SpellForce 3: Rasy i jednostki
Aktualizacja:
Pomiędzy trzema grywalnymi rasami nie ma specjalnych różnic. Wszystkie mają właściwie takie same budynki, a także zbierają prawie te same surowce. Więc główne różnice między nimi tyczą się dostępnych jednostek. W tym rozdziale znajdziesz opis każdej rasy wraz z posiadanymi przez nią jednostkami.
Uwaga, mimo różnic między rosterami, wszystkie są według jednego schematu. Dwie pierwsze jednostki są najprostsze, można ich werbować w głównym budynku startowego sektoru i wymagają tylko żywności i drewna. Cztery kolejne to jednostki na których będziesz opierał swoją armię, można ich rekrutować w koszarach i wymagają do rekrutacji żywności i żelaza (które możesz wydobywać dopiero na drugim poziome budynków). Następne trzy to jednostki elitarne, wymagające żywności i magicznego zasobu (różnego dla każdej z ras) - je odblokujesz dopiero na trzecim poziomie budynków. Ostatnia jednostka to jednostka oblężnicza, którą rekrutujesz w kuźni w której możesz także ulepszać jednostki drugiego poziomu.
Ludzie
Najbardziej zrównoważona frakcja. Posiada przeciętne jednostki podstawowe, ale też silne jednostki elitarne jak Czempion czy Strażnik. Dodatkowo ma dobrze działającą gospodarkę i posiada aż dwa budynki obronne w postaci wież na pierwszym i trzecim poziomie budynków.
Jednostki:
- Rekrut - podstawowa jednostka piechoty. Zadaje małe obrażenia i jest podatna głównie na obrażenia obuchowe oraz przebijające (ostrzał). (3 w oddziale)
- Podpalacz - podstawowa jednostka dystansowa. Rzuca pochodniami zadając obrażenia od ognia na małym obszarze. Podatna na obrażenia cięte i przebijające. (3 w oddziale)
- Piechur - mocniejsza wersja Rekruta. Zadaje wyższe od niego obrażenia i jest również podatny głównie na obrażenia obuchowe oraz przebijające. Można go dodatkowo ulepszyć w kuźni. (3 w oddziale)
- Halabardzista - jednostka przeciwko jeździe. Jest podatna na ataki, zadające obrażenia cięte i przebijające. Można go dodatkowo ulepszyć w kuźni. (3 w oddziale)
- Arbaletnik - jednostka strzelecka. Zadaje mniejsze obrażenia od Podpalacza, ale ma większy zasięg i więcej jednostek jest podatnych na jego typ ataków. Podatny na wszelkie rodzaje ataków. Można go dodatkowo ulepszyć w kuźni. (2 w oddziale )
- Zwiadowca - podstawowa jednostka jazdy, prawie najsłabsza w grze. Odporna na obrażenia przebijające, bardzo podatna na pchnięcia zadawane przez wszelkie jednostki halabardników. Można go dodatkowo ulepszyć w kuźni. (3 w oddziale)
- Mentat - rzuca zaklęcia obszarowe, które zadają obrażenia od ognia i lodu. Podatny na wszelkie typy ataków. (1 w oddziale)
- Czempion - ciężko opancerzona jednostka, zadająca duże obrażenia obuchowe trafiające naraz kilku wrogów. Odporny na wszystkie obrażenia fizyczne (cięte, obuchowe, pchnięcia i przebijające), podatny na pozostałe (czyli głównie na ataki magiczne). (3 w oddziale)
- Strażnik - potężna jednostka jazdy, najsilniejsza w grze. Zadaje obrażenia obuchowe. Odporna na obrażenia przebijające, bardzo podatna na pchnięcia. Po śmierci może jednokrotnie się wskrzesić. (2 w oddziale)
- Katapulta - jednostka oblężnicza. Dobra głównie przy niszczeniu budynków, jednak jej kamienie mogą powalić wrogie jednostki. Podatna na wszelkie rodzaje ataków. (1 w oddziale)
Elfy
Elfy posiadają ogółem lepsze jednostki od ludzi, jednak są mniej liczne. Mają dwie jednostki magów, a ich łuczniczki sieją strzałami na daleki dystans. Mają dodatkowo utrudnioną ekspansję - zajmując sektor otrzymują tragarzy dopiero po rozwinięciu go do drugiego poziomu.
Jednostki:
- Nowicjuszka - podstawowa jednostka piechoty u elfów. Lepiej radząca sobie w walce od odpowiedników u ludzi i orków. Podatna głównie na obrażenia obuchowe oraz przebijające. (2 w oddziale)
- Łowczyni - podstawowa łuczniczka u elfów, trochę słabsza od Arbaletnika u ludzi. Podatna na wszelkie rodzaje ataków. (2 w oddziale)
- Opiekun - elficki wojownik, znacznie lepiej radzący sobie w walce od Piechura u ludzi. Tak samo jak on, podatny na obrażenia obuchowe i przebijające. Można go dodatkowo ulepszyć w kuźni. (2 w oddziale)
- Gwardzistka - jednostka przeciwko jeździe, lepsza od odpowiedników u ludzi i orków. Jest podatna na ataki zadające obrażenia cięte i przebijające. Można ją dodatkowo ulepszyć w kuźni. (2 w oddziale)
- Podróżniczka - mocniejsza wersja Łowczyni. Zadaje mniejsze obrażenia od Myśliwego u orków, jednak strzela na dalszy dystans. Podatna na wszelkie rodzaje ataków. Można ją dodatkowo ulepszyć w kuźni. (2 w oddziale)
- Przepatrywaczka - prawie najlepsza jazda w grze, choć mocno ustępuje Strażnikowi u ludzi. Odporna na obrażenia przebijające, bardzo podatna na pchnięcia. Można ją dodatkowo ulepszyć w kuźni. (2 w oddziale)
- Lodowa czarodziejka - rzuca zaklęcia obszarowe, które zadają większe obrażenia od czarów Mentata, jednak są to tylko lodowe ataki. Podatna na wszelkie typy ataków. (1 w oddziale)
- Strażniczka - elitarna jednostka, najbardziej skuteczna przeciw jeździe. Wzmacnia sojusznicze jednostki zwiększając ich obronę. Odporna na wszystkie obrażenia fizyczne (cięte, obuchowe, pchnięcia i przebijające), podatna na pozostałe (czyli głównie na ataki magiczne). (2 w oddziale)
- Druidka - poruszająca się na wierzchowcu czarodziejka, jej czary zadają wielu jednostkom wroga obrażenia od białej magii, a następnie od lodu. Podobnie jak inne jednostki jazdy jest odporna na obrażenia przebijające i bardzo podatna na pchnięcia. (2 oddziale)
- Balista - jednostka oblężnicza, trochę słabsza od odpowiedników u ludzi i orków. Dobra głównie przy niszczeniu budynków, jednak jej bełty mogą powalić wrogie jednostki. Podatna na wszelkie rodzaje ataków. (1 w oddziale)
Orkowie
Rasa ta jest najbardziej uboga jeśli chodzi o jednostki strzeleckie, więc bardzo dąży do walki w zwarciu. Posiada jednostkę potworów w postaci Trolla wojennego. Gospodarczo idzie na ilość - ich budynki nie posiadają tyle slotów na robotników co u ludzi i elfów, więc trzeba ich więcej budować.
Jednostki:
- Gobliński drab - podstawowa jednostka piechoty u orków. Słaba, jednak nadrabia to liczbnością. Podatna głównie na obrażenia obuchowe oraz przebijające. (4 w oddziale)
- Jeździec wargów - najsłabsza jednostka jazdy w grze, jednak nadrabia to kosztem produkcji (nie wymaga żelaza i można ją natychmiast rekrutować). Odporna na obrażenia przebijające, bardzo podatna na pchnięcia. (2 w oddziale)
- Zabijaka - silniejsza jednostka piechoty, lepsza od Piechura i Opiekuna. Podatna na obrażenia obuchowe i przebijające. Można ją dodatkowo ulepszyć w kuźni. (2 w oddziale)
- Włócznik - jednostka przeciwko jeździe, ustępuje trochę Gwardziście u elfów. Jest podatna na ataki zadające obrażenia cięte i przebijające. Można ją dodatkowo ulepszyć w kuźni. (2 w oddziale)
- Myśliwy - zadaje największe obrażenia z jednostek zadających obrażenia przebijające, jednak ma mniejszy zasięg od Podróżniczki u elfów. Podatny na wszelkie rodzaje ataków. Można go dodatkowo ulepszyć w kuźni. (2 w oddziale)
- Masakrator - średnia jednostka jazdy, lepsza od Zwiadowcy, słabsza od Przepatrywaczki. Odporna na obrażenia przebijające, bardzo podatna na pchnięcia. Można ją dodatkowo ulepszyć w kuźni. (2 w oddziale)
- Szaman - odpowiednik Lodowej czarodziejki, jego ataki zadają obrażenia od ognia. Podatny na wszelkie typy ataków. (1 w oddziale)
- Troll wojenny - potężna jednostka, zadająca olbrzymie obrażenia obuchowe wielu jednostkom na raz. Odporna na wszystkie obrażenia fizyczne (cięte, obuchowe, pchnięcia i przebijające), podatna na pozostałe (czyli głównie na ataki magiczne). (1 w oddziale)
- Bębniarz - jednostka wspierająca, nie zadaje obrażeń. Jego obecność zwiększa szybkość sojuszniczych jednostek, jednocześnie spowalniając jednostki wroga. Podatny na wszelkie rodzaje ataków. (1 w oddziale)
- Troll oblężniczy - jednostka oblężnicza. Jej ataki poważnie uszkadzają budynki, a dodatkowo podpalają teren wokół. Podatna na wszelkie rodzaje ataków. (1 w oddziale)
Komentarze czytelników
strona na temat SpellForce 3: Soul Harvest a odnośnik do poradnika do SpellForce 3. Dlaczego?
Gdzie jest Lady Myrah w queście na mapce "Złoty trakt: ?
Mam tai problem. Utknąłem w Cieniu Drzew. Oczyściłem całą mapę z wrogów a mimo to nie mam zaliczonego zadania "Zbadaj dżunglę na południu". Nic nie mogę teraz zrobić, obszedłem całe południe kilka razy i nic. Wie ktoś jak poradzić sobie z tym ?
Kiedy bedzie mozna pobrac pelen poradnik.
Ktoś wie jak dostać się do podanych, ukrytych lokacji? To jest screen z laboratorium Isamo Tahara.
Warto też by autor poradnika dodał też taką kwestię w poradniku ;)
Cały czas mam brak dostępu a gre przeszedłem.
1.1
2.4
3.7
Dalej nie pamiętam, ale powinny być jeszcze chyba dwie liczby popróbuj. :)
A ten 1 bruzda w którym miejscu jest przeszukałem cała mapę i nie mogę jej znaleźć.Prawdopodobnie zabili ją te cnotliwi.Proszę o mapę z tymi bruzdami.
lisu24 tak można zmienić w trakcie misji.Wchodzisz do opcji i szukasz zmień poziom trudności jaki ci odpowiada.
Ktoś wie czy można zmienić poziom trudności w czasie misji?
pomóżcie gdzie w oku jest ostatnia bruzda do zamknięcia w misji plaga zza grobu mam 2 a 3 nie mogę znaleźć.
kiedy będzie dalsza część aktualizacji poradnika spellforce 3?
mam problem z misja ze smokiem w skwarnej oazie.Smoka nie zabiłem ale zlecił mi misje z bruzdami nie wiem gdzie ich szukac pomóżcie.
Zgadza się, mini mapa naprawdę jest mini i przeoczyłem....
Napotkałem następny problem....
Nie pamiętam jak się misja nazywa ale dialog mi się zaciął i stoję w miejscu... Nie mogę wrócić na mapę świata, a wszystkie zadania już wykonałem. Mam chmurę dialogową nad głową i nie chce przeskoczyć dalej a żeby wyjść na mapę świata muszę dokończyć dialog....
Spróbuj ponaciskać na to okno pod tekstem, tam gdzie powinny być odpowiedzi, lub np. naciśnij spację, ewentualnie odejdź kawałek postacią.
Czy ktoś doszedł do misji " Iskanderska Głusza"??
Jestem już po odbiciu fortecy, wzmocnieniu się. Musze odnaleźć klucz do tuneli.
" Znajdź klucz ukryty nieopodal pobliskiego boskiego menhiru"...
Przeszukałem wszędzie i nie mogę odnaleźć klucza. Poradził sobie ktoś z tym? Jakaś wskazówka gdzie on może być?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
