Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 stycznia 2006, 09:37

Oficjalna strona Prey po operacji plastycznej

Ponoć całą tonę informacji znajdziemy na oficjalnej stronie gry Prey, która wczoraj ponownie zadebiutowała w Internecie – tak przynajmniej twierdzą jej autorzy. Jeśli chodzi o ścisłość, jest ich raptem kilka kilogramów, ale przecież nie będziemy mieć tego twórcom witryny za złe, prawda?

Ponoć całą tonę informacji znajdziemy na oficjalnej stronie gry Prey, która wczoraj ponownie zadebiutowała w Internecie – tak przynajmniej twierdzą jej autorzy. Jeśli chodzi o ścisłość, jest ich raptem kilka kilogramów, ale przecież nie będziemy mieć tego twórcom witryny za złe, prawda?

Oficjalna strona Prey po operacji plastycznej - ilustracja #1

Krótki opis gry, szczegółowa lista funkcji, dwa zwiastuny (z targów E3 oraz specjalny, prezentujący możliwości programu na konsoli Xbox 360), osiem screenshotów oraz wyciąg z zapowiedzi prezentowanych na łamach popularnych periodyków – to na razie wszystko, co przygotowali twórcy strony. Jest też link do forum oraz możliwość zamówienia gry w przedsprzedaży – ale ta ostatnia opcja jest jeszcze nieaktywna. Zapewne oficjalna witryna Prey zostanie wkrótce wzbogacona, na razie jednak trzeba cieszyć się tym, co jest...

Oficjalna strona Prey po operacji plastycznej - ilustracja #2

Prey to gra akcji zrealizowana w konwencji strzelaniny z perspektywy pierwszej osoby, której głównym bohaterem jest Indianin Tommy, uprowadzony wraz ze swoją dziewczyną i dziadkiem przez obcych. Obudziwszy się na pokładzie olbrzymiego statku kosmicznego, nasz śmiałek postanawia wziąć sprawy w swoje ręce i zniszczyć najeźdźców. Kładąc pokotem żołnierzy przeciwnika, odkrywa on kolejne elementy ponurej historii, z której wynika, że obca rasa Trocara jest odpowiedzialna za stworzenie życia na Ziemi. Fabuła programu luźno nawiązuje do powieści Larry’ego Nivena, zatytułowanej Ringworld.

Branża elektronicznej rozrywki usłyszała po raz pierwszy o Prey w 1995 roku, kiedy to studio Apogee (późniejszy 3D Realms) ukończywszy strzelaninę Rise of the Triad, postanowiła wziąć się za kolejny produkt. Projektem dowodził Tom Hall, jeden z byłych pracowników firmy id Software, która z kolei w tamtym czasie opracowywała pierwszą odsłonę Quake’a. Mimo zastosowania nowatorskiego silnika 3D i kilkukrotnym podejściu programistów do projektu, nie udało się ostatecznie sfinalizować powstania programu. Prace ostatecznie zarzucono w marcu 2000 roku, by po pięciu latach, 15 kwietnia 2005 roku ogłosić je ponownie. Nowym projektem zajęła się firma Human Head Studio...

Więcej informacji na temat Prey uzyskasz z naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej