Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 stycznia 2005, 11:35

Marc Laukien o przyczynach anulowania prac nad Wish

„Nie było żadnych nadzwyczajnych problemów technicznych, nie zostaliśmy wykupieni i nie ma ani jednego ziarenka prawdy w innych plotkach, które rozsiewane są w Internecie” – powiedział Marc Laukien, prezydent firmy Mutable Realms i do niedawna, głównodowodzący projektem Wish. Cóż więc było przyczyną ostatecznego anulowania prac nad grą? Najprawdopodobniej pieniądze a właściwie ich brak.

„Nie było żadnych nadzwyczajnych problemów technicznych, nie zostaliśmy wykupieni i nie ma ani jednego ziarenka prawdy w innych plotkach, które rozsiewane są w Internecie” – powiedział Marc Laukien, prezydent firmy Mutable Realms i do niedawna, głównodowodzący projektem Wish. Cóż więc było przyczyną ostatecznego anulowania prac nad grą? Najprawdopodobniej pieniądze a właściwie ich brak.

Mimo ogromnego zainteresowania (jeszcze w grudniu firma Mutable Realms gotowa była dzielić graczy na grupy, które w krótkich odstępach czasu mogłyby rozpocząć beta-testy), nowy produkt MMORPG o nazwie Wish nie zdołał przeżyć, o czym ze smutkiem poinformowali włodarze studia w ubiegłą niedzielę. Aby gra mogła się utrzymać na rynku, potrzebowała określonej liczby użytkowników. Już po dziesięciu dniach drugiej fazy beta-testów okazało się, że mimo najbardziej optymistycznych prognoz odnośnie chętnych do zabawy graczy, autorzy nie zdołali osiągnąć minimalnego poziomu, który pozwoliłby przetrwać projektowi. Czy rozchodziło się tu o kwestie finansowe? Najprawdopodobniej tak, chociaż Marc Laukien w żaden sposób nie ustosunkował się do takiej interpretacji.

Wish wciąż wzbudza dużo emocji. Tuż po oficjalnym ogłoszeniu zawieszenia prac nad programem, do szefów firmy Mutable Realms dotarły listy elektroniczne, w których fani prosili o udostępnienie kodu źródłowego. Po co? Aby amatorzy mogli dokończyć to, czego nie zdołali zrobić autorzy. Niektórzy gracze zrzeszyli się nawet pod hasłem „Project Wish”, wciąż wierząc, że producentom uda się wyjść z dołka i doprowadzić prace do szczęśliwego końca. Część fanów jest tak bardzo zaszokowana informacją o anulowaniu gry, że najchętniej sama wydałaby ów produkt...

Więcej informacji na temat Wish znajdziesz w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej