Część czytelników pamięta zapewne informację z października zeszłego roku, dotyczącą umieszczania reklam w grach online. Wtedy pomysł był dopiero w fazie rozwoju, dzisiaj jednak wszedł w życie, dosłownie i w przenośni, a pierwszą firmą, która zdecydowała się na zawartość reklamową w swoim produkcie jest Funcom, który społeczności Anarchy Online zapewni dodatkową (nie)atrakcję.
Maciej Myrcha
Część czytelników pamięta zapewne informację z października zeszłego roku, dotyczącą umieszczania reklam w grach online. Wtedy pomysł był dopiero w fazie rozwoju, dzisiaj jednak wszedł w życie, dosłownie i w przenośni, a pierwszą firmą, która zdecydowała się na zawartość reklamową w swoim produkcie jest Funcom, który społeczności Anarchy Online zapewni dodatkową (nie)atrakcję.
Przy zamieszczaniu reklam w grach zostanie wykorzystana technologia stworzona przez firmę Massive Incorporated (wspomnianą w październikowym newsie), twórę pierwszej sieci reklamowej w grach video. Obie firmy podpisały wyłącznościową umowę, na mocy której wszyscy gracze, którzy nie opłacają abonamentu Anarchy Online będą widzieć ogromne billboardy reklamowe w głównych obszarach gry. Reklamy nie będą widoczne dla subskrybentów.
Niestety, niedługo możemy się spodziewać wzrostu takich rozwiązań w kolejnych grach online. Badania przeprowadzone w zeszłym roku przez firmę Nielsen Media wykazały spadek oglądalności programów w najlepszym czasie antenowym przez mężczyzn w przedziale wiekowym 18-34 na rzecz korzystania z gier komputerowych. Logiczne jest więc, że przemysł zajmujący się reklamami musi dostosować się do nowych czasów - w roku 2003 na reklamy w TV wydano w USA 12 miliardów USD przy skromnych 10 milionach przeznaczonych na promocję produktów w grach wideo. Reklamy w grach online są więc bardzo łakomym kąskiem, tym bardziej, że grając cały czas patrzymy się w ekran i nie możemy zmieniać kanału, jeśli przerwa reklamowa jest zbyt długa.
Po takiej informacji w całkiem nowym świetle jawi się darmowe udostępnienie graczom Anarchy Online przez Funcom. Teraz albo będą zmuszeni oglądać reklamy (kasa dla Funcom od reklamodawców) lub wykupią subskrypcję (znowu kasa dla Funcom).
GRYOnline
Gracze
Steam
5