Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 lipca 2002, 13:06

autor: Fajek

Strike Fighters: Project 1 jedzie do tłoczni

Strike Fighters: Project 1 to realistyczny symulator lotu stworzony przez zespół Third Wire Productions, którego założyciel jest odpowiedzialny za powstanie takich hitów jak: European Air War, Jane’s Longbow 2, Jane's Flash Point Korea czy Jane's AH-640 Longbow. Producent gry, firma Strategy First poinformowała, że gra właśnie została ukończona i właśnie trafiła do tłoczni.

Strike Fighters: Project 1 to realistyczny symulator lotu stworzony przez zespół Third Wire Productions, którego założyciel jest odpowiedzialny za powstanie takich hitów jak: European Air War, Jane’s Longbow 2, Jane's Flash Point Korea czy Jane's AH-640 Longbow. Producent gry, firma Strategy First poinformowała, że gra właśnie została ukończona i właśnie trafiła do tłoczni.

Akcja Project 1 przenosi nas w lata sześćdziesiąte XX wieku, gdzie możemy pilotować najsłynniejsze wojskowe samoloty odrzutowe z tego okresu, jak: F-100 Super Sabre, F-104 Starfighter, A-4 Skyhawk oraz używany do dziś McDonnell Douglas F-4 Phantom II. Główny nacisk w całej grze postawiony został na realizm i wierne odtworzenie wszelkich detali związanych z pilotowaniem tych maszyn (fizyka i model lotu, awionika, itp.) oraz ich wyglądem (nowoczesny trójwymiarowy engine graficzny), co sugeruje że Strike Fighters: Project 1 dedykowany jest tylko hadcore’owym graczom. Nie zapomniano jednak o mniej zaawansowanych użytkownikach. Dzięki kilku poziomom trudności pilotowania samolotu, gra może się zmienić ze skomplikowanego symulatora w przyjemną zabawę o zacięciu zręcznościowym.

Strike Fighters: Project 1 posiada dynamiczną kampanię umiejscowią realiach fikcyjnego konfliktu. Na jej początku będziemy pilotować najprostszą maszynę F-100 Super Sabre, a w miarę upływu czasu i wprowadzania nowych technologii przejdziemy do lepszych samolotów. Dostaniemy także dostęp do nowych rodzajów uzbrojenia, w tym debiutujących wówczas rakiet samonaprowadzających. Dużym urozmaiceniem jest możliwość przejścia kampanii na dwa sposoby: tradycyjny, gdzie jako pilot wojskowy stopniowo dostajemy nowe wyróżnienia i awansujemy w hierarchii armii; oraz drugi, gdzie stajemy się najemnikiem. Wówczas sami, za zarobione pieniądze musimy kupić i wyposażyć samolot oraz opłacać jego naprawy i utrzymanie. Ponadto nasz bohater-najemnik stopniowo staje się lepszym pilotem (elementy cRPG, zwiększanie się umiejętności i cech postaci).

Gra została wykonana w architekturze otwartej, dzięki czemu bardzo łatwo można wprowadzać własne dodatki i modyfikacje.