Second Life najmocniejszą wirtualną gospodarką

Linden Labs, twórcy MMO Second Life podali oficjalne dane liczbowe na temat swojego tytułu. Według ujawnionych informacji gracze od czasu premiery tytułu w 2003 roku, spędzili w wirtualnym świecie ponad miliard godzin, co można przeliczyć na około 115 tysięcy lat, natomiast średni czas pojedynczej wizyty w świecie gry wynosi ok. 100 minut.

Katarzyna Pochowska

15

Linden Labs, twórcy MMO Second Life podali oficjalne dane liczbowe na temat swojej produkcji. Według ujawnionych informacji gracze od czasu premiery tytułu w 2003 roku, spędzili w wirtualnym świecie ponad miliard godzin, co można przeliczyć na około 115 tysięcy lat, natomiast średni czas pojedynczej wizyty w świecie gry wynosi ok. 100 minut.

W każdej sekundzie użytkownicy wysyłają 1 250 wiadomości tekstowych, a jednego dnia wymieniają między sobą średnio 600 milionów słów. Od czasu wprowadzenia w 2007 roku czatu głosowego, gracze przegadali już 18 miliardów minut, z czego 6 miliardów to rozmowy przeprowadzone tylko w 2009 roku. W ciągu ostatniego roku popularność rozmów głosowych wzrosła o 44%. Prawie 60% aktywnych mieszkańców świata Second Life pochodzi spoza USA. Gracze mieszkają w ponad 200 różnych krajach, a przeglądarka gry dostępna jest w 10 językach.

Second Life najmocniejszą wirtualną gospodarką - ilustracja #1

Również pod względem ekonomicznym Second Life osiąga wysokie wyniki. Transakcje zawierane pomiędzy użytkownikami przekroczyły już równowartość 1 miliarda dolarów. Tym samym ekonomia w grze zanotowała 94% wzrost w ciągu ostatniego roku. Obecnie każdego miesiąca gracze zawierają między sobą transakcje o wartości 50 milionów dolarów. W przeliczeniu na rok daje to ponad pół miliarda dolarów i daje grze tytuł największej wirtualnej gospodarki w przemyśle gier komputerowych. Obywatele wirtualnego uniwersum tworzą dziennie ok. 250 tysięcy nowych przedmiotów, które zajmują już 270 terabajtów danych i każdego roku notuje się wzrost zapotrzebowania na przestrzeń dyskową o 100%. Całkowity teren, na którym żyją bohaterowie gry ma już wielkość 2 miliardów metrów kwadratowych, co jest prawie 18% wzrostem w stosunku do pierwszego kwartału tego roku i 75% w porównaniu do pierwszego kwartału 2008.

Jak widać zainteresowanie „drugim życiem” i własną, wirtualną osobowością wcale nie maleje. Innowacyjna gra odnosi duże sukcesy, a jej fenomenem interesują się media oraz twórcy filmowi. Second Life wzbudza też wiele emocji także w realnym świecie, można wspomnieć tu chociażby o niedzielnych doniesieniach o złożonym pozwie, czy też o wirtualnych konfliktach między zwolennikami różnych opcji politycznych.

Second Life

Second Life

PC Mobile
Data wydania: 20 czerwca 2003
Second Life - Encyklopedia Gier
3.9

Gracze

Wszystkie Oceny
Oceń

Radeony serii 5000 poza zasiegiem konkurencji

Następny
Radeony serii 5000 poza zasiegiem konkurencji

Jakie gry kupią amerykańscy gracze w ciągu najbliższych miesięcy?

Poprzedni
Jakie gry kupią amerykańscy gracze w ciągu najbliższych miesięcy?

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl