Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
press release Cenega Press Release 15 marca 2005, 18:33

The Bard’s Tale - historia serii

Cenega Poland ma przyjemność zaprosić do zapoznania się z niezwykle ciekawym materiałem dotyczącym przeszłości i przyszłości serii The Bard’s Tale, który został dołączony do poniższej wiadomości. Przypominamy jednocześnie, że produkcja firmy Ubisoft, przedstawiająca przygody tytułowego, zawadiackiego, wędrownego muzyka, opracowana zostanie w polskiej wersji językowej z napisami i dialogami, a dostępna będzie w cenie 129,90 złotych.

(Poniższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową producenta/wydawcy/dystrybutora produktu i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji GRY-OnLine.)

Cenega Poland ma przyjemność zaprosić do zapoznania się z niezwykle ciekawym materiałem dotyczącym przeszłości i przyszłości serii The Bard’s Tale, który został dołączony do poniższej wiadomości. Przypominamy jednocześnie, że produkcja firmy Ubisoft, przedstawiająca przygody tytułowego, zawadiackiego, wędrownego muzyka, opracowana zostanie w polskiej wersji językowej z napisami i dialogami, a dostępna będzie w cenie 129,90 złotych.

The Bard’s Tale - historia serii - ilustracja #1

The Bard’s Tale – Krótka historia

The Bard’s Tale uznawane jest za ojca komputerowych gier Role Playing (RPG). Oryginalna gra Bard’s Tale została stworzona przez Briana Fargo, pioniera w branży i założyciela Interplay. Gra została wydana w 1985 roku przez Electronic Arts i stała się sukcesem komercyjnym, zyskując także uznanie branży - przede wszystkim ze względu na innowacje technologiczne i niezwykle wciągający styl gry. Doczekała się dwóch kontynuacji, serii powieści, sprzedała się w ponad milionie kopii i do dziś pozostaje wzorem, do którego porównywane są wszystkie inne gry RPG.

Na początku 2003 roku, Brian Fargo założył inXile Entertainment - firmę, której celem było zatrudnienie najlepszych ludzi w branży i tworzenie naprawdę unikatowych gier. Oryginalne The Bard’s Tale osiągnęło sukces, dzięki niezwykłej pomysłowości i oryginalności. Przy tworzeniu współczesnej wersji gry, Fargo postanowił postawić na te same elementy. inXile korzysta z najnowszych silników graficznych, licencjonowanych ze źródeł zewnętrznych, co pozwala projektantom na skupienie się na kluczowych elementach rozgrywki - projekcie, scenariuszu, motywach graficznych i profesjonalnych nagraniach głosów aktorów.

W październiku 2003 inXile ogłosiło, że The Bard’s Tale powróci do świata interaktywnej rozrywki - wersja na PlayStation 2 i Xbox została wydana jesienią 2004, a wersji PC oczekujemy na wiosnę. Branża gier komputerowych i społeczność graczy zareagowały natychmiastowym entuzjazmem - oto jedna z ulubionych gier z przeszłości powraca i to tworzona przy współudziale oryginalnego producenta.

Brian Fargo jasno przedstawił swoją wizję gry - będzie to innowacyjne RPG, pełne niepowtarzalnej atmosfery i humoru. W rok później ta wizja przyniosła owoce - 26 października 2004 The Bard’s Tale zostało wydane na konsole. W recenzjach prasowych podkreślano, że inXile zrealizowało zapowiedzi o niesamowitej dawce humoru. W branży pełnej identycznych klonów, nudnych fabuł, braku humoru i licencji filmowych bez polotu, The Bard’s Tale ponownie stało się wzorem do naśladowania, jeśli chodzi o zastosowanie humoru, atmosfery i oryginalności.

Skrócona historia The Bard’s Tale

1985 The Bard’s Tale (Apple II)

1985 The Bard’s Tale (Commodore 64)

1985 The Bard’s Tale (PC)

1986 The Bard’s Tale (Amiga)

1986 The Bard’s Tale II: The Destiny Knight (Commodore 64)

1987 The Bard’s Tale II: The Destiny Knight (Apple II)

1988 The Bard’s Tale III: The Thief of Fate (Commodore 64)

1988 The Bard’s Tale III: The Thief of Fate (Apple II)

1988 The Bard’s Tale II: The Destiny Knight (Amiga)

1990 The Bard’s Tale (NES)

1991 The Bard’s Tale III: The Thief of Fate (Amiga)

1992 The Bard’s Tale II: The Destiny Knight (Famicom)

2004 The Bard’s Tale (Xbox, PS2)

2005 The Bard’s Tale (PC)