Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 29 sierpnia 2008, 10:56

autor: Filip Grabski

„Biznesowy model Wii jest lepszy” mówi szef Sony

Nie od dziś wiadomo, że Sony jest dzięki swojej sztandarowej konsoli PlayStation 3 stratne (póki co). Szef Sony – Howard Stringer dzieli się przemyśleniami co do takiego stanu rzeczy.

Nie od dziś wiadomo, że Sony jest dzięki swojej sztandarowej konsoli PlayStation 3 stratne (póki co). Szef Sony – Howard Stringer dzieli się przemyśleniami co do takiego stanu rzeczy.

Niemiecki Die Welt przeprowadził z Howardem Stingerem ekskluzywny wywiad, w którym poruszono wiele tematów – od biznesu muzycznego i spadającej sprzedaży płyt, przez telefony komórkowe i taniejące płaskie TV, aż po konsole. I tu robi się ciekawie dla nas.

„Główna różnica polega na tym, że Nintendo zarabia pieniądze na samym sprzęcie. Wygląda więc na to, że Wii ma lepszy model biznesowy” powiedział Howard Stinger. Poza tym stwierdził, że Wii ma zupełnie inny target niż PS3. Nowa konsola Sony jest dla ludzi, którzy grają o wiele więcej i właśnie dlatego Wii nie bogaci się kosztem marki PlayStation.

„Biznesowy model Wii jest lepszy” mówi szef Sony - ilustracja #1
Człowiek, który wie, że szybko nie odzyska swoich pieniędzy

Co do wpompowanych w powstanie PlayStation 3 trzech miliardów dolarów i pytania, czy ta inwestycja się kiedykolwiek zwróci, Stinger powiedział z szerokim uśmiechem: „Na pewno nie za mojego życia.” Poważniejąc, dodał: To zajmie trochę czasu. Biznesowy model dla PS3 zakładał, że będziemy na początku tracić pieniądze wydane na sprzęt, by po kilku latach zacząć zyskiwać na oprogramowaniu. Już teraz więcej zarabiamy na grach, niż tracimy na konsolach.” Jak widać nawet fakt, że PS3 sprzedaje się szybciej, niż pozwala na to produkcja, nie gwarantuje natychmiastowego zysku. Przy okazji wyszła na jaw informacja, że nie należy oczekiwać cenowych cięć na PS3 przez Gwiazdką. I chyba nic dziwnego, jeśli się ma 3 miliardy $ do odzyskania.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej