Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jak ukończyć grę bez zabijania - Pełen łaski | Osiągnięcia i trofea Kingdom Come Kingdom Come poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 7 marca 2018

Na stronie zamieściliśmy opis trofeum Pełen łaski gry Kingdom Come: Deliverance. Osiągnięcie to przyznawane jest za ukończenie wszystkich zadań głównego wątku fabularnego nikogo nie zabijając. Jedynym wyjątkiem jest Konus, na którym główny bohater będzie chciał się zemścić. To trudne trofeum, które wymaga pilnowania się praktycznie przez całą grę, tak więc koniecznie zerknij na nasze wskazówki.

Oto kilka najważniejszych informacji i podpowiedzi związanych ze zdobyciem tego trofeum - Jak ukończyć grę bez zabijania - Pełen łaski | Osiągnięcia i trofea Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Oto kilka najważniejszych informacji i podpowiedzi związanych ze zdobyciem tego trofeum:

  1. Wymagania tego trofeum dotyczą wyłącznie questów głównej linii fabularnej. Nie obejmują one pobocznych zadań ani dodatkowych aktywności, w których dozwolone jest zabijanie innych osób. Dla pewności zawsze jednak sprawdź wcześniej dziennik żeby wiedzieć z jakim typem zadania masz do czynienia.
  2. W Kingdom Come: Deliverance problemy bardzo często można rozwiązywać na wiele sposobów. Jeśli jest to możliwe staraj się przede wszystkim całkowicie unikać konfrontacji omijając potencjalnych przeciwników czy zakradając się do lokacji, w których trzeba wykonać jakąś czynność (np. dokonać sabotażu albo uratować inną postać). Nawet jeśli dojdzie do spotkania z potencjalnie wrogo nastawioną postacią możesz spróbować uniknąć walki poprzez wybieranie unikalnych opcji dialogowych związanych z Retoryką (rozwój tego parametru powinien być dla Ciebie priorytetem).
  3. Jeśli pomimo Twoich starań rozpoczęła się walka to warto przede wszystkim wiedzieć o tym, że nie musisz w niej brać udziału. Równie dobrze możesz rzucić się do ucieczki i zgubić przeciwników (pomocne może być w tym przypadku skorzystanie z pomocy konia).
  4. Nawet jeżeli zignorowałeś wszystkie ostrzeżenia i rozpocząłeś walkę to sprawa utraty możliwości zdobycia opisywanego trofeum nie jest jeszcze ostatecznie przesądzona. Pokonany przeciwnik może mianowicie poddać się - przykład na obrazku. Możesz wtedy okazać mu łaskę i pozwolić mu uciec. Nie jest to niestety regułą i jeśli zaatakujesz słabego wroga lub zadasz zbyt silne ciosy to możesz "przedwcześnie" zabić atakowaną osobę nie dając jej okazji do tego żeby się poddała. Najlepiej więc w rezultacie całkowicie unikać tego typu sytuacji.
  5. Zwycięstwa na arenach sparingowych nie wpływają na to osiągnięcie, gdyż pokonany przeciwnik (nawet w walce na prawdziwe miecze) nigdy nie ginie.
  6. W określonych momentach w trakcie przechodzenia gry zmuszony zostaniesz do wzięcia udziału w dużych bitwach. Także i wtedy musisz pamiętać o "zakazie" mordowania innych osób. Problem ten postaraj się przede wszystkim rozwiązać przeprowadzając idealny rekoseans wrogiego obozu i dokonując w nim dostępnych aktów sabotażu, by zwiększyć szanse na odniesienie zwycięstwa. Już po rozpoczęciu bitwy stój gdzieś z boku (lub uciekaj wrogom jeśli znajdziesz się na celowniku) czekając aż sama się rozstrzygnie.
  7. Zwierzyna łowna nie jest uwzględniana w wymaganiach tego osiągnięcia. Nie musisz więc np. unikać zabijania zajęcy podczas rozgrywania głównego zadania z polowania w towarzystwie pana Ptaszka.
  8. W utrzymywaniu szansy na zdobycie tego trofeum mogą ci oczywiście pomóc sejwy. Jeżeli przez przypadek kogoś zamordujesz to możesz załadować wcześniejszy stan gry i spróbować ponownie. Dla pewności możesz też zerkać co pewien czas do menu statystyk gdzie wyświetlane są szczegółowe informacje powiązane m.in. z walką.

Oto dodatkowe podpowiedzi do kilku głównych zadań gry:

  1. Zdobycz (The Prey) - Nie zabijaj Kumanów, którzy przetrzymują Jana Ptaszka. Uwolnij tę osobę poprzez zakradnięcie się do obozowiska (najlepiej nocną porą).
  2. Pogoń się zaczęła (The Hunt Begins) - Nie atakuj bandytów w lesie. Pozwól na to żeby jeden z nich umarł i zakradnij się do jego zwłok z zamiarem ich przeszukania.
  3. Rudzielec w tarapatach (Ginger in a Pickle) - Nie zabijaj dwóch bandytów w lesie. Musisz pomyślnie skłamać węglarzom i/lub samemu Rudzielcowi o tym, że zostali zamordowani.
  4. Na tropie (On the Scent) - Jeżeli zatrzymają Cię bandyci po tym jak odnajdziesz Śmierdziela ucieknij z polany bez wdawania się w walki.
  5. Mój koleżka Tymek (My Friend Timmy) - Nie zabijaj bandytów, którzy zatrzymają Henryka przy młynie. Możesz im towarzyszyć lub im uciec.
  6. Próba ognia (Baptism of Fire) - Nie zabijaj nikogo podczas staczania kolejnych faz ogromnej bitwy w Przybysławicach. Trzymaj się najlepiej w bezpiecznej odległości od walczących osób. Dopiero pod koniec tego questu musisz zabić Konusa i jest to jedyna dozwolona egzekucja na przestrzeni całej gry.
  7. Nie wszystko złoto (All That Glitters) - Nie zabijaj rycerza Ulryka, Trajkoty ani Jaśka z Ronowa - zamiast tego zmuś wszystkie te postacie do poddania się. W przypadku Trajkoty postaraj się dodatkowo doścignąć go zanim dotrze do obozu bandytów, a nie będziesz musiał walczyć z jego kolegami.
  8. Igła w stogu siana (A Needle in a Haystack) - Po ustaleniu tożsamości Świętoszka wybierz wariant uwolnienia lub aresztowania go.
  9. Kości zostały rzucone (The Die is Cast) - Nie walcz z bandytami na moczarach. Pokaż im kostkę do gry od Świętoszka lub ucieknij im. Dodatkowo w końcowej części questu ucieknij z fortu Wranik bez atakowania bandytów.
  10. Odwet (Payback) - Nie walcz z bandytami z fortu Wranik. Pozwól żeby zajęli się nimi sojusznicy.
  11. Z deszczu pod rynnę (Out of the Frying Pan) - Dotrzyj do mechanizmu podnoszenia krat bez zabijania wrogów (możesz im uciekać lub odciągnąć ich w stronę sojuszników).
  12. Pod osłoną nocy (Night Raid) - Nie zabijaj żadnych wartowników. Najlepiej wszcząć alarm i uciec z zamku.
  13. Rakietowiec (Rocketeer) - Nie zabijaj Pejchara. Pozbaw go przytomności, pozwól mu uciec lub wypuść go po odbyciu z nim rozmowy.
  14. Chłodne ostrza, gorąca krew (Cold Steel, Hot Blood) - Nie zabijaj żadnych wrogów. Pozwól żeby zajęli się nimi sojusznicy.
  15. Rodzinne wartości (Family Values) - Nie zabijaj żadnych wrogów. Pozwól żeby zajęli się nimi sojusznicy.
  16. Słowo honoru(An Oath is An Oath) - Nie zabijaj nikogo podczas staczania bitwy z ataku na zamek w Talmberku. Pozwól sojusznikom i kapitanowi Bernardowi na eliminowanie ich.