Akcelerator fizyki jednak górą?

Kilka dni temu na łamach naszego serwisu zamieściliśmy dość ciekawą informację o przymiarkach firm nVidia i ATI do zdetronizowania czipu fizycznego PhysX. Firma ATI posunęła się nawet dalej w swoich planach, "udowadniając" (niestety, na razie tylko na wykresach), iż karta graficzna Radeon X1600 zapewni ponad dwa razy lepsze osiągi niż produkt AGEIA.

futurebeat.pl

Maciej Myrcha

Kilka dni temu na łamach naszego serwisu zamieściliśmy dość ciekawą informację o przymiarkach firm nVidia i ATI do zdetronizowania czipu fizycznego PhysX. Firma ATI posunęła się nawet dalej w swoich planach, "udowadniając" (niestety, na razie tylko na wykresach), iż karta graficzna Radeon X1600 zapewni ponad dwa razy lepsze osiągi niż produkt AGEIA.

Na odpowiedź AGEIA nie trzeba było długo czekać. Wice prezes firmy, Michael Steele, odpowiedzialny za marketing produktów AGEIA, dosłownie i w przenośni "wypunktował" ATI:

  • Cieszy nas fakt, iż w końcu zwrócili uwagę [ATI] na wagę fizyki w grach.
  • Wydajność, o której powiedzieli przedstawiciele ATI, oparta jest wyłącznie na porównaniu gigaflopów osiąganych przez chipy Radeoon oraz PhysX. Naszym zdaniem jest to nieodpowiedni sposób porównania - to tak jakby sugerować, iż mój samochód pojedzie szybciej jeśli będzie miał więcej kół. Fizyka to coś więcej niż tylko czyste gigaflopy.
  • Procesory graficzne zaprojektowano z myślą o grafice. Fizyka to zupełnie inna "para kaloszy". Dlaczego mielibyście poświęcać wydajność grafiki na rzecz wątpliwej fizyki? Który z developerów zdecyduje się na niewykorzystanie całej mocy procesora graficznego do tego, do czego został zaprojektowany - czyli przetwarzania grafiki.
  • Kto stworzy gry przeznaczone na produkt ATI? Na rynku już mamy produkty obsługujące chip PhysX, a na ten rok zapowiedziano jeszcze ponad 20 takich tytułów. Ponadto 65 developerów oraz ponad 100 gier znajdujących się obecnie w produkcji, obsługiwać będzie nasz czip. Nie zapowiedziano żadnej gry, która skorzysta z technologii ATI.
  • I na koniec, przysłowiowy gwóźdź do trumny - PhysX istnieje "fizycznie".
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Komputery
2006-06-13
01:57

Shilka the Red Generał

Shilka the Red
😈

marcin121 -> sprubuj zlapac sedno sprawy a nei skupiaj sie na szczegolach, wstaw sobie zamiast "drzwi z bitampy" -> "super mega wyrenderowane z miljona czesci drzwi jak marzenie", tyle ze dalej mozesz otworzyc tylko srodkowe bo tak to sobie zamyslili tworcy (bo tak!! :]]), wiec sytuacja pozostaje bez zmian

ze niby npc nie sa niezbedni? w falloucie moze, nei sprawdzalem, a ich wskazowki to czasem kluczowe elementy gry, chcesz sie spotkac z jakims krolem to z reguly musisz zrobic jakiegos questa ktorego dostajesz wlasnie od npca, mozesz go zrobic sam ale i tak musisz isc do npca, zbednosc lub nie NPCow zalezy od gry, i wlasne fallout udowadnia ze nei sa neizbedni wiec tak jkaby potwierdza moje zdanie

co do red faction, wlasnie mozna sie przebijac przez sciany i co zepsulo to gre?

a czy to wina mozliwosci rozwalania wszytskeigo ze gra jest dretwa, czy wlasnie zrobienia jej na odwal sie?

wyobraz sobie 10 budynkow, w jednym na ostatnim pietrze sa zakladnicy, przeciez mozesz zburzyc wszytskie oprocz tego jednego, a jesli chodzi o mission failed, no spoko masz zaprowadzic zakladnikow do helikoptera, ale oni zgineli w budynku, wiec mission failed oszczedza ci bezplodnego lazenia po mapie teraz juz tylko to ci zostalo, no chyba ze jest szansa ich wskrzesic jakos;]]

mazzeo, ***half-life*** -> dokladnie o to mi chodzi, nawet ograniczenie ammo nie jest koneczne, jak ktos zacznie szalec to sie bedzie musial liczyc z tym ze np zniszczyl budynek na ktorym mial wyladowac helikopter ewakuujacy:]], albo mamy zabrac dokumenty z sejfu ale jak rozwalisz ten budynek to go juz w gruzach nie znajdziesz, tak czy siak -> load

po prostu tzreb abedzie inaczej pisac gry i juz

Komentarz: Shilka the Red
2006-06-13
02:48

DiabloManiak Legend

DiabloManiak

Oj jaka dyskusja :P

Shilka - Fallout wlasnie perfekcyjnie udowadnial jak potrzebni sa npc - bez nich i budowania przez nich otoczki fabularnej i klimatycznej latałbys po jakis ruinach i tlukl z dupy wzietych przecinikow (co tu robia te mutanty co to jest to zielone co pelza i z jakiej przyczyny tu jest) :D

to Juz predzej BG i ID (Baldur i Icewind) udowadnia ze wystarczy krotki filmik i ....szarża... (zwlaszcza ID ) :)

Co do Red Faction - gra byla dobra z jednej strony rozwalenie scian wnioslo odmiane (ten engin GeoMode ;) )a z drugiej nie zaklocilo rownowagi gry.. Dlaczego? . Mozna bylo wybic drugie drzwi - o fajnie nie szukam tego klucza, ale np. nie mozna bylo rozminac sie z fabula (vide bossowie ). A ile nowych metod powstalo zabijania - zwlaic sufit , most itp ;). Najciekawszymi chyba efektami byly jednak i tak pojedynki z bossami (np. robotami w 1 :) ) gdzie po kilkunastu sekundach pomieszczenie wygladalo jak po kilku bombach lotniczych i jedyne co je trzymalo w kupie to resztki rdzy na dzwigarach :). Ba w 2 bylo nawet o wiele wiecej uzyc broni ciezkiej (bohater zaczynal juz z takim milym granatnikiem (moze familia domysli sie co chce na imieniny :) + tak z 3 skrzynki amunicji :D) sciany i przeciwnicy latali, a i tak pancerne sciany powodowaly koniecznosc udania sie gdzies :) )

A sposob o tym zeby robic mision failed calkowicie sprzeciwia sie WOLNOSCI gracza (juz lepszy byl system w Red Faction 2 (sporo questow kilka ukrytych mozna bylo je zwalic :) + pasek naszej reputacji ). Po cholere dawac mozliwosc zwalenia budynku jak to nic nie da grze (oprocz zwiekszenia kosztow i czasu produkcji).

Zwalania budynkow powine byc wsadzone w strategie (jak kiedys np. w Ufo ), symulacjach :) (czy ktos widzial ten budynek po upadku 200kg bomby/ dostaniu kilka razy z dziala kaliber 105mm ? ;) )

Komentarz: DiabloManiak
2006-06-13
10:07

zanonimizowany365652 Junior

Shilka-->Mi nie jest potrzebne rozwalanie całych budynków, owszem może byc taka możliwośc ale najpierw niech twórcy kart graficznych, proc i pamieci wezmą sie ostro do roboty, bo jak narazie chyba żaden komp nie zniesie 10 przewalających sie (jak domino) bloków. (weź pod uwage że każdy budynek musiałby miec ponad miliard polygonów aby mógł realistycznie sie wyginac i kruszyc DOKŁADNIE w miejscu gdzie został uderzony)A co do Red faction to czy ja powiedziałem ze rozwalanie ścian zepsuło gre? Otórz NIE! Została ona dzięki temu urozmaicona (tak jak już wspomniał DiabloManiak)jednakze to nie miało nic wspólnego z fizyką(cały sufit wielkiej hali trzyma sie na małej nitce betonu) Zresztą , jeśli chodzi ci o burzenie budynków do odpal chocby age 3. Ja wolałbym takie coś:(walka na placu budowy) jestem sam , a na mnie leci ze 20 wroga, no to ja moge strzelic w line od pobliskiego dzwigu ,aby spadł na nich betonowy blok, moge strzelic w sznurek oplatający stos stalowych rur , które z gracją słonia przetoczyłyby sie po ziemi(i wrogach:D), ba! jeśli programiści by sie wysilili wsiadłbym do pobliskiej koparki zrównał ich z ziemią(dosłownie:D)itp.itd.etc.Wole miec gry z fizyką zrobione MĄDRZE i a nie do wyżywania sie nad biednymi domkami:D i tym optymistycznym akcentem zakończe moją kwestie. uff..:D

Komentarz: zanonimizowany365652
2006-06-14
20:03

Gieruś Centurion

Gieruś
😊

ATI i tak będzie górą, życzę im tego i wierzę w nich.

Komentarz: Gieruś
2006-06-14
22:55

zanonimizowany1647 Legend

marcin - wlasnieo to zostaly stworzone karty physx :D do liczenia zjawsk fizycznyh, a renderowanie bydynky? tym sie zajmja karty graficzne, wiec obloczenia mamy z głwoy, gorzej z renderingem, ale jescze z rok dwa i beda potworki ktre to udźwigną

Komentarz: zanonimizowany1647

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl