Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 stycznia 2004, 07:52

autor: Krzysztof "ComCo" Bartnik

Bill Roper Post Scriptum

Pomimo faktu, iż Bill Roper wraz z bliską grupą współpracowników w lipcu ubiegłego roku opuścili szeregi Blizzard Entertainment, aby założyć niezależny zespół developerski (Flagship Studios), to redaktorzy zachodniego serwisu internetowego DiabloII.net postanowili zadać mu kilka pytań, dotyczących pracy w jego pierwszej, „branżowej” firmie.

Pomimo faktu, iż Bill Roper wraz z bliską grupą współpracowników w lipcu ubiegłego roku opuścili szeregi Blizzard Entertainment, aby założyć niezależny zespół developerski (Flagship Studios), to redaktorzy zachodniego serwisu internetowego DiabloII.net postanowili zadać mu kilka pytań, dotyczących pracy w jego pierwszej, „branżowej” firmie.

Z całkiem obszernego wywiadu możemy dowiedzieć się między innymi, jak Bill Roper został pracownikiem Blizzarda (miał podkładać głos do pierwszej części RTS-owego cyklu Warcraft!), jak wyglądały pierwsze reakcje fanów na nowy tytuł, czym prace nad Warcraft III różniły się od innych produkcji zespołu (w końcu odpowiednie zbalansowanie czterech różnorodnych ras: Ludzi, Elfów, Orków oraz Nieumarłych to nie przelewki), a także z jakimi błędami należało sobie poradzić podczas produkcji. Pod koniec wywiadu, Bill Roper udziela również drobnej porady wszystkim studiom developerskim, która ogólnie sprowadza się do tezy: „należy być elastycznym” .

Na pewno warto zapoznać się z całym tekstem, który stanowi swoiste post scriptum odnośnie pracy Billa Ropera w Blizzard Entertainment. Pełną treść opisywanego materiału znajdziecie tutaj.