Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 maja 2009, 10:40

autor: Maciej Śliwiński

Second Life popularniejsze od Warhammera i EVE Online

Badania przeprowadzone przez firmę Nielsen Media Research, zajmującą się analizą rynku mediów i gier, podają, że Second Life jest jednym z najpopularniejszych tytułów w Stanach Zjednoczonych i wyprzedza między innymi Warhammera Online i EVE Online.

Badania przeprowadzone przez firmę Nielsen Media Research, zajmującą się analizą rynku mediów i gier, podają, że Second Life jest jednym z najpopularniejszych tytułów w Stanach Zjednoczonych i wyprzedza między innymi Warhammera Online i EVE Online.

Badania przeprowadzono w ponad 180 tysiącach gospodarstw domowych w Stanach Zjednoczonych. Co ciekawe, pracownicy Nielsena nie prowadzili klasycznych ankiet, a po prostu mierzyli aktywność na komputerach i konsolach badanych. Pierwsze miejsce bezapelacyjnie zajął World of Warcraft – przeciętny amerykański użytkownik spędza w tygodniu 653 minuty buszując po stronach największego wirtualnego świata, który zamieszkuje według oficjalnych danych Blizzarda ponad 11 milionów osób.

Second Life popularniejsze od Warhammera i EVE Online - ilustracja #1

Zaskakujące jest natomiast miejsce drugie. Wirtualna alternatywa dla prawdziwego świata, gra Second Life wyprodukowana przez firmę Linden Lab, wyprzedziła o wiele bardziej znane i wydawałoby się popularne tytuły. Amerykanie spędzają średnio w wirtualnej rzeczywistości tej aplikacji o wiele więcej czasu niż przy popularnych grach MMORPG: Warhammer Online czy EVE Online. Popularność Second Life jest zresztą dostrzegana przez wiele firm, polityków czy nawet uczelni. Swoje oddziały w świecie gry mają między innymi Uniwersytet Jagielloński czy MIT. Kampanię wyborczą w grze prowadził Barack Obama, a dwa lata temu internauci emocjonowali się rywalizacją o fotel prezydenta Francji – zarówno Nicolas Sarkozy, jak Segonele Royal posiadali swoje biura wyborcze w grze.

Pierwszą dziesiątkę rankingu zdominowały gry Blizzarda. Poza wspominanym World of Warcraft, w czołówce zestawienia znajdują się również Warcraft 3: The Frozen Throne oraz Starcraft. Popularna w USA jest również seria gier Cywilizacja, w pierwszej dziesiątce znajdują się dwa tytuły przygotowane przez 2K Games.

Marnie w porównaniu do stron poświęconych grom wypadają najpopularniejsze serwisy społecznościowe w sieci. Lider na rynku dostarczania usług wideo – YouTube zajmuje odległe miejsce, a strony tego serwisu przeglądane są średnio przez 47 minut w tygodniu. Nieco lepiej prezentuje się Facebook – 84 minuty tygodniowo, za to bardzo słabym wynikiem legitymuje się muzyczny serwis MySpace – amerykańskie rodziny spędzają na nim tylko 10,5 minuty w tygodniu. Całość badań Nielsen Media Research znajdziecie pod tym adresem.