Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 lutego 2005, 09:34

Warhammer 40.000: Dawn of War doczeka się rozszerzenia

Mamy wspaniałą wiadomość dla wszystkich fanów Warhammer 40.000: Dawn of War. Według udzielonych wczoraj przez firmę Relic Entertainment informacji, już wkrótce na rynku pojawi się pierwszy, oficjalny dodatek do wspomnianego wyżej programu.

Mamy wspaniałą wiadomość dla wszystkich fanów Warhammer 40.000: Dawn of War. Według udzielonych wczoraj przez firmę Relic Entertainment informacji, już wkrótce na rynku pojawi się pierwszy, oficjalny dodatek do wspomnianego wyżej programu.

Rozszerzenie nosi nazwę Winter Assault i wprowadza zupełnie nową frakcję, którą będzie mógł pokierować gracz – Imperial Guard. To jak na razie jedyne pewne wiadomości jakie możemy podać w związku z dodatkiem. Zarówno ilość nowych scenariuszy, jak i innych elementów rozgrywki jest w tym momencie nieznana. Jeśli wszystko pójdzie po myśli twórców gry, Winter Assault trafi na półki sklepowe jesienią bieżącego roku.

Warhammer 40.000: Dawn of War to pierwsza gra strategiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym i osadzona w realiach świata Warhammer 40.000, która powstała dzięki współpracy firmy THQ (jednego z największych światowych wydawców gier) oraz studia Relic Entertainment (znanego m.in. z obu części znakomitego Homeworlda). Warhammer 40.000 to mroczny, futurystyczny świat znany z gier firmy Games Workshop. Pomimo tego, iż składa się on z milionów uniwersów, w Dawn of War autorzy postanowili skupić się wyłącznie na jednym z nich i na jednej konkretniej wojnie. W trybie dla pojedynczego gracza mamy okazję wcielić się w postać Gabriela Angelosa, dowódcę Kosmicznych Marines z Blood Ravens, który usiłuje zapobiec inwazji Orków na jego planetę. Fabuła rozwija się dzięki specjalnym przerywnikom filmowym i rzecz jasna stopniowo odkrywa przed grającym kolejne wątki i tajemnice. Gra wykorzystuje trójwymiarowy silnik graficzny, przy czym, jeżeli chodzi o wygląd jednostek, to autorzy starali się, by wyglądały one niemal identycznie jak ich odpowiedniki sprzedawane przez Games Workshop. Teren zaś, z racji tego, iż nie pełni pierwszorzędnej roli w grach Games Workshop, stworzono w oparciu o własne wyobrażenia. Całość wykonana została mrocznym, gotyckim stylu, zaś dwa przeważające typy krajobrazu to ruiny miast i terenów zurbanizowanych oraz nieprzenikniona dżungla, która stopniowo pochłania zniszczone zabudowania.

Więcej informacji na temat podstawowej wersji Warhammer 40.000: Dawn of War znajdziecie w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej