Technologie Tanie i polecane Porady PC Windows Konsole Telefony Technika
Wiadomość sprzęt i soft 21 czerwca 2006, 13:42

autor: Elrond

Immersion prezentuje nową wersję kontrolera

Firma Immersion Corporation powinna być doskonale znana graczom, chociażby z racji stworzenia technologii force feedback wykorzystanej w kontrolerach do gier. Zresztą spór o nielegalne jej wykorzystanie przez Sony w m.in. Dual Shockach toczył się miesiącami, a rezultat jest taki, iż kontrolery do PS3 nie "zadrżą" nam w dłoniach. Teraz Immersion także przygotowało się do nowej generacji konsol

Firma Immersion Corporation powinna być doskonale znana graczom, chociażby z racji stworzenia technologii force feedback wykorzystanej w kontrolerach do gier. Zresztą spór o nielegalne jej wykorzystanie przez Sony w m.in. Dual Shockach toczył się miesiącami, a rezultat jest taki, iż kontrolery do PS3 nie "zadrżą" nam w dłoniach. Teraz Immersion także przygotowało się do nowej generacji konsol.

Jak poinformowali przedstawiciele firmy, światło dzienne ujrzała najnowsza wersja technologii TouchSense, odpowiedzialnej za, obrazowo mówiąc, "wstrząsowe" reakcje kontrolera na wydarzenia rozgrywające się na ekranie. Wersja ta została wyposażona w jeden silniczek (poprzednia dwa), co zaowocuje zmniejszeniem poboru energii, rozmiarów i ciężaru kontrolera. Oferować ona będzie także znacznie więcej efektów wibracji. Co ciekawe, TouchSense zastosować będzie można także w kontrolerach działających na zasadzie rozpoznawania ruchu (motion-sensing), a przypomnijmy, iż oficjalnym powodem, dla którego Sony zrezygnowała z force feedback była niemożność połączenia razem tych technologii. Jak widać, była to tylko próba ratowania twarzy po przegraniu procesu sądowego.

Inżynierowie z Immersion Corporation zapewnili również większą przystępność swojego produktu dla developerów gier. Jak powiedział wiceprezes firmy, Christophe Ramstein, programiści będą mogli skupić się teraz na tworzeniu coraz bardziej wymyślniejszych efektów korzystających z wibracji kontrolera, zamiast głowić się nad ich implementacją bezpośrednio w kodzie programu.