Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 czerwca 2009, 10:50

autor: Szymon Liebert

10 najważniejszych nowinek z E3 zdaniem Time

Serwis internetowy Time opublikował listę 10 najważniejszych ogłoszeń, które mogliśmy zobaczyć i usłyszeć na kończących się już targach E3. Miejsce pierwsze zgarnął ciekawie prezentujący się projekt Natal, czyli wizja konsoli nie wymagającej od gracza trzymania fizycznego kontrolera. Pomysł został zaprezentowany na konferencji Microsoftu. Wsparli go przykładowo Steven Spielberg i Peter Molyneux.

Serwis internetowy Time opublikował listę 10 najważniejszych ogłoszeń, które mogliśmy zobaczyć i usłyszeć na kończących się już targach E3. Miejsce pierwsze zgarnął ciekawie prezentujący się projekt Natal, czyli wizja konsoli nie wymagającej od gracza trzymania fizycznego kontrolera. Pomysł został zaprezentowany na konferencji Microsoftu. Wsparli go przykładowo Steven Spielberg i Peter Molyneux.

Redaktorzy Time zaznaczyli, że cały pokaz wyglądał dość futurystycznie, więc na pewno rzeczywistość zweryfikuje realne możliwości projektu Natal. Mimo wszystko Microsoft mierzy wysoko. Dzieło ma pozwolić graczom na obsługę konsoli bez żadnego widocznego kontrolera. System działa dzięki kamerze (lub kamerom), które nie tylko wykrywają ruch użytkownika, ale także rozpoznają jego twarz oraz głos.

10 najważniejszych nowinek z E3 zdaniem Time - ilustracja #1

Projekt Natal, czyli szczęśliwa rodzina bez kontrolerów.

Prezentacja technologii Natal niestety była średnio przekonywująca – na wyreżyserowanych filmach wyglądała ona rzeczywiście kosmicznie, ale już na żywo, na scenie dość pospolicie. Tego typu rozwiązania (wykrywanie ruchu, rozpoznawanie twarzy i głosu) pojawiały się przecież już dawno (np. PlayStation Eye). Na razie jednak nikomu nie udało się zaimplementować ich do użytku codziennego i powszechnego.

Na drugim miejscu Time umieścił jedną z największych niewiadomych targów, czyli Wii Vitality Sensor. Tajemnicze urządzenie Nintendo będzie podobno wykrywać puls i aktywność organizmu użytkownika. Nie wiemy dokładnie, co to właściwie oznacza, bo samo tętno można przecież sprawdzić bez żadnego sprzętu. Czy urządzenie będzie miało zastosowanie w grach? A może jest to przyrząd medyczny?

Trzecie miejsce przypadło również Nintendo, ale tym razem w sprawie dość zaskakującej zapowiedzi nowej odsłony Metroid. Kolejna część, tworzona przez studio Team Ninja, przedstawi losy znanej bohaterki i będzie grą TPP. Time docenił również prezentację produkcji MMORPG Star Wars: The Old Republic oraz fakt, że na jej potrzeby zostaną nagrane głosy dla każdej niezależnej postaci.

W połowie rankingu uplasowała się ponownie firma Nintendo ze swoim kolejnym pomysłem – Kind Code. W dużym skrócie będzie to system przechodzący za nas trudniejsze momenty w poszczególnych grach oraz oferujący pewne podpowiedzi. Wydaje się, że to rozwiązanie, wraz z poprzednim pomysłem (urządzenia mierzącego puls), wystosowane jest przede wszystkim z myślą o nowych odbiorcach.

10 najważniejszych nowinek z E3 zdaniem Time - ilustracja #2

Świecąca gałka Sony, czyli precyzyjne przeniesienie ruchów gracza do gry.

Na szóstej pozycji pojawiła się firma Sony i kolejny kontroler reagujący na ruch. Na razie system nie ma jeszcze nazwy, a prototypowe urządzenie wydaje się dość komicznie (ma świecącą gałkę). W praktyce jednak – a tak wyglądała prezentacja tego pomysłu – całość działa świetnie, przenosząc precyzyjnie ruchy gracza na ekran monitora. Ogólnie nic nowego, ale mimo to pokazana precyzja zrobiła wrażenie.

Siódme miejsce to Hideo Kojima i jego przymiarka do następnej odsłony Castlevanii, zatytułowanej Lords of Shadow. Zaprezentowany zwiastun sugeruje pewne podobieństwo do serii God of War. Ósemkę zgarnęła firma Sony i zapowiedź PSP Go, czyli nowej konsoli przenośnej. Na przedostatniej pozycji widnieje prawdopodobnie najdłuższy tasiemiec w historii gier elektronicznych, czyli Final Fantasy XIV.

Dziesiąta pozycja jest natomiast trochę kontrowersyjna. Pojawiła się na niej usługa Games on Demand, szykowana przez Microsoft. Pozwoli ona użytkownikom Xboksa 360 ściągać nowe gry z sieci i zapisywać je na dysk. Jest to więc właściwie system dystrybucji, czy inaczej sklep internetowy. Pod uwagę nie wzięto natomiast ogłoszonego wsparcia dla rozmaitych stron i usług (jak np. Twitter, Last.fm, Facebook).

gry