SpellForce 3: Ostrze Aonira - Piach i proch
Aktualizacja:
Twoim celem w tej misji jest uzyskanie od zakonu Żelaznych Sokołów jednego z kamieni nexusa.
Zejdź na dół kanionu

Na sam początek musisz odnaleźć członków zakonu - w tym celu udaj się na południe. Na samym początku mapy natkniesz się na leżący szkielet (można go przeoczyć, bo zlewa się trochę z tłem, jednak twoi bohaterowie zwrócą na niego uwagę). Warto go zbadać - pozwoli ci on tymczasowo odkryć widok na pewnych obszarach mapy co pozwoli ci wstępnie zapoznać się z rozmieszczeniem sił wroga na mapie.
Następnie wyrusz w dół kanionu. Uważaj, wrogowie są tutaj dosyć silni i liczni, dlatego staraj się odciągać od grupy pojedynczych przeciwników. W innym przypadku twoi bohaterowie mogą zostać łatwo pokonani. Szczególnie uważaj na przeciwników otoczonych zieloną poświatą - ich ataki powodują chwilowe zablokowanie używania zdolności przez twoich bohaterów.
Po dotarciu do celu zastaniesz tam dwa ugrupowania. Żelaznych Sokołów oraz Siepaczy - będziesz musiał teraz zdecydować, której grupie pomożesz w dalszej części misji.
Odzyskaj fortecę
Niezależenie od podjętej decyzji dalsza część misji będzie przebiegać właściwie tak samo. Twoim głównym celem będzie zebranie sił i odzyskanie będącej w rękach nieumartych fortecy Sokołów. Zanim jednak to zrobisz będziesz musiał odnaleźć i przyprowadzić do przywódcy wybranej grupy dezertera z oddziałów Sokołów. Znajduje się on niedaleko na północny-zachód od pozycji Sokołów. Kiedy już go znajdziesz i przekonasz do powrotu wróć do przywódcy wybranego ugrupowania. Zostanie ci wtedy wskazane miejsce w którym będziesz mógł zbudować swój obóz.

Po wniesieniu obozu możesz się na razie wstrzymać zanim ponownie porozmawiasz z przywódcą wybranej grupy i wpierw zgromadzić swoje siły. Zajmij wszystkie sektory znajdujące się zachodniej części mapy - choć napotkasz tutaj grupy wrogów, to później te tereny nie będą właściwie atakowane. Musisz ufortyfikować się jedynie w dwóch miejscach: w startowym sektorze przy wyjściu z wąwozu z którego nacierają grupy nieumartych (dwie strażnice powinny wystarczyć, ponieważ i tak dodatkowo chronić cię będą żołnierze Sokołów i Siepaczy) oraz w sektorze znajdującym się na północy koło katapulty.
Kiedy już będziesz gotowy możesz porozmawiać z przywódcą i od razu przejść do atakowania fortecy. Możesz swojemu sojusznikowi przekazać też surowce - teoretycznie dzięki temu będzie on dysponował większymi siłami (zarówno Sokoły jak i Siepacze będą cyklicznie wysyłać swoje jednostki do ataku na fortecę, niezależnie od twoich działań). Surowce możesz przekazać wybierając palisadę znajdującą się przy obozie sojusznika i wybierając odpowiednią opcję z menu w prawym dolnym rogu.

Twoim pierwszym celem podczas odzyskiwania fortecy powinno być przejęcie katapulty znajdującej się na północy. W tym celu musisz przejąć sektor znajdujący się przy niej (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś) i wydać rozkaz swoim tragarzom by obsadzili katapultę. Nim będziesz mógł użyć katapulty będziesz musiał ją naładować za pomocą swoich zapasów kamienia (wybierając odpowiednią opcję po prawej stronie po zaznaczeniu katapulty). Gdy będzie ona naładowana (pasek postępu w naładowaniu znajdziesz w oknie jednostki po jej zaznaczeniu) będziesz mógł swobodnie prowadzić ostrzał w wybrane miejsca za pomocą opcji w prawym dolnym rogu. Po każdym strzale będziesz musiał chwilę odczekać nim będziesz mógł strzelić ponownie.
Wykorzystaj teraz katapultę do zniszczenia wież przejętych przez nieumartych, o których mówił ci dowódca wybranego stronnictwa. Kilka pocisków powinno wystarczyć do zniszczenia z każdej z nich.
Następnie zaatakuj bezpośrednio fortece. Jeśli zająłeś wszystkie dostępne sektory na mapie i je rozbudowałeś, to zwiększony limit populacji pozwoli ci na stworzenie armii (tutaj pamiętaj, że jednostki 2 poziomu możesz ulepszyć w kuźni, jeśli znalazłeś już podczas swoich podróży odpowiednie plany), która bezproblemowo powinna pokonać siły w fortecy. Następnie porozmawiaj ponownie z przywódcą wybranego stronnictwa.
Odpali się wtedy cutscenka po której będziesz musiał bronić Kiroya - z podziemi fortecy zaatakują cię trzy grupy nieumarłych. Najcięższa będzie ostatnia, ponieważ będzie znajdował się w niej potężny demon. Po pokonaniu ich misja zakończy się.
Terror z mroku - zadanie poboczne
Po tym jak założysz obóz i porozmawiasz ponownie z przywódcą wybranego stronnictwa, przybędzie do ciebie zwiadowca. Dowiesz się od niego, że w grobowcach w południowo-zachodniej części mapy powstają kolejni nieumarli. Nim się tam udasz ufortyfikuj najbliższy sektor - rozbuduj go maksymalnie i wszystkich posiadanych tragarzy wykorzystaj do obsadzenia wież strażniczych skupionych przy drodze do grobowców na południu. Pamiętaj także by dodatkowo wzmocnić wszystkie wieże.

Teraz możesz udać się do wskazanego miejsca. Pojawi się grupka nieumarłych, silna, jednak jeśli będziesz już w tym momencie posiadał armie, to nie powinna stanowić ona problemów. Następnie otrzymasz informację, że zbliża się coś potwornego i będziesz miał podany czas na przygotowanie się. Wycofaj teraz wszystkie swoje jednostki jak najdalej od tego miejsca. Po upływie wyznaczonego czasu pojawi się potężny demon. Nie próbuj z nim walczyć - jest w stanie jednym atakiem zniszczyć prawie wszystkie twoje jednostki (łącznie z bohaterami), a dodatkowo szybko się leczy. Tak więc uciekaj nimi jak najdalej. Potwór powinien wkrótce wybiec z grobowca, ale jeśli wycofywałeś już swoje jednostki, to powinien zaatakować zbudowane przez ciebie strażnice. Nie będzie mógł ich tak szybko zniszczyć, więc po pewnym czasie powinny go w końcu zabić. Kiedy zostanie zabity misja zakończy się.
- SpellForce 3 - poradnik do gry
- SpellForce 3: Poradnik do gry
- SpellForce 3: Kampania
- SpellForce 3: Prolog - Zdławić rebelię
- SpellForce 3: Szara Twierdza - Kapral
- SpellForce 3: Liannon - Źródło zarazy
- SpellForce 3: Szara Twierdza - Nie sądź, a nie będziesz sądzony
- SpellForce 3: Farlornowa Nadzieja - Kontakt w Farlornowej Nadziei
- SpellForce 3: Droga do Mulandiru
- SpellForce 3: Mulandir - Zaginione Miasto
- SpellForce 3: Cień Drzew - Skażenie
- SpellForce 3: Farlornowa Nadzieja - Uchodźcy cz. 1
- SpellForce 3: Iskanderska głusza - Uchodźcy cz. 2
- SpellForce 3: Światłość - Uchodźcy cz. 3
- SpellForce 3: Podnóże Barga Gor - Walka o władzę
- SpellForce 3: Mulandir - Sekret Zmiennokształtnych
- SpellForce 3: Ostrze Aonira - Piach i proch
- SpellForce 3: Światłość - Syn marnotrawny cz.1
- SpellForce 3: Nieznana wyspa - Syn marnotrawny cz.2
- SpellForce 3: Oko - Krew nie woda
- SpellForce 3: Mulandir - Brutalna pobudka
- SpellForce 3: Ostrze Aonira - Niezachwiana stanowczość
- SpellForce 3: Stare Haalâyash & Stary Klasztor
- SpellForce 3: Podnóże Barga Gor - Bardzo długie pojednanie
- SpellForce 3: Skanderska Głusza - Wiekuista klatka
- SpellForce 3: Skwarna Pustynia - Oaza - Dziedzictwo Zniszczenia
- SpellForce 3: Oko - Więzienie umysłu
- SpellForce 3: Podnóże Gór Wietrznych - Rządca dusz
- SpellForce 3: Oko - Żmudny sojusz
- SpellForce 3: Złoty Trakt - Ostateczna próba
- SpellForce 3: Szara Twierdza - Komu bije dzwon
- SpellForce 3: Zielone wybrzeże
- SpellForce 3: Kampania
- SpellForce 3: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
strona na temat SpellForce 3: Soul Harvest a odnośnik do poradnika do SpellForce 3. Dlaczego?
Gdzie jest Lady Myrah w queście na mapce "Złoty trakt: ?
Mam tai problem. Utknąłem w Cieniu Drzew. Oczyściłem całą mapę z wrogów a mimo to nie mam zaliczonego zadania "Zbadaj dżunglę na południu". Nic nie mogę teraz zrobić, obszedłem całe południe kilka razy i nic. Wie ktoś jak poradzić sobie z tym ?
Kiedy bedzie mozna pobrac pelen poradnik.
Ktoś wie jak dostać się do podanych, ukrytych lokacji? To jest screen z laboratorium Isamo Tahara.
Warto też by autor poradnika dodał też taką kwestię w poradniku ;)
Cały czas mam brak dostępu a gre przeszedłem.
1.1
2.4
3.7
Dalej nie pamiętam, ale powinny być jeszcze chyba dwie liczby popróbuj. :)
A ten 1 bruzda w którym miejscu jest przeszukałem cała mapę i nie mogę jej znaleźć.Prawdopodobnie zabili ją te cnotliwi.Proszę o mapę z tymi bruzdami.
lisu24 tak można zmienić w trakcie misji.Wchodzisz do opcji i szukasz zmień poziom trudności jaki ci odpowiada.
Ktoś wie czy można zmienić poziom trudności w czasie misji?
pomóżcie gdzie w oku jest ostatnia bruzda do zamknięcia w misji plaga zza grobu mam 2 a 3 nie mogę znaleźć.
kiedy będzie dalsza część aktualizacji poradnika spellforce 3?
mam problem z misja ze smokiem w skwarnej oazie.Smoka nie zabiłem ale zlecił mi misje z bruzdami nie wiem gdzie ich szukac pomóżcie.
Zgadza się, mini mapa naprawdę jest mini i przeoczyłem....
Napotkałem następny problem....
Nie pamiętam jak się misja nazywa ale dialog mi się zaciął i stoję w miejscu... Nie mogę wrócić na mapę świata, a wszystkie zadania już wykonałem. Mam chmurę dialogową nad głową i nie chce przeskoczyć dalej a żeby wyjść na mapę świata muszę dokończyć dialog....
Spróbuj ponaciskać na to okno pod tekstem, tam gdzie powinny być odpowiedzi, lub np. naciśnij spację, ewentualnie odejdź kawałek postacią.
Czy ktoś doszedł do misji " Iskanderska Głusza"??
Jestem już po odbiciu fortecy, wzmocnieniu się. Musze odnaleźć klucz do tuneli.
" Znajdź klucz ukryty nieopodal pobliskiego boskiego menhiru"...
Przeszukałem wszędzie i nie mogę odnaleźć klucza. Poradził sobie ktoś z tym? Jakaś wskazówka gdzie on może być?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
