Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 stycznia 2006, 10:36

autor: Maciej Myrcha

Rysy na "kryształowej" grafice Elder Scrolls 4: Oblivion?

Zaryzykuję stwierdzenie, iż w pierwszej piątce najbardziej oczekiwanych przez fanów gier RPG pozycji, znajduje się Elder Scrolls 4: Oblivion. Nie ulega wątpliwości, iż na sytuację tę złożyła się zarówno warstwa fabularna gry jak i jej oprawa graficzna, prezentowana od pewnego czasu na różnych screenach czy trailerach.

Zaryzykuję stwierdzenie, iż w pierwszej piątce najbardziej oczekiwanych przez fanów gier RPG pozycji, znajduje się Elder Scrolls 4: Oblivion. Nie ulega wątpliwości, iż na sytuację tę złożyła się zarówno warstwa fabularna gry jak i jej oprawa graficzna, prezentowana od pewnego czasu na różnych screenach czy trailerach. Niestety, jakość grafiki w finalnej wersji Oblivion może nieco odbiegać od tego co do tej pory widzieliśmy.

Taki scenariusz pojawił się w wątku forum serwisu HardOCP. Użytkownik kryjący się pod pseudonimem Stereophile twierdzi, iż z finalnej wersji Elder Scrolls 4: Oblivion zostały usunięte niektóre efekty cieniowania oraz oświetlenia. Przedstawiciele firmy Bethesda tłumaczą ten krok troską o wydajność maszyn graczy, które mogłyby nie "udźwignąć" wszystkich efektów zaimplementowanych przez developerów. Za dowód mają służyć poniższe screeny oraz nowy trailer znacznie różniący się od filmu zaprezentowanego podczas zeszłorocznych targów E3.

Rysy na 'kryształowej' grafice Elder Scrolls 4: Oblivion? - ilustracja #1
Przed „kastracją” grafiki
Rysy na 'kryształowej' grafice Elder Scrolls 4: Oblivion? - ilustracja #2
Po „kastracji” – screeny różnią się jakością ale można zauważyć, iż gdzieś zniknęły efekty prezentowane na wcześniejszym screenie

Dość dziwne tłumaczenie, nie uważacie? Wystarczyłoby chyba dać możliwość ustawienia w opcjach wyboru konkretnego poziomu efektów, i po kłopocie.