dzisiejsze wydarzenie, mianowicie na Game Developers Conference odbywającej się w San Jose firma Epic Games zaprezentowała najnowszą wersję enginu, który zostanie wykorzystany w Unrealu II.

Mówiąc krótko - engine ten obecnie jest chyba jednym z najdoskonalszych, jeżeli nie najdoskonalszym na świecie, a do najważniejszych jego cech należą:

  • obraz składający się ogromnej liczby poligonów
  • doskonale wykonane trójwymiarowe modele eksportowane bezpośrednio z programu 3DStudio Max
  • niespotykana dotąd liczba detali renderowna w czasie rzeczywistym

Wymienione powyżej cechy nie są tylko pustymi przechwałkami programistów, ponieważ na konferencji odbył się pokaz, na którym wszyscy zainteresowani mogli obejrzeć trzy dema stworzone na tym enginie. Wszystko wyglądało ekstra, posypały się głosy podziwu i aprobaty, wspomagane jeszcze przez fakt, iż pokaz ten odbył się nie przy użyciu nowego GeForce3 lecz GeForce2 Ultra, co nawiązując do mojego wczorajszego newsa „Nowy król graficzny GeForce 3 – ale czy faktycznie go potrzebujemy” potwierdza to, że na razie jest to zbędna i niepotrzebna inwestycja.

Mimo, iż pokaz się udał i engine działa poprawne to Epic Games ogłosiło, że Unreal II na pewno nie zostanie wydany w tym roku.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej