Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 marca 2005, 10:06

Kheops Studio pracuje nad dwoma tytułami

Po wydaniu Return to Mysterious Island, w obozie Kheops Studio zapadła złowieszcza cisza. Jak się okazuje, była to jednak cisza przed burzą – na odbywającej się właśnie w San Francisco imprezie o nazwie Game Developers Conference, Benoit Hozjan – szef firmy – ujawnił plany na najbliższą przyszłość.

Po wydaniu Return to Mysterious Island, w obozie Kheops Studio zapadła złowieszcza cisza. Jak się okazuje, była to jednak cisza przed burzą – na odbywającej się właśnie w San Francisco imprezie o nazwie Game Developers Conference, Benoit Hozjan – szef firmy – ujawnił plany na najbliższą przyszłość.

Kheops Studio pracuje nad dwoma produkcjami. Pierwsza z nich przeniesie nas do słynnej jaskini Lascaux, 15 tysięcy lat przed Chrystusem. Wcielając się w rolę człowieka pierwotnego, gracz będzie musiał eksplorować najbliższe otoczenie, aby polować, gotować, wędkować, konstruować przydatne narzędzia i tworzyć skalne malowidła. Gra osadzona w perspektywie pierwszej osoby będzie posiadać system inwentarza podobny do tego, jaki mogliśmy zobaczyć w The Egyptian Prophecy. Aby jak najwierniej odtworzyć realia tamtych czasów, Kheops konsultuje się z liczną rzeszą naukowców. Wiadomo już, że dokumentacja do gry zawierać będzie mnóstwo informacji, pozwalających dowiedzieć się czegoś więcej na temat żywota jaskiniowca. Gra nie posiada jeszcze tytułu, nieznany jest również jej wydawca. Szef Kheops Studio twierdzi, że program może pojawić się na rynku już w czerwcu bieżącego roku.

Druga gra będzie utrzymana w klimacie Return to Mysterious Island i po raz kolejny wykorzysta bogaty świat opisany w powieściach Juliusa Verne’a. Mimo, iż ów produkt pod względem fabuły w żaden sposób nie nawiązuje do wspomnianego wyżej programu, zachowany zostanie podobny interfejs użytkownika. Nieliczne zmiany wprowadzono dzięki sugestiom fanów oraz recenzentów. Premiera gry – jak na razie również bez tytułu i wydawcy – planowana jest na wrzesień.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej