Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 lipca 2006, 10:06

Kooperacja i „potężne” A.I. w nowej wersji America's Army

Tytułu - America's Army – zdecydowanie nie trzeba przedstawiać miłośnikom FPSów przeznaczonych do potyczek sieciowych. Ta ciągle rozwijana przez Armię Amerykańską darmowa produkcja, doczeka się niedługo nowej wersji v.2.7, a jak właśnie napisano to na jej stronie internetowej, będzie ona rewolucją w skali AA.

Tytułu - America's Army – zdecydowanie nie trzeba przedstawiać miłośnikom FPSów przeznaczonych do potyczek sieciowych. Ta ciągle rozwijana przez Armię Amerykańską darmowa produkcja, doczeka się niedługo nowej wersji v.2.7, a jak właśnie napisano to na jej stronie internetowej, będzie ona rewolucją w skali AA.

Rewolucja to objawi się w tym, że wersja v.2.7 (kryptonim Overmatch) wprowadzi tryb kooperacji, w którym drużyna złożona z żywych graczy zmierzy się z przeciwnikami sterowanymi przez sztuczną inteligencję. Do tej pory pojedynki mogły ze sobą toczyć jednie zespoły graczy i to o porównywalnych siłach. W nowej wersji, właśnie we wspomnianym trybie kooperacji, pojawią się misje, gdzie użytkownicy jako żołnierze sił amerykańskich zmuszeni zostaną do przeciwstawienia się komputerowemu przeciwnikowi o dwu, trzy, cztery a nawet pięciokrotnie większej liczebności. Nie muszę chyba mówić jakie to wyzwanie.

Autorzy bardzo zachwalają system A.I. jaki zadebiutuje wraz z Overmatch. Ruchy i posunięcia przeciwników mają być całkowicie nieprzewidywalne i zależne od poczynań grających, a zatem podejmowane dynamicznie. Możemy spodziewać się tego, iż wrogowie będą się skradać za naszymi plecami, używać osłon terenowych, wykorzystywać wsparcie moździerzy i pojazdów opancerzonych itd. Nie będzie też ściśle określonych miejsc respawnu komputerowych przeciwników – pojawiać się oni będą w losowych miejscach. Ponadto charakteryzować się będą dziewięcioma stanami mentalnymi (od bohaterstwa do paniki), a ich poczynania zależeć będą od dziewięciu typów rozkazów, jakie im narzucono (rozkazy pierwszo i drugorzędne). Twórcy wyróżniają także 12 typów wydarzeń na jakie reagują (np. rzut granatem czy odniesienie rany) oraz 25 akcji jakie mogą wykonywać (atak, obrona etc.). Wszystko to i jeszcze więcej (patrz strona America's Army) ma zagwarantować niespotykany dotąd realizm pola walki.

Obecnie trwają beta testy nowej wersji America's Army. Całość ma zadebiutować już wkrótce.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej