Quake 4 vs. Call Of Duty 2 na platformie dwuprocesorowej

Serwis EliteBastards przeprowadził testy wydajnościowe dwóch gier, które miały na celu sprawdzenie, jak radzą sobie na wieloprocesorowych systemach. Do próby użyto Quake 4 oraz Call Of Duty 2.

Maciej Bajorek

Serwis EliteBastards przeprowadził testy wydajnościowe dwóch gier, które miały na celu sprawdzenie, jak radzą sobie na wieloprocesorowych systemach. Do próby użyto Quake 4 oraz Call Of Duty 2.

Niedawno, bo prawie miesiąc temu ukazał się patch do Quake 4 oznaczony 1.0.5 beta. Wprowadza on wspomaganie dla systemów procesorowych z technologiami Hyper-Threading oraz innymi, wykorzystującymi wieloprocesorowość. Producent gry zapewnia, że wzrost wydajności może wynieść od 25% do 87%. Ekipa z EliteBastards sprawdziła jak to się ma do rzeczywistości. Testy wykazały, że w Quake 4 różnica pomiędzy wyłączonym a włączonym SMP (Symmetric multiprocessing) jest dość znaczna. Call Of Duty 2 nie posiada możliwości uruchomienia SMP, dlatego też wynik był niemalże identyczny.

Najciekawszą jednak rzeczą, która wynikła z ww. testów jest problem ze współpracą pomiędzy SMP, a specjalnym rozszerzeniem w sterownikach Nvidia (seria 80) dla systemów wieloprocesorowych. Przy obydwu włączonych wydajność w Quake 4 spadała o kilka klatek. Rozwiązanie przychodzi wraz z odpowiednią modyfikacją rejestru, a przez to równoczesnym wyłączeniu rozszerzenia w sterownikach. Jak mówią specjaliści z Nvidia, problem leży w kwestii programistów i wersjach patchy do gier, uruchamiających SMP.

Więcej szczegółów na temat testów można przeczytać w tym, a także tym miejscu. Natomiast patch do Quake 4 1.0.5 beta dostępny jest spod tego adresu.

Call of Duty 2

Call of Duty 2

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 25 października 2005

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

8.8

Gracze

9.3

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2006-01-05
22:14

Cainoor Legend

Cainoor
😉

"problem leży w kwestii programistów i wersjach pachy do gier, uruchamiających SMP"

Problem leży w pachach? ;)

Komentarz: Cainoor
2006-01-05
22:15

QrKo Legend

😃

Pachy na to zeby nie lapali :-)

Komentarz: QrKo
2006-01-06
01:00

zanonimizowany300184 Pretorianin

😱

QrKo --->

a za pachy to łapioł?

Komentarz: zanonimizowany300184
2006-01-06
06:26

Łosiu Senator

Łosiu
👍

Poprawiona :> Zabawna literówka.....

Komentarz: Łosiu

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl