Dzięki uprzejmości redaktorów fanowskiej strony PlanetOfMythology, możemy przekazać Wam nieco więcej informacji na temat trzeciej odsłony znakomitej strategii Age of Empires, powstającej w Ensemble Studios. Wspomniane informacje te pochodzą z papierowej wersji najnowszego numeru magazynu PC Gamer.
Maciej Myrcha
Dzięki uprzejmości redaktorów fanowskiej strony PlanetOfMythology, możemy przekazać Wam nieco więcej informacji na temat trzeciej odsłony znakomitej strategii Age of Empires, powstającej w Ensemble Studios. Wspomniane informacje te pochodzą z papierowej wersji najnowszego numeru magazynu PC Gamer.
I tak po pierwsze, Age of Empires III nosić będzie podtytuł Age of Discovery (Wiek Odkryć), a jej akcja rozpocznie się w momencie zakończenia akcji poprzedniej gry z serii. Fabuła Age of Empires III: Age of Discovery skupiać się będzie wokół odkrycia Nowego Świata przez Krzysztofa Kolumba, a następnie poprowadzi nas poprzez historię Ameryki Północnej, aż do roku 1850, na kilka lat przed rozpoczęciem Wojny Secesyjnej.
Dość ciekawą wiadomością, jest fakt, iż w Age of Empires III zastosowano fizykę gry zbliżoną do znanej z ... Half-Life 2(!), Age of Discovery korzystać będzie bowiem z wszelkich dobrodziejstw silnika fizycznego Havok. Tak więc możemy spodziewać się, że postaci zachowywać się będą realistycznie w każdej sytuacji. Znacznym modyfikacjom oraz ulepszeniom uległ także silnik graficzny, tak więc i w warstwie wizualnej Age of Empires III znowu nas zachwyci.
Jedną z większych zmian w stosunku do poprzedników, będzie brak konieczności budowy budynków, w których składujemy nasze zasoby. Kampania dla jednego gracza podzielona zostanie na 3 akty (brak scenariuszy) a jej fabuła krążyć będzie wokół kolejnych pokoleń rodziny osadnika o nazwisku Black. Do rozgrywek wieloosobowych zostanie oddanych 8 różnych cywilizacji (na razie potwierdzono Francję, Hiszpanię i Anglię). Gracze zmierzą się ze sobą w trybach m.in. Free For All czy Team vs. Team. W rozgrywkach tych będzie mogło wziąć udział do 8 graczy jednocześnie (poprzez LAN lub Internet). W najnowszej części sagi programiści w dużym stopniu zmodyfikowali również algorytmy sztucznej inteligencji.