Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 września 2008, 12:44

autor: Filip Grabski

Pierwsze recenzje Spore w prasie drukowanej

Już w piątek oficjalnie zadebiutuje na rynku ekonomiczno-wojenna gra w ewolucję czyli Spore autorstwa Willa Wrighta. Nie wszystkie recenzje są jednak tak przychylne, jak by sugerowały to zapowiedzi.

Już w piątek oficjalnie zadebiutuje na rynku ekonomiczno-wojenna gra w ewolucję czyli Spore autorstwa Willa Wrighta. Nie wszystkie recenzje są jednak tak przychylne, jak sugerowałyby to zapowiedzi.

Niemiecki magazyn PC Games ocenił najnowszą grę Wrighta na tylko 73%, co w konfrontacji z oczekiwaniami graczy i wyjątkowością tytułu może nieco dziwić. Po stronie plusów znalazły się: fabryka stworów, animacje, nieograniczona ilość dodatków do ściągnięcia i mnóstwo opcji społecznościowych. Minusami okazały się być: brak głębi (za wyjątkiem piątej fazy – podboju kosmosu), niełatwy miks strategii i symulacji, fakt iż łatwiej jest walczyć niż być dyplomatycznym oraz brak wystarczającej zachęty do ponownej rozgrywki. Czyli nieźle, ale mogło być lepiej. Inny niemiecki magazyn – Gamestar, dał ocenę tylko trochę wyższą: 79/100.

Pierwsze recenzje Spore w prasie drukowanej  - ilustracja #1

Warto jednak pamiętać, że brytyjski PC Gamer ocenił Spore już na poziomie 91%, a za największą wadę uznano brak auto-save’a (a wśród zalet jest m.in. obecność starwarsowego AT-AT). Zatem według wyspiarzy mamy hit. Pierwsze recenzje w Polskiej prasie są równie przychylne, co ta brytyjska.

Co na to europejska prasa online? Na pierwsze recenzje serwisów internetowych poczekamy do piątku, a to za sprawą embarga nałożonego przez Electronic Arts.

Przypominam, że premiera gry w krajach niemieckojęzycznych będzie miała miejsce jutro, w pozostałych terytoriach europejskich dzień później 5 września, a w Stanach Zjednoczonych w niedzielę.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej