Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 września 2003, 15:24

Call of Duty grą o „dobrze” zoptymalizowanym kodzie...

W nocy z piątku na sobotę firma Activision (w wyniku silnych nacisków ze strony graczy i wiodących zachodnich serwisów growych) uraczyła nas wersją demonstracyjną gry Call of Duty przeznaczoną do rozgrywki jednoosobowej. Zaprezentowany poziom, w którym naszym zadaniem jest zniszczenie niemieckich działek przeciwlotniczych, zauroczył mnie i setki innych fanów tego typu gier.

W nocy z piątku na sobotę firma Activision (w wyniku silnych nacisków ze strony graczy i wiodących zachodnich serwisów growych) uraczyła nas wersją demonstracyjną gry Call of Duty przeznaczoną do rozgrywki jednoosobowej. Zaprezentowany poziom, w którym naszym zadaniem jest zniszczenie niemieckich działek przeciwlotniczych, zauroczył mnie i setki innych fanów tego typu gier.

Nowy projekt twórców Medal of Honor: Allied Assault wynosi rozgrywkę na nowy poziom – wśród niezaprzeczalnych plusów znalazły się: niesamowity klimat, niespotykana dotąd intensywność rozgrywki, dobre A.I., bardzo dobra oprawa dźwiękowa i oprawa graficzna. Tu redaktorzy serwisu sprzętowego nvnews.net zwrócili szczególną uwagę na zaskakującą płynność gry, biorąc pod uwagę na ilość detali jakie widzimy na ekranie. Dokładnie pokazali na zbliżeniach jak szczegółowa jest grafika, jak starannie stworzono poszczególne modele i jakie nowoczesne efekty wizualne użyto. Przeprowadzili też szereg testów z użyciem kart graficznych opartych na chipach GeForce FX 5900 i GeForce FX 5600 Ultra, po czym stwierdzili, iż kod gry został „naprawdę” dobrze zoptymalizowany, co w dzisiejszych czasach jest prawdziwą rzadkością. Zapraszam wszystkich do zapoznania się z artykułem o Call of Duty.

Przy okazji wspomnę też, iż w naszym dziale Pliki znajdziecie modyfikację dema gry przygotowaną przez fanów po to, by bardziej urealnić rozgrywkę. Zmieniono odgłosy jakie emitują bronie: Kar 98, MP 40, Thompson, BAR, M1 Garand, Colt, granat M2, zmieniono ogień działek przeciwlotniczych Flak, zmodyfikowano HUD (m.in. usunięto kompas i wskaźniki stanu postaci), wprowadzono nowe menu, zwiększono ilość obrażeń jakie zadaje BAR oraz zmodyfikowano obrażenia zadawane przez karabin snajperski Kar 98 (tj. jeden celny strzał – jedna śmierć).

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej