Co się dzieje z grą S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl?
Nieciekawe wieści dotyczące gry S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl docierają do nas z Rosji. Internetowy magazyn Game Mag postanowił sprawdzić, co tak naprawdę dzieje się z wielce oczekiwaną strzelaniną, która powstaje w ukraińskim studiu GSC GameWorld...
Nieciekawe wieści dotyczące gry S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl docierają do nas z Rosji. Internetowy magazyn Game Mag postanowił sprawdzić, co tak naprawdę dzieje się z wielce oczekiwaną strzelaniną, która powstaje w ukraińskim studiu GSC Game World...

Z opublikowanych wiadomości wynika, że koncern THQ jest bardzo niezadowolony z aktualnych postępów w produkcji. Już w listopadzie ubiegłego roku wydawca planował zakończenie inwestowania w projekt i próbował objąć nad nim całkowitą kontrolę (tak przynajmniej twierdzi jeden z tajemniczych informatorów magazynu). Jeden z szefów firmy miał wówczas powiedzieć dziennikarzowi serwisu IGN, że „nie obchodzi ich już, w jakim kształcie gra zadebiutuje na rynku” . Dał tym samym do zrozumienia, że albo program pojawi się w sprzedaży w 2006 roku, albo w ogóle.

Kolejny anonimowy informator ujawnił, że programiści opracowali nowy silnik (nie bazujący na technologii X-Ray), który miał zostać wykorzystany w grze. Niestety, jego autorzy postanowili opuścić szeregi firmy, zabierając swoje dzieło ze sobą. Członkowie GSC Game World uważają, że ich koledzy dopuścili się kradzieży. Byli pracownicy studia mają na ten temat inne zdanie – twierdzą, że chronią technologię przed zakusami rozwścieczonego wydawcy.
THQ próbuje wziąć sprawę w swoje ręce. W tym tygodniu, w siedzibie developerów ma pojawić się przedstawiciel wydawcy, który pozostanie na Ukrainie do momentu zakończenia produkcji. Już teraz poczyniono pewne ruchy związane z pracownikami firmy. Część ludzi została przesunięta do innego projektu, część po prostu zwolniono.

Pikanterii całej sprawie dodaje jeszcze jedna informacja. Kilka miesięcy temu koncern THQ poszukiwał studia, które mogłoby dokończyć pracę nad grą. Jeden z programistów firmy GSC Game World stwierdził wówczas, że większość oryginalnego kodu nie jest udokumentowana, dlatego nikt z zewnątrz nie zrozumie o co chodzi...
Dowiedz się więcej o grze S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl:
S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Data wydania: 20 marca 2007
GRYOnline
Gracze
Steam
- THQ
- PC
Komentarze czytelników
legrooch Legend
wysiu ==> Ja mam wolną rękę w firmie i nikt nie nadzoruje mojego kodu :)
Swego czasu (w wersjach testowych, bardzo wczesny draft) nazywałem "Dupa", "Cipa" itp.
Miałem całą filozofię przyporządkowywania takich nazw do zmiennych, odwołań, wskaźników itd.
Najlepszy był kod:
Dupa = CStr(Date.now)
Cipa = Dupa.split("/")(0) :)
OldDorsaj Senator
niestety miałem takie obawy od początku-zbyt pięknie to wyglądało :(
Danniello Centurion
"Nieciekawe wieści dotyczące gry S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl docierają do nas z Rosji."
O ile mi wiadomo to po Pomarańczowej Rewolucji Rosja i Ukraina nie są już bratnimi krajami i, delikatnie pisząc, Rosja trochę nie lubi demokratycznej Ukrainy.
Ostatnio Rosja wysadzała rurociągi i linie energetyczne w ramach "negocjacji" cen z innym "niepokornym" krajem byłego ZSRR, więc nic już mnie nie zdziwi - nawet błaha próba przejęcia ukraińskiej gry komputerowej. :)
Dessloch Legend
daniello---> ee ze co?
rosjanie proboja przejac stalkera? od kiedy to thq jest firma rosyjska inwestujaca w ukrainska gre?
czytanie ze zrozumieniem powinienes podszlifowac