Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 1 października 2005, 19:34

autor: Maciej Myrcha

Sony ma przechlapane w ... Watykanie

I jeszcze raz powrócimy dzisiaj do 10 urodzin konsoli PlayStation. Otóż kampania reklamowa przygotowana, którą firma Sony przeprowadziła z tej okazji w Wiecznym Mieście, spowodowała bardzo ostrą reakcję ze strony Watykanu. Przedstawiciele Kościoła stwierdzili, iż narusza ona uczucia religijne.

I jeszcze raz powrócimy dzisiaj do 10 urodzin konsoli PlayStation. Otóż kampania reklamowa przygotowana, którą firma Sony przeprowadziła z tej okazji w Wiecznym Mieście, spowodowała bardzo ostrą reakcję ze strony Watykanu. Przedstawiciele Kościoła stwierdzili, iż narusza ona uczucia religijne.

A co spowodowało tak wielkie poruszenie Watykanu? Otóż spot reklamowy przedstawia głowę młodego mężczyzny, "udekorowaną" koroną cierniową, której kolce są stylizowane na 4 przyciski kontrolera konsoli. Co gorsza, podpis pod reklamą głosi: "Dieci anni di passione" co w wolnym tłumaczeniu znaczy "10 lat pasji" i w widoczny sposób nawiązuje do kontrowersyjnego filmu Gibsona, Pasja.

Sony ma przechlapane w ... Watykanie - ilustracja #1

"Tym razem posunięto się za daleko," powiedział Antonio Sciortino, wydawca katolickiego tygodnika, Famiglia Cristiana. "Gdyby taka reklama dotyczyła Islamu, z pewnością wywołałaby ostrą reakcję ze strony władz tamtejszego kościoła." Firma Sony przeprosiła za swoje faux pas jeśli można to tak nazwać i wycofała reklamę z obiegu.