Po co dodatkowa karta fizyczna? Wystarczy Radeon i technologia Havok!

Teraz już nie tylko oprawa graficzna gier jest polem rywalizacji producentów pecetowych kart rozszerzeń, gdyż wraz z premierą procesora PhysX wyścig zbrojeń przeniósł się także w dziedzinę fizyki. Na razie palma pierwszeństwa w tym temacie należy do firmy AGEIA, aczkolwiek do frontalnego uderzenia szykują sie twórcy słynnej technologii Havok, wykorzystanej np. w Mercenaries i Age of Empires III.

futurebeat.pl

Radosław Grabowski

15

Teraz już nie tylko oprawa graficzna gier jest polem rywalizacji producentów pecetowych kart rozszerzeń, gdyż wraz z premierą procesora PhysX wyścig zbrojeń przeniósł się także w dziedzinę fizyki. Na razie palma pierwszeństwa w tym temacie należy do firmy AGEIA, aczkolwiek do frontalnego uderzenia szykują sie twórcy słynnej technologii Havok, wykorzystanej np. w Mercenaries i Age of Empires III.

Otóż już w drugiej połowie marca bieżącego roku ojcowie wspomnianego systemu zapowiedzieli, że wspólnie z koncernem NVIDIA realizują przedsięwzięcie o nazwie Havok FX. Wszystko po to, aby umożliwić chipom graficznym GeForce, obsługującym Shader Model 3.0, zajmowanie się jednocześnie oprawą wizualną i fizyką. Teraz nawiązano także współpracę z korporacją ATI Technologies, dzięki czemu również układy z rodziny Radeon dołączą do projektu HFX i będą odciążać CPU.

Akcja, Reakcja - Konsola czy nie pecet?

Następny
Akcja, Reakcja - Konsola czy nie pecet?

Piąte uaktualnienie Wielkiej Encyklopedii Gier 2006 już dostępne!

Poprzedni
Piąte uaktualnienie Wielkiej Encyklopedii Gier 2006 już dostępne!

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl