Raport finansowy Take-Two Interactive - ponad 50 milionów USD straty w drugim kwartale

Kilka godzin po ogłoszeniu werdyktu w sprawie dochodzenia Federalnej Komisji Handlu, skierowanego przeciw firmie wydawniczej Take-Two Interactive, jej przedstawiciele przedstawili wyniki finansowe za kwartał kończący się 30 kwietnia. Niestety, kwartał ten zakończył się stratą netto w wysokości 50.4 miliona USD.

Maciej Myrcha

Komentarze

Kilka godzin po ogłoszeniu werdyktu w sprawie dochodzenia Federalnej Komisji Handlu, skierowanego przeciw firmie wydawniczej Take-Two Interactive, jej przedstawiciele przedstawili wyniki finansowe za kwartał kończący się 30 kwietnia. Niestety, kwartał ten zakończył się stratą netto w wysokości 50.4 miliona USD. Dla porównania, w zeszłym roku finansowym, ten sam okres zamknął się stratą 8.2 miliona USD.

Jak podają media, wyniki te są zapewne gorzką pigułką do przełknięcia przez zarząd Take-Two, szczególnie, iż przychód netto w drugim kwartale był o 43 miliony USD wyższy niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Sprzedaż w znacznej części wygenerowała gra The Elder Scrolls IV - 40% całkowitego przychodu, co przekłada się na 106 milionów USD. Inne tytuły firmy też radziły sobie całkiem nieźle - przykładowo Major League Baseball 2K6 wygenerowała około 14% przychodu czyli 37 milionów USD.

Niestety, tak dobre wyniki sprzedaży zostały zniwelowane przez straty jakie firma poniosła w tym okresie. Koszty związane z zamknięciem dwóch firm developerskich (Rockstar Vienna - Xboxowe wersje Max Payne, Grand Theft Auto: Vice City i Indie Built - Amped 3, Top Spin 2) oraz "wpompowane" w projekty, które niestety nie ukażą się na rynku (m.in. Snow), sięgnęły ponad 26 milionów USD. Wśród powodów tak dużej straty wymienia się również, paradoksalnie, mniejszy niż w przypadku innych tytułów "zarobek" na Oblivionie, a także bardzo wysokie sumy związane z opłatami licencyjnymi w przypadku Major League Baseball 2K6.

Czary goryczy dopełnia obraz pierwszego półrocza fiskalnego - firma odnotowała w nim stratę w wysokości 79.5 miliona USD, podczas gdy w analogicznym okresie roku poprzedniego, była to kwota 47.1 milionów USD tyle, że zysku netto.

Peter Molyneux mówi o Fable 2... i nowej grze sportowej!

Następny
Peter Molyneux mówi o Fable 2... i nowej grze sportowej!

Myśli nieprzemyślane - Fallout 3

Poprzedni
Myśli nieprzemyślane - Fallout 3

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl