Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 28 lipca 2004, 15:01

autor: Włodarczak Adam

Electronic Arts rośnie w siłę - Criterion Software wchłonięte

Panowie i panie z konsorcjum Electronic Arts odnoszą kolejne sukcesy. Dziś włodarze tej firmy poinformowali opinię publiczną, że wchłonęli Criterion Software, grupę znaną przede wszystkim z konsolowego hitu Burnout. Na mocy umowy, branżowy gigant przejął studio w Guildford w Wielkiej Brytanii, a także własność intelektualną dwóch sztandarowych programów Criterion - „Burnout” oraz „Black”. Warto dodać, że technologia programowo-sprzętowa „RenderWare” od teraz również należy do koncernu Electronic Arts.

Panowie i panie z konsorcjum Electronic Arts odnoszą kolejne sukcesy. Dziś włodarze tej firmy poinformowali opinię publiczną, że wchłonęli Criterion Software, grupę znaną przede wszystkim z konsolowego hitu Burnout. Na mocy umowy, branżowy gigant przejął studio w Guildford w Wielkiej Brytanii, a także własność intelektualną dwóch sztandarowych programów Criterion - „Burnout” oraz „Black”. Warto dodać, że technologia programowo-sprzętowa „RenderWare” od teraz również należy do koncernu Electronic Arts.

Nie jest to pierwsza umowa pomiędzy obiema firmami. We wrześniu na rynku pojawi się Burnout 3, program bardzo ciepło przyjęty na targach E3, który zostanie wydany właśnie przez EA.

Wchłonięcie tego studia to znakomite uzupełnienie naszej firmy ” – stwierdził szef EA, Larry Probst. „Criterium ofiarowuje nam swój talent, rozpoznawalne na całym świecie własności intelektualne oraz nowe technologie, dzięki którym będziemy mogli pokazać lwi pazur także na rynku konsolowym ”.

Technologia firmy Criterion - RenderWare i RenderWare4 – zostanie połączona z rozwiązaniami programistów z EA. Efekty wspólnych wysiłków obu sztabów programistów widoczne będą mniej więcej za dwa lata.

Połączenie narzędzi Electronic Arts z naszą technologią dla gier oznacza skok na wyższy poziom ” – stwierdził z kolei David Lau-Kee, właściciel nieistniejącego już studia Criterion.

Cóż, pozostaje życzyć panom udanej i owocnej współpracy, zaś nam – graczom – wielu wartościowych produkcji, stworzonych przez rozrastającego się giganta.