Warhammer Mark of Chaos: Akt 2 Misja 1 - Szczury wyłażą spod ziemi
Aktualizacja:
Imperium Akt II, Misja 1 - Szczury wyłażą spod ziemi
Ta misja jest znacznie trudniejsza niż wszystkie poprzednie - dopiero za 4 podejściem udało mi się ją zrobić naprawdę sensownie. Dobra, zaczynamy przygotowania. Jeszcze przed bitwą, w obozie, wsadzamy Stefana na konia. Gdy dojdziemy do fazy rozstawiania wojsk, dołączamy von Kessela do kawalerii, a maga to strzelców. Rozstawiamy się tak, jak na poniższym zdjęciu i od razu zmieniamy tryb poruszania się na bieg.

Zaraz po rozpoczęciu bitwy ruszamy do przodu i ustawiamy wszystkie wojska z wyjątkiem kawalerii zaraz przy krawędzi widocznego przed nami stoku. Rycerze Pantery schodzą ze stoku, u jego podnóża skręcają w lewo, zaraz potem znów w prawo, tak, aby chmurę zielonego gazu mieć po prawej stronie. Przed nimi będzie stać działo strzelające zielonymi promieniami, należy je zaatakować i zniszczyć. Nie przejmujcie się stojącym tuż obok oddziałem - nie ruszy na was. Jednak zaraz po roztrzaskaniu armaty należy się jak najszybciej wycofać do swoich głównych sił, które w międzyczasie zostały zaatakowane. Szczury w tej misji mają to do siebie, że bardzo szybko potrafią się pozbierać po załamaniu morale i ruszyć do kontrataku. Ten powód, jak i duża ilość atakujących wrogów zmusza nas do ciągłej obrony i szybkiej zmiany celów. Nie należy gonić pokonanego wroga, ani zbytnio rozpraszać sił. Bardzo ważnym elementem jest odpowiednie manewrowanie kawalerią i korzystanie z kuli ognistej maga, kiedy się da. Zwłaszcza ta pierwsza jest bardzo ważna dla sprawnego prowadzenia bitwy. Nie należy rzucać jej samotnie w jednostkę wroga, co najwyżej w strzelców, gdyż najprawdopodobniej utknie i zostanie zmasakrowana. W pewnym momencie jednostka przerośniętych szczurów pojawi się na waszych tyłach i zaatakuje armatę - najlepiej wykończyć ją szarżą Rycerzy ustawionych w grot. Jeśli w trakcie walki któraś z waszych jednostek poniesie duże straty, wycofajcie ją na tyły - ważne jest, żeby przeżył choć jeden żołnierz z regimentu.

Kiedy fala szczurów trochę osłabnie, czas ruszyć do przodu. Idziemy w kierunku widocznej na powyższym zdjęciu kapliczki regeneracji. W międzyczasie staramy się nie wchodzić w chmury gazu, jednocześnie opędzając się od gryzoni. Gdy dotrzemy do ołtarza, należy go zniszczyć i zbudować własny (dzieje się to automatycznie). Gdy się zrekonstruuje, najlepiej ustawić w jego pobliżu najbardziej uszkodzoną jednostkę - najlepiej kawalerię, gdyż jest spora szansa, że w międzyczasie zdobyła poziom, co zwiększy jej liczbę rycerzy ponad początkowy stan. Po regeneracji sił (uwaga, moc kapliczki nie jest nieskończona - używajcie jej z rozwagą) ruszamy w kierunku rogu. Najlepiej w tym momencie podzielić troszkę siły. Przy wzgórzu ustawić łuczników i strzelców z magiem. Przy kapliczce pozostawić halabardników ubezpieczanych przez Rycerzy Pantery, a po prawej stronie wzgórza z rogiem pozostałe jednostki.
Tak przygotowani czekamy na wroga. Na szczęście niedługo powinno nadciągnąć wsparcie, które wspomoże nas bardzo skutecznie na głównym froncie. W międzyczasie z lewej strony nadciągnie oddział szczurów - zaatakujcie ich najpierw halabardnikami, a gdy ci już zetrą się w walce, zaszarżujcie z boku kawalerią (cały czas w formacji grota). Gdy załamie się morale wroga przesuńcie piechotę na główny front, a rycerzom pozwólcie pogonić za niedobitkami. Gońcie tak, aż do krawędzi mapy, gdzie prawdopodobnie będzie czekał jeszcze jeden oddział gryzoni. Rozbijcie go w puch i wracajcie pod kapliczkę.

Głównym siłom nakażcie obronę tak długo, aż nie pokonacie Skaweńskiego herosa, tu raczej nie warto bawić się w pojedynek, lepiej go wdeptać w ziemię. Wypadnie z niego róg, który tak wspomagał morale szczurów. Gdy już się z nim uporacie, czas ruszyć wszystkie dostępne siły (chyba, że jakiś oddział jest mocno przetrzebiony) i zaatakować widoczną powyżej wieżę. Po jej zniszczeniu bitwa jest wygrana. W jej trakcie moi herosi zdobyli sporo poziomów i tak: Stefan skończył z 19 (po 5 punktów w wytrwałości, wojowniczości i bitewnym okrzyku oraz 4 w śmiertelnym ciosie). Natomiast mag wspiął się na 17 poziom przeznaczając punkty w następujące umiejętności: po 5 w kuli ognistej, mistrzu Agshy i płonącej ikonie oraz 2 w boskim wzroku. Ostatnie dwie zdolności należą do drzewka dowodzenia.
Po bitwie znów dysponujemy tylko obozem polowym, ale w prezencie otrzymujemy volleygun'a. Regenerujemy siły i ruszamy do przodu. Po krótkim filmiku tracimy kontrolę nad siłami imperialnymi i dostajemy we władanie elficką czarodziejkę. Co prawda nie ma ze sobą żadnych oddziałów, ani przedmiotów, ale ma za to 15 poziom, który najlepiej spożytkować na następujące umiejętności: gniew Khaina, mistrz Hoetha, mistrzostwo magii - wszystkie z drzewka walki.
0
- Warhammer: Mark of Chaos - poradnik do gry
- Warhammer: Mark of Chaos - poradnik do gry
- Warhammer Mark of Chaos: Imperium
- Warhammer Mark of Chaos: Akt 1 Misja 1 - Bitwa o wzgórze
- Warhammer Mark of Chaos: Akt 1 Misja 2 - Odsiecz
- Warhammer Mark of Chaos: Akt 1 Misja opcjonalna - Obóz Orków
- Warhammer Mark of Chaos: Akt 1 Misja 3 - Obrona miasta
- Warhammer Mark of Chaos: Akt 1 Misja 4 - Szturm na twierdzę
- Warhammer Mark of Chaos: Akt 2 Misja 1 - Szczury wyłażą spod ziemi
- Warhammer Mark of Chaos: Akt 2 Misja 2 - Zbieranie wojsk
- Warhammer Mark of Chaos: Akt 2 Misja 3 - Jaskinia szczurów
- Warhammer Mark of Chaos: Akt 2 Misja opcjonalna - Ruiny
- Warhammer Mark of Chaos: Akt 2 Misja 4 - Bitwa na moście
- Warhammer Mark of Chaos: Akt 2 Misja opcjonalna - Pojedynek
- Warhammer Mark of Chaos: Akt 2 Misja 5 - Odsiecz
- Warhammer Mark of Chaos: Akt 3 Misja 1 - Na ratunek braciszkowi
- Warhammer Mark of Chaos: Akt 3 Misja opcjonalna - Eskorta karawany
- Warhammer Mark of Chaos: Akt 3 Misja 2 - Wyprawa po miecz
- Warhammer Mark of Chaos: Akt 3 Misja 3 - Obrona obozu
- Warhammer Mark of Chaos: Akt 3 Misja 4 - Świątynia Chaosu
- Warhammer Mark of Chaos: Akt 3 Misja 5 - Twierdza chaosytów
- Warhammer Mark of Chaos: Akt 4 Misja 1 - Szturm na twierdzę
- Warhammer Mark of Chaos: Akt 4 Misja opcjonalna - Obóz Orków
- Warhammer Mark of Chaos: Akt 4 Misja 2 - Wyznawcy Nurgla
- Warhammer Mark of Chaos: Akt 4 Misja 3 - Obrona Talabheim
- Warhammer Mark of Chaos: Imperium
- Warhammer: Mark of Chaos - poradnik do gry
Komentarze czytelników
fan realu madryt i raula Legend
spodziewałem się,że wczyeśniej dacie ten poradnik
zanonimizowany7945 Legionista
hey, poradnik obszerny, choc jak na moj gust wystarczylby opis taktyki i kila tipsow, wiecej nie ma potrzeby, walka jest prosta jak budowa cepa, przywalic z artyleri, ostrzelac lucznikami, zucic fireballem, a to co zostanie zaatakowac piechota i oskrzydlic kawaleria ;]
co do przekazywania przedmiotow przy patchu 1.6 mozna to robic w miesice miedzy bochaterami, jesli szefunco ma sztandar i chcesz go dac oddzialom to niestety tylko w czasie misji, rzucasz na ziemie i podnosisz innym oddzialem, o dziwo dziala to takze gdy oddzial ma juz inny sztandar, wtedy bierze nowy i wyrzuca stary
z misji, hmmm ostatnia chaosu jest najfajniejsza i najprostrza, 4 hellcannony po prostu wymiataja, faktycznie wystarcza dziala i moze 1 oddzial gutt runnerow do zwiadu i czarodzieje
co do 2 drog chaosu khorne daje +10% do szansy trafienia i krwiopijcow czy jamkos tak (blood letters) goscie wymiataja, ciezka piechota, 3 hit pointsy, 2dmg i wzbudzaja strach, kazdy zabity eksploduje raniac atakujacego, dorzucach do nich czarodzieja i masz niesmiertelna jednostke ;D minusem jest ze jako 3 i 4 bochatera masz tylko miesniakow, nurgle daje +2 do magic resistance plus siewcow zarazy (plague bearers) 2hp, 2dmg wzbudzaja strach i chyba zaraze, znaczy ze kazdy kto choc zacznie z nimi walczyc zaczyna tracic hp, no i bohaterow mozna albo magicka albo commandera, ja tam osobiscie wooe khorna ale co kto lubi
to chyba tyle, giera super, czekam na dodatki a w miedzyczasie stworze jakas armijke i uderze na net ;D
peace
zanonimizowany648338 Junior
Gra żałośnie prosta napisze najlepszopm rozpe jest na wszystko zaczyna się od 4 spacz dział i 4 jezzaili a potem mięso i jakiś bohater jeszcze po sieci ani razu nie przegrałem.
zanonimizowany648338 Junior
Jeszcze jedno oni nie mają kuli spaczenia tylko jak jest w grze ukazane "błyskawica spaczeniowa jest gotowa" taki niby promień laserowy
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
