Kampania reklamowa Sony znów szokuje
Sony zdołało nas już przyzwyczaić do niestandardowych, często łamiących społeczne tabu akcji reklamowych. Tym razem kampania promująca wyjście nowego, białego modelu PSP może być przyczyną oskarżeń o podsycanie konfliktów na tle rasowym.
Artur Falkowski
Sony zdołało nas już przyzwyczaić do niestandardowych, często łamiących społeczne tabu akcji reklamowych. Tym razem kampania promująca wyjście nowego, białego modelu PSP może być przyczyną oskarżeń o podsycanie konfliktów na tle rasowym. Nie tyle chodzi o piętnowanie murzynów, co raczej o podkreślenie faktu walki między nimi a białymi. Z drugiej strony na jednym ze zdjęć biała kobieta trzyma czarną za twarz, co dla wielu może być wystarczającym powodem do oskarżenia Sony o szerzenie postaw rasistowskich.
Wizerunek pojedynku dwóch kobiet reprezentujących odpowiednio stary, czarny i nowy, biały model przenośnej konsoli mogą oglądać na billboardach mieszkańcy Amsterdamu oraz odwiedzający holenderską internetową stronę PSP.

Prowokacyjne akcje Sony opisywaliśmy już wcześniej. We współpracy z TBWA – agencją reklamową znaną z szokowania odbiorcy – przygotowano kampanie godzące między innymi w uczucia religijne. Poza tym ze sporą krytyką spotkało się promowanie japońskiego handhelda za pośrednictwem graffiti malowanych w kilku miastach Stanów Zjednoczonych. Taka forma reklamy została uznana za propagowanie wandalizmu.

Załączone obrazki pozwolą wam wyrobić sobie własną opinię na temat tej kampanii…
Więcej:PlayStation 6 to konsola na „następną dekadę” zdaniem ekspertów z Digital Foundry
Komentarze czytelników
zanonimizowany370353 Centurion
Fajna reklama, Sony napewno niechodziło o reklame na tle rasiztowskim. Takie jest moje zdanie.
HaN1138 Centurion
Prawdziwa tolerancja to stan w ktorym mamy gdzies fakt, ze czarna kobieta trzyma biala za twarz lub tez odwrotnie. To samo tyczy sie niedyskretnych zwierzen (parady) gejow i lezbijek dotyczacych ich orietacji seksualnej. Dzisiejszy swiat strasznie utrudnia czlowiekowi byc tolerancyjnym bo co chwile przypomina ze czarni sa czarni a biali sa biali i ze jednak jest to bardzo istotne i trzeba o tym pamietac.
zanonimizowany3559 Generał
Rasizmem jest zwracanie uwagi na to, że na plakacie znajdują się osoby o różnym kolorze skóry... co z tego?
zanonimizowany372194 Junior
No i widzicie , to się nazywa potęga reklamy, drobny skandalik i wszyscy nawijamy o nim, a podświadomie łykając to że jest to reklama sony i jego produktów. Teraz myśląc blondnka/brunetka czy Biała/Mużynka czy też białe/czarne odrazu nasuwa się sony czy też któryś z produktów , im tylko o to chodzi . tak cz siak reklama mi się jaknajbardziej podoba .
SirGoldi Legend
95% mieszkańców naszego globu zapewne nawet nie zwróciłaby uwagi na to, że reklama może zawierać treści rasistowskie. Pozostałe 5% to oszołomy i... ludzie z Sony. :) Pewnie robią to celowo i tym samym reklama "białej i czarnej" jest już znana na całym świecie, a nie tylko w Amsterdamie. :)