
Data wydania: 20 czerwca 2003
Second Life to gra z gatunku MMORPG, stanowiąca symulację społeczeństwa. Za jej powstanie odpowiada Linden Research. Gracz kreuje od podstaw własnego awatara, poruszając się po rozległym, wirtualnym świecie. Istotą zabawy jest wchodzenie w interakcje z tysiącami rezydentów wysp.
Gracze
Platformy:
Android 21 czerwca 2024Angielskie napisy i dialogi
Apple iOS 21 czerwca 2024Angielskie napisy i dialogi
PC Windows 20 czerwca 2003Angielskie napisy i dialogi
Producent: Linden Research, Inc.
Wydawca: Linden Research, Inc.
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gry podobne:
Second Life to darmowa gra z gatunku MMO (massively multiplayer online), stanowiąca symulator życia, w której gracze mają możliwość wykreowania od podstaw swojej postaci i dołączenia do grona wirtualnej społeczności. Tytuł, opracowany przez amerykańskie studio Linden Lab, trafił do sieci już w czerwcu 2003 roku i po dziś dzień działa nieprzerwanie, choć najpewniej nie z takim rozmachem, jak u swych początków. Po 20 latach od swojej premiery produkcja ta zyskała „drugie życie”, trafiając również na urządzenia mobilne z systemem iOS oraz Android.
Second Life to gra MMO, nastawiona na eksplorowanie różnorodnych lokacji oraz nawiązywanie interakcji z rezydującymi w nich graczami. Miejsce to współtworzy wiele społeczności o różnych pasjach i sposobach wyrażania siebie, toteż każdy z odbiorców może odnaleźć tutaj swoją własną przystań.
Grę rozpoczyna okres adaptacyjny, podczas którego użytkownicy kreują swojego awatara, ucząc się m. in. jak przemieszczać się po świecie, latać, tańczyć, przeskakiwać przeszkody lub siadać naposzczególnych obiektach. Tytuł oferuje zróżnicowane designy postaci, od klasycznych, po typowo fantastyczne (anioły, wilkołaki, wampiry), które z czasem można bardziej modyfikować, dostosowując outfit postaci oraz szczególne cechy jej wyglądu do własnych potrzeb. Po odbyciu samouczka, wprowadzającego też w tajniki zarządzania specjalną walutą, stworzoną na potrzeby świata, nowi rezydenci rozpoczynają właściwą rozgrywkę.
Second Life dysponuje pokaźnym wachlarzem interakcji z cyfrowym środowiskiem. Gracze mogą nie tylko nawiązywać nowe znajomości, korespondując ze sobą i wymieniając opiniami i poradami na grupowym czacie, ale też wspólnie bawić (np. przy dźwiękach klubowej muzyki) czy nabywać nowe produkty w pasażach handlowych. Tytuł umożliwia im też m. in. organizowanie przyjęć, prowadzenie walk czy handlowanie z innymi użytkownikami.
Aby modyfikować swojego awatara i stworzyć dla niego wymarzone miejsce na ziemi, niezbędna jest lokalna waluta – tzw. linden dollars. Opcje nabywania pieniędzy są w tym świecie niemal nieograniczone, wystarczy tylko wykazać się odrobiną wyobraźni lub połączyć siły z innymi rezydentami. Jednym z bardziej standardowych sposobów na zdobycie gotówki jest np. łowienie ryb. Chcąc odebrać pozyskane w ten sposób dolary, należy wypłacić je z przeznaczonego na ten cel bankomatu. Jeżeli gracz chce szybko uzyskać większą kwotę, przyda mu się dobry plan na biznes lub unikalne produkty, godne zarekomendowania i wymiany.
Samo nabycie domu w Second Life stanowi nie lada przedsięwzięcie. Zakup i utrzymanie własnego mieszkania za linden dolary nieszczególnie się opłaca, toteż rezydenci nieraz decydują się na zakup miesięcznego abonamentu w zamian za „darmowy” dach nad głową.
Gra posiada znośną, trójwymiarową oprawę graficzną, dokuczliwy dla oka może okazać się jednak powolny proces doczytywania odleglejszych tekstur. Gracze mogą mieć też trudność z przemieszczaniem, wykonywaniem różnych czynności czy mało intuicyjnym systemem nabywania i korzystania z elementów inwentarza. Wersja mobilna tytułu została opracowana na silniku Unity, by ułatwić korzystanie z niej na platformach iOS i Android.
Na przestrzeni lat wokół Second Life narosło wiele kontrowersji. Znane są przypadki ataków grieferów (chociażby sprawa Anshe Chung – awatara Ailin Graef – z 2006 roku), hazardu czy wirtualnej pedofilii, która przybrała zatrważająco wysoką skalę w roku 2007. Twórcy poczynili kroki, by użytkownicy czuli się bezpieczniej w wirtualnej przestrzeni gry, usuwając poszczególne wyspy oraz banując użytkowników podejrzanych o nielegalne aktywności. Jeżeli któryś z rezydentów padnie ofiarą nękania lub w jakikolwiek sposób poczuje się zagrożony, ma możliwość wystosowania raportu (tzw. Report Abuse), w którym może podać dokładną lokację zdarzenia, nazwę użytkownika oraz szczegółowe informacje na temat osoby dopuszczającej się danego czynu.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
27 maja 2020
Seks w grach sieciowych? Tak, występuje, chociaż zdecydowanie w bardziej kulturalnej formie, niż mogłoby się to wydawać. Piszę o tym, bo kolega pytał. Naprawdę!
16 lutego 2010
Cztery kolejne darmowe gry postanowiliśmy przybliżyć Wam w trzeciej części naszego cyklu artykułów o produkcjach z gatunku MMO. Zajęliśmy się m.in. fenomenem Second Life.
Dziś piszemy o 10. rocznicy serii Uncharted, zbliżającej się z wolna premierze pełnej wersji RimWorld, obecnym stanie Second Life oraz o opóźnieniach usprawnień graficznych i cross-platformowego multiplayera na Switchu w grze Minecraft. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Sobiepan
21 listopada 2017 10:59
Wygląda na to, że w dobie ciągłej inwigilacji bezpieczni nie mogą czuć się nawet gracze. Według informacji serwisu The Guardian, amerykańska Agencja Bezpieczeństwa Narodowego (NSA) od kilku lat monitoruje rozmowy oraz wysyłane wiadomości w World of Warcraft, Second Life i usłudze Xbox Live.
pozostałe
Marcin Skierski
10 grudnia 2013 10:40
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o Osiągnięciach i Trofeach w Call of Duty: Black Ops, potężnej aktualizacji MAG, blokowaniu kont w StarCraft II, a także ukończeniu prac nad Lionheart: Kings’ Crusade. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
1 października 2010 12:42
Mimo spadku zainteresowania zabawą w alternatywnych, wirtualnych światach i całkiem prawdziwą globalną recesją, gospodarka w Second Life ma się znakomicie. Twórcy gry ujawnili, że w marcu wartość transakcji zawartych pomiędzy graczami osiągnęła 57 milionów dolarów, a liczba aktywnych uczestników zwiększyła się o 13% w stosunku do danych z analogicznego okresu ubiegłego roku.
gry
Aleksander Kaczmarek
30 kwietnia 2010 12:06
Linden Labs, twórcy MMO Second Life podali oficjalne dane liczbowe na temat swojego tytułu. Według ujawnionych informacji gracze od czasu premiery tytułu w 2003 roku, spędzili w wirtualnym świecie ponad miliard godzin, co można przeliczyć na około 115 tysięcy lat, natomiast średni czas pojedynczej wizyty w świecie gry wynosi ok. 100 minut.
gry
Katarzyna Pochowska
23 września 2009 13:25
Już od ponad 6 lat na rynku branżowym obok „morderczych” MMO w rodzaju World of Warcraft czy Warhammer, egzystuje bardziej pokojowo nastawiona produkcja tego gatunku, Second Life. To tutaj właśnie, bez nabijania punktów, pasków życia czy many, wieść możemy sobie spokojne życie, wirtualne rzecz jasna, a przy okazji zarobić nieco pieniędzy – tym razem rzeczywistych.
gry
Maciej Myrcha
20 września 2009 13:41
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj w menu: Kalypso Media właścicielem Ascaron Entertainment, wielki konkurs Killing Floor, film z rozgrywki Duke Nukem Forever, Second Life przyjaźniejsze dla niewidomych, twórca Tomb Raider rozpoczął pracę nad nową grą dla Crystal Dynamics, edycja kolekcjonerska Forza Motorsport 3 i inne. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
19 czerwca 2009 14:00
Badania przeprowadzone przez firmę Nielsen Media Research, zajmującą się analizą rynku mediów i gier, podają, że Second Life jest jednym z najpopularniejszych tytułów w Stanach Zjednoczonych i wyprzedza między innymi Warhammera Online i EVE Online.
gry
Maciej Śliwiński
8 maja 2009 10:40
Wirtualny odpowiednik prawdziwego życia (jeśli można o czymś takim mówić) autorstwa Linden Labs – Second Life – odnosi coraz większe sukcesy. Twórcy postanowili pochwalić się atrakcyjnymi statystykami.
gry
Filip Grabski
20 stycznia 2009 12:36
Chyba bardzo powoli wyrasta nam drugi Uwe Boll, jeśli chodzi o ilości filmowych tematów związanych z grami komputerowymi. Po zapowiedzianym już filmie Bioshock, Gore Verbinski zamierza sfilmować Second Life.
pozostałe
Filip Grabski
18 grudnia 2008 11:31
Popularne pliki do pobrania do gry Second Life.
Wymagania sprzętowe gry Second Life:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Dual Core, 4 GB RAM, karta grafiki Intel HD lub lepsza, Windows 10.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Octa Core, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 960 lub lepsza, Windows 11 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 261 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.