Firma Crytek, producent pierwszego Far Cry oraz głośnego ostatnimi czasy Crysisa, ogłosiła, że już w przyszłym miesiącu, w trakcie Game Developer Conference (San Francisco), zademonstruje grupie zaproszonych osobistości pierwszą wersję multiplatformowej edycji silnika CryEngine 2 przeznaczoną dla konsol nowej generacji.
Firma Crytek, producent pierwszego Far Cry oraz głośnego ostatnimi czasy Crysisa, ogłosiła, że już w przyszłym miesiącu, w trakcie Game Developer Conference (San Francisco), zademonstruje grupie zaproszonych osobistości pierwszą wersję multiplatformowej edycji silnika CryEngine 2 przeznaczoną dla konsol nowej generacji. Wspólnie z nim przedstawione zostanie odpowiednio zmodyfikowane wydanie edytora Sandbox 2.
Możliwość ujrzenia w akcji multiplatformowej edycji CryEngine 2 będzie z pewnością jednym z ciekawszych wydarzeń konferencji. Szczególnie z uwagi na fakt, że jego prezentacja zostanie przeprowadzona bezpośrednio na konsolach Xbox 360 oraz PlayStation 3. Nie dziwi więc fakt, że na myśl automatycznie nasuwa się pytanie o konwersję Crysisa na konsole. Czy rzeczywiście zostanie ona poczyniona? Odpowiedź poznamy zapewne dopiero za miesiąc.
Za kolejną atrakcję wieczoru z Crytek można także uznać próbę publicznej demonstracji w pełni zoptymalizowanego silnika na przykładzie gry Crysis uruchomionej na komputerze za nie więcej niż 600 dolarów (co ciekawe, kilkanaście dni temu potrzebny był do tego sprzęt o 300 dolarów droższy). Pracownicy firmy będą za wszelką cenę starali się udowodnić, że doskonała optymalizacja ich silnika jest w pełni możliwa. Mamy nadzieję, że zdołają tego dokonać.
Grono atrakcji uzupełnią: wykład noszący tytuł Crysis in the Making, w trakcie którego omówione zostaną najważniejsze kwestie związane z produkcją jednej z najlepszych komputerowych pozycji ubiegłego roku, oraz różnego rodzaju przemówienia i dyskusje, które poprowadzą prominentni członkowie zespołu Crytek.
GRYOnline
Gracze
Steam
0

Autor: Piotr Doroń
Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.