Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 lutego 2019, 09:14

autor: Adrian Werner

Styczniowe SuperData - słabnące Fortnite i Red Dead Online

Firma SuperData opublikowała zestawienia najbardziej dochodowych gier w dystrybucji cyfrowej za styczeń tego roku. Nie był to dobry miesiąc dla Fortnite, Red Dead Online czy Grand Theft Auto Online.

Fortnite dostało lekkiej zadyszki. - Styczniowe SuperData - słabnące Fortnite i Red Dead Online  - wiadomość - 2019-02-25
Fortnite dostało lekkiej zadyszki.

Grupa analityczna SuperData udostępniła sprawozdanie ze styczniowymi wynikami dystrybucji cyfrowej na światowym rynku gier. Ta kategoria, obejmująca nie tylko sprzedaż samych produkcji, ale również mikropłatności oraz abonamenty, przyniosła 8,4 mld dolarów, czyli o 6% mniej niż w pierwszym miesiącu 2018 r.

Największy spadek, bo o 29%, zanotowano w sprzedaży pełnych wersji gier pecetowych. Z kolei przychody z całego sektora konsol zmniejszyły się o 3%, co analitycy tłumaczą osłabieniem zainteresowania grami Grand Theft Auto V i Overwatch oraz markami Call of Duty i FIFA.

W porównaniu z grudniem Fortnite zaliczyło 48-procentowy spadek przychodów. Są one wyższe niż w styczniu 2018 r., ale dla Epic Games jest to małe pocieszenie, gdyż rok temu gra nie była jeszcze dostępna na urządzeniach mobilnych i konsoli Nintendo Switch.

Powody do niepokoju ma również studio Rockstar. Znajdujące się obecnie w becie Red Dead Online zaliczyło 14-procentowy spadek przychodów w porównaniu z grudniem i straciło część użytkowników. Obecnie gracze wydają na mikropłatności w tej pozycji pięć razy mniej niż w Grand Theft Auto Online. Starsza z tych produkcji także zaczyna jednak słabnąć. W sumie łączne przychody z Red Dead Online oraz GTA Online były w styczniu na podobnym poziomie jak tylko z drugiej z tych pozycji w analogicznym miesiącu roku ubiegłego.

Przejście na model free-to-play zapewniło Counter-Strike: Global Offensive wzrost popularności, ale nie znalazło to wcale przełożenia na sukces finansowy. W minionym miesiącu w grę bawiło się o 8% więcej osób niż w styczniu 2018 roku, ale przychody były niższe.

Tradycyjnie, najciekawszym elementem raportu SuperData były zestawienia najpopularniejszych gier stycznia. Analizując je, należy pamiętać, że wszystkie poniższe listy są ustawione według przychodów, a nie liczby kupionych egzemplarzy lub pobranych aplikacji.

Gry pecetowe

#

Gra:

1.

Dungeon Fighter Online

2.

League of Legends

3.

Fantasy Westward Journey Online II

4.

Crossfire

5.

Fortnite

6.

Playerunknown's Battlegrounds

7.

World of Warcraft

8.

World of Tanks

9.

The Sims 4

10.

Dota 2

Gry konsolowe

#

Gra:

1.

FIFA 19

2.

Fortnite

3.

Super Smash Bros. Ultimate

4.

Grand Theft Auto V

5.

Call of Duty: Black Ops IIII

6.

NBA 2K19

7.

Madden NFL 19

8.

Red Dead Redemption II

9.

Tom Clancy's Rainbow Six: Siege

10.

FIFA 18

Gry mobilne

#

Gra:

1.

Honour of Kings/Arena of Valor

2.

Pokemon GO

3.

Fate/Grand Order

4.

Candy Crush Saga

5.

Clash of Clans

6.

Brawl Stars

7.

Monster Strike

8.

Puzzle & Dragons

9.

Toon Blast

10.

Clash Royale

  1. SuperData – strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej