Dodatkowe informacje o Mass Effect 2 z magazynu OXM

W sieci zadebiutowały dodatkowe informacje na temat Mass Effect 2 pochodzące z najnowszego numeru Official Xbox Magazine. Uzupełniają one dane przedstawione przez nas w trakcie minionego weekendu. Istotny jest również fakt, że osoby, które dotarły do magazynu, zamieściły w Internecie skan okładki, potwierdzający, że artykuł poświęcony ME2 faktycznie znalazł się w lipcowym numerze czasopisma.

Piotr Doroń

W sieci zadebiutowały dodatkowe informacje na temat Mass Effect 2 pochodzące z najnowszego numeru Official Xbox Magazine. Uzupełniają one dane przedstawione przez nas w trakcie minionego weekendu. Istotny jest również fakt, że osoby, które dotarły do magazynu, zamieściły w Internecie skan okładki, potwierdzający, że artykuł poświęcony ME2 faktycznie znalazł się w lipcowym numerze czasopisma.

Dowiedzieliśmy się więc, że w Mass Effect 2 zawarte zostaną zróżnicowane zakończenia. Będą one wynikały z tego, jakich uczynków dopuszczaliśmy się w trakcie fabuły. Osoby prowadzące do boju nieskazitelnego bohatera będą zatem mogły liczyć na wyjątkowo optymistyczną końcówkę. Pozostali, dla których etyka i moralność nic tak naprawdę nie znaczy, będą się z kolei musieli liczyć z mrocznym finałem. Póki co nie wiemy niestety, czy autorzy przygotują jakieś pośrednie zakończenie. Decyzje podejmowane w trakcie rozgrywki mają tym razem mieć generalnie większy wpływ na aktualną sytuację niż w części pierwszej.

Dodatkowe informacje o Mass Effect 2 z magazynu OXM - ilustracja #1

W dwójce powitamy kilka zupełnie nowych postaci. O zabójcy o imieniu Thane już wiecie. Kolejnym bohaterem będzie Kroganin Grunt, a rolę głównego przeciwnika (złymi ciągle pozostaną Żniwiarze) przejmie po Sarenie niejaki The Illusive Man. Nie oznacza to jednak, że nie powrócą również starzy znajomi. Przez pewien czas sterować będziemy Shepardem, który zostanie wysłany na misję określaną mianem „samobójczej”, usprawnioną i nieco zmodyfikowaną Normandię (a być może już zupełnie nowy statek) będzie kontrolować Joker, ponownie grany przez aktora Setha Greena. Większość ras obecnych w świecie Mass Effecta będzie dysponować nowymi umiejętnościami, a niektóre, jak np. Quarianie, uzyskają dostęp do np. ciężkiego opancerzenie, wcześniej dla nich niedostępnego.

Gracz uzyska ponadto możliwość skorzystania z nowych rodzajów broni (obok dodatkowych ataków biotycznych oraz umiejętności technicznych). Pierwszą z nich ma być niejaki „nuke gun”, wystrzeliwujący niewielki ładunek nuklearny będący w stanie zranić lub zabić większość przeciwników zlokalizowanych w pobliżu epicentrum wybuchu. Natomiast druga broń zamieni wrogów w pył (dosłownie). W trakcie podróży po powierzchni planet będziemy z kolei mogli skorzystać z nowego łazika. Mako odejdzie w zapomnienie – jego miejsce zajmie stabilniejszy pojazd, radzący sobie zdecydowanie lepiej z nierównościami terenu. Wiemy ponadto, że autorzy zdecydowali się także na rezygnację z wind, „kultowego” elementu części pierwszej. W chwili obecnej nie wiemy niestety, co je zastąpi. Pewnym jest jednak, że nowy system transportu nie będzie już tak irytujący i nudny. Zmiany dotkną także oprawę graficzną – chodzi tu przede wszystkim o zlikwidowanie problemu doczytujących się elementów otoczenia.

W artykule zamieszczonym w Official Xbox Magazine czytamy również, że sporo nowych informacji na temat Mass Effect 2 ujawnionych zostanie w trakcie zbliżających się targów E3 (2-4 czerwca, Los Angeles). Zgromadzeni na miejscu dziennikarze uzyskają m.in. możliwość przetestowania pierwszej oficjalnej wersji demonstracyjnej gry. Do premiery pełnej wersji dzieła w wersjach na Xboksa 360 i PC dojdzie w 2010 roku.

Mass Effect 2

Mass Effect 2

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 26 stycznia 2010

Informacje o Grze
9.1

GRYOnline

9.1

Gracze

9.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2009-06-06
20:10

zanonimizowany624581 Senator

Oczekiwanie.... .

Komentarz: zanonimizowany624581
2009-05-29
19:45

LordVader1 Generał

Już nie mogę doczekać się informacji o Mass Effect 2 na E3.

Komentarz: LordVader1
2009-05-26
13:33

zanonimizowany636461 Legionista

ale bym chcial zeby w nowym ME dalo sie kierowac nie tylko Shepardem, ale poszczególnymi członkami załogi.. (np. w misjach pobocznych). Dzieki tem gra, aszczegolnie misje poboczne staly by sie mniej monotone, mozna by bylo poznac mozliwosci danej specjalizacji bez konieczności ponownego rozpoczecia gry.. naprawde mogło by to genialnie wpłynąc na rozgrywkę.. ..co pomarzyć nie mozna? :P

Komentarz: zanonimizowany636461
2009-05-26
01:24

TRX Generał

TRX

Heh, co za czasy - nazywać rasowego FPSa z _malutkimi_ elementami cRPG jako rasowy RPG? Główka boli czy co? ;)

Dwa zakończenia - jeśli mają być takie, jak choćby w "super hiper fps-crpg BioShocku" wychwalanym chyba za wszystko, co tylko tam było - to ja pasuję ;) Kilkanaście godzin gry tylko po to, by na końcu obejrzeć 30 sekundowy filmik mówiący... nic? Pomijając ostatnią walkę z "bossem". Pozostałe dwa zakończenia to tylko wariacje na temat pierwszego. Ale poczekamy, zobaczymy.

Komentarz: TRX
2009-05-25
22:36

konki69 Centurion

a ja nie wiem co wy narzekacie na misje poboczne w ME2, normalne jak w kazdym RPGu, prawdopodobnie wam chodzi o te mini misje poboczne na planetach ale ludzie nie ma ich duzo i nie trzeba wykonywac zwlaszcza jak sa zwykle misje poboczne

Komentarz: konki69

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl