Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 lutego 2007, 10:19

SpeedTreeRT wzbogaci świat gier BioWare

Jeszcze kilka lat temu wiadomości prasowe o systemie symulującym wegetację roślinności SpeedTreeRT mogły wywoływać uśmiechy i pytania – na co to komu? Obecnie logo SpeedTreeRT na pudełku to jedna z kluczowych technologicznych cech gry (obok np. Havoka), nie dziwi więc, że kolejni producenci decydują się na użycie tego systemu w swoich produktach. Dziś do tego grona dołącza firma BioWare.

Jeszcze kilka lat temu wiadomości prasowe o systemie symulującym wegetację roślinności SpeedTreeRT mogły wywoływać uśmiechy i pytania – na co to komu? Obecnie logo SpeedTreeRT na pudełku to jedna z kluczowych technologicznych cech gry (obok np. Havoka), nie dziwi więc, że kolejni producenci decydują się na użycie tego systemu w swoich produktach. Dziś do tego grona dołącza firma BioWare.

Firmy BioWare i Interactive Data Visualization, Inc. podały do wiadomości, iż zawarły porozumienie, na mocy którego SpeedTreeRT będzie odpowiadał za zaprezentowanie flory w kilku kolejnych grach tego utytułowanego studia. Pierwszą z nich będzie z dawna wyczekiwany Dragon Age. O innych tytułach nie wspomniano, aczkolwiek można przypuszczać, że mowa też o pierwszym MMO firmy BioWare, opracowywanym obecnie w studiu w Austin.

Przypomnę tylko, że możliwości systemu SpeedTreeRT mogliśmy zobaczyć m.in. w takich znaczących tytułach jak The Elder Scrolls IV: Oblivion, Gothic 3, Call of Duty 3, a także wielu innych pochodzących z SEGI, Ubisoftu, Activision czy Vivendi Universal.

Dragon Age z kolei ma być kolejnym wielkim cRPG pochodzącym z BioWare, czyli od osób którym zawdzięczmy takie kanony gatunku jak choćby Jade Empire, Star Wars: Knights of the Old Republic, Neverwinter Nights oraz Baldur's Gate. Jego premiera planowana jest na rok 2008.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej