Sprzedaż gier i konsol w Stanach Zjednoczonych - zwycięski pochód Nintendo trwa
Agencja NPD opublikowała właśnie swój zwyczajowy raport, prezentujący poczynania amerykańskiego rynku elektronicznej rozrywki. Dane, które Wam za moment przedstawimy, ukazują sprzedaż konsol oraz gier w miesiącu czerwcu.
Agencja NPD opublikowała właśnie swój zwyczajowy raport, prezentujący poczynania amerykańskiego rynku elektronicznej rozrywki. Dane, które Wam za moment przedstawimy, ukazują sprzedaż konsol oraz gier w miesiącu czerwcu.
Na czele rankingu znajdują się oczywiście obie najnowsze konsole japońskiego koncernu Nintendo. Sytuacja ta jest niezmienna od dłuższego już czasu i nic nie wskazuje na to, by platformy pozostałych producentów mogły w jakiś sposób zagrozić ich fenomenalnej sprzedaży. Notowaniu przewodzi NDS (561.900 sprzedanych konsol), który o blisko 200.000 egzemplarzy wyprzedza drugie w zestawieniu Wii. Dopiero na piątej pozycji uplasował się Xbox 360. Jeszcze gorzej radziło sobie PlayStation 3, które nabyło jedynie 98.500 osób. Należy jednak ciągle mieć na uwadze fakt, że przedstawione wyniki odnoszą się tylko i wyłącznie do zeszłego miesiąca. W lipcu sprzedaż najnowszej stacjonarnej konsoli Sony z pewnością będzie o wiele lepsza, o czym świadczy zwiększony popyt wynikający z obniżenia ceny platformy o 100 dolarów.
Lp. | Platforma | Sprzedaż w czerwcu |
1. | Nintendo DS | 561.900 |
2. | Wii | 381.800 |
3. | PSP | 290.108 |
4. | PlayStation 2 | 270.763 |
5. | Xbox 360 | 198.400 |
6. | Game Boy Advance | 113.000 |
7. | PlayStation 3 | 98.500 |
Przewaga Nintendo jest również widoczna w przypadku sprzedaży gier. Pierwsze cztery miejsca rankingu są bowiem okupowane przez pozycje wydane na Wii oraz DS-a. Pozycja numer jeden przypadła tym razem ósmej odsłonie serii Mario Party (Wii, 426.000 egzemplarzy). Kolejne miejsca zajęły: Wii Play (Wii, 293.000), Pokemon Diamond (DS, 288.000) oraz Pokemon Pearl (DS, 214.000). Dopiero piąte przypadło pozycji wydanej na platformę innego producenta. Mamy tu na myśli Forza Motorsport 2 na Xboksa 360, którą nabyło 197.000 osób. Raport NPD uwzględnia ponadto sprzedaż Pokemon Battle Revolution (Wii, 157.000) oraz Resident Evil: Wii Edition, która to gra osiągnęła sprzedaż na poziomie 150.000 egzemplarzy w zaledwie 10 dni od premiery.
Czekamy zatem na kolejny raport, którego publikacja powinna nastąpić około 20 sierpnia.
- Nintendo
Komentarze czytelników
jiker Senator

rafaleon --> Nigdzie nie wróciła. W tekście jest kilkukrotnie zaznaczone, że raport NPD dotyczy tylko i wyłącznie czerwca.
Deadeye Konsul
mikmac -> widac ze nie masz pojecia o biznesie. ps2 wciaz trzyma sie swietnie, a jako ze te konsole (biorac pod uwage cene i mozliwosci) sa kierowane do innych grup odbiorrcow to ps2 jest cudownym srodkiem na generowanie sporego zysku, ktory wciaz utrzymuje sie na wysokim poziomie. do tego gry, ktore dzieki wciaz rosnacej bazie uzytkownikow sprzedaja sie doskonale i tez generuja spory przychod. ps2 nie jest zadna konkurencja dla ps3, a teraz wlasnie przynosi najwieksze zyski - dlaczego niby sony chcialoby zabic tak swietny produkt? :)
Deepdelver Legend

Deadeye --> co?!! PS2 i PS3 nie są dla siebie konkurencją?! Oczywiście, że są - przecież świeżo upieczony nabywca "dwójki" nie kupi "trójki" przez najbliższe kilka lat. W tym sensie już nawet sukces Wii jest mniej szkodliwy dla PS3, bo to jednak grupy odbiorców pokrywające się w relatywnie małym stopniu, a poza tym kupienie w krótkim czasie zestawu Wii+PS3 jest dużo bardziej prawdopodobne niż PS2+PS3.
zanonimizowany251643 Legend
mikmac- przy obecnej sprzedaży PS3 sprzedaż PS2 (na poziomie X360) jest błogosławieństwem dla Sony. Przy przejściu PSX-> PS2 sprzedaż PSX chyba szybciej umarła.
A tak- w sytuacji gdy Wii kupuje w zasadzie inny klient a X360 nie bije rekordów sprzedaży nie widzę żeby ktoś miał w Sony powód do zmartwienia wysoką sprzedażą PS2 (na której zarabia po kilkadziesiąt $ na każdym egzemplarzu plus minimum 8$ od każdej sprzedanej gry) - widać gołym okiem że z ponad 100 milionów posiadaczy PS2 z 50% czeka na niższą cenę na PS3 żeby się przesiąść (w 3 tygodnie lipca po obniżeniu ceny sprzedaż PS3 w USA do konsumentów w kilku największych sieciach wzrosła o 135% - tak więc jak widać wystarczy obniżenie ceny i pojawiają się nowi klienci na PS3)
mikmac Legend
albz74 -->
z finansowego punktu jak to opisales to masz racje.
Z marketingowego to totalna klapa. PS3 powinno bylo nastapic i calkowicie wyprzec ere PS2 i sie swietnie sprzedawac.
Swietnie napisales - przy obecnej mizernej srpzedazy PS3, PS2 kreci finansowe lody dla Sony.. juz samo w sobie brzmi to troche zalosnie i tak jest naprawde!