Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 sierpnia 2004, 07:29

Lee Sheldon zaprojektuje gry oparte o twórczość Agathy Christie

Wiemy już, jak potoczą się losy pięciu gier przygodowych, opartych o twórczość Królowej Kryminału – Agathy Christie, do których wydania przymierza się firma The Adventure Company. Chociaż włodarze koncernu nadal nie zdecydowali się na wybór konkretnego studia developerskiego, mającego przygotować wszystkie tytuły, już dziś wiadomo, że głównym projektantem serii i zarazem scenarzystą poszczególnych jej odsłon zostanie nie kto inny, jak Lee Sheldon.

Wiemy już, jak potoczą się losy pięciu gier przygodowych, opartych o twórczość Królowej Kryminału – Agathy Christie (patrz news z 5 kwietnia 2004 roku), do których wydania przymierza się firma The Adventure Company. Chociaż włodarze koncernu nadal nie zdecydowali się na wybór konkretnego studia developerskiego, mającego przygotować wszystkie tytuły, już dziś wiadomo, że głównym projektantem serii i zarazem scenarzystą poszczególnych jej odsłon zostanie nie kto inny, jak Lee Sheldon.

Sheldon, znany głównie z roli producenta serialu telewizyjnego Star Trek: The Next Generation miał już wcześniej kontakt z komputerową rozrywką i brał aktywny udział w produkcji takich tytułów jak: Ripley’s Believe It or Not!: The Riddle of Master Lu, Dark Side of the Moon czy URU: Ages Beyond Myst. Z rodzącej się współpracy najbardziej zadowolony jest szef The Adventure Company – Richard Wah Kan, który nie ma żadnych wątpliwości, że Sheldonowi uda się złapać specyficzny klimat powieści Agathy Christie i zaadoptować go dla potrzeb gier.

Na mocy porozumienia z firmą Chorion, która posiada wszystkie prawa do twórczości Agathy Christie, The Adventure Company zobowiązało przygotować się pięć gier w ciągu sześciu najbliższych lat. Pierwszy program z nowej serii kryminalnych przygodówek trafi na półki sklepowe jesienią przyszłego roku. Nazwę studia, które zostanie wybrane do jego produkcji, poznamy już we wrześniu.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej