Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 maja 2004, 15:39

Nowy RTS twórców Battle Realms i The Lord of the Rings: The War of the Ring

Firma Liquid Entertainment, znana ze stworzenia dwóch, całkiem niezłych gier strategicznych (Battle Realms oraz The Lord of the Rings: War of the Ring), poinformowała o pracach nad kolejnym produktem tego typu, tym razem osadzonym w którymś ze światów systemu Dungeons & Dragons.

Firma Liquid Entertainment, znana ze stworzenia dwóch, całkiem niezłych gier strategicznych (Battle Realms oraz The Lord of the Rings: War of the Ring), poinformowała o pracach nad kolejnym produktem tego typu, tym razem osadzonym w którymś ze światów systemu Dungeons & Dragons.

Mimo, że włodarze firmy ze słynnym Edwardem del Castillo na czele, nie zdecydowali się jeszcze co do nazwy gry i świata w którym będzie się toczyć jej akcja, udostępnili całkiem pokaźną liczbę funkcji, które będą charakteryzować rzeczony produkt. I tak, bohaterowie dowodzeni przez gracza, będą mogli się rozwijać, podobnie jak ma to miejsce w programach z gatunku RPG. Jeśli rozpoczniemy kampanię, prowadząc np. postać Paladyna, sami określimy czy w bezpośredniej walce bardziej przydadzą się nam jej zdolności bojowe, czy też np. lecznicze.

Akcja gry nie tylko będzie się rozgrywać na lądzie, morzu i w powietrzu, ale także w lochach (wszakże to Dungeons & Dragons). Sieć ukrytych pod powierzchnią ziemi korytarzy będzie prawdziwym wyzwaniem dla wszystkich graczy lubujących się w eksploracji. Pełne tajemnic, skarbów i pułapek środowisko to niemal raj dla postaci Złodzieja, która również zostanie wprowadzona do gry. Oczywiście podziemne tunele będą także miały niebagatelny wpływ na przebieg bitew. Jeśli nie dajemy sobie rady z armią wroga na powierzchni, zawsze można przedostać się po kryjomu na jej tyły i znieść żołnierzy z powierzchni ziemi w szybkim i zaskakującym ataku.

Edward del Castillo zapowiedział również lepszy i bardziej złożony system odpowiedzialny za kierowanie jednostkami i budowaniem wioski. Gracz będzie mógł np. formować jednostki jednego typu w specjalne drużyny, by lepiej wykorzystać ich unikalne zdolności. Wiadomo wszakże, że w ferworze walki często dochodzi do paradoksalnych sytuacji, w których jednostki mające wspierać główną armię zostają zabite, zanim przydadzą się do czegokolwiek konkretnego. I tak, drużyna kleryków zawsze będzie stać na zapleczu, w dodatku jej skomasowane umiejętności lepiej przełożą się na leczenie Twoich regularnych żołnierzy. Jeśli chodzi o budowę wioski, także i tutaj dokonana została mała rewolucja. Autorzy postanowili bowiem nie koncentrować się na tradycyjnej roli występujących w niej budynków, tylko zwiększyć ich działanie poprzez konstrukcję kolejnych struktur tego samego typu. Przykładowo, jeśli gracz zbuduje baraki, będzie mógł w nich szkolić żołnierzy. Jeśli wymarzy mu się, aby powstające jednostki miały od razu status weteranów, będzie musiał skonstruować kolejne baraki. Wszystkie obiekty będą powiązane ze sobą siecią współzależności, dzięki którym możliwe stanie się uzyskiwanie specjalnych bonusów. O tym, co uzyska z nich gracz, zależeć już będzie od niego samego.

Liquid Entertainment zamierza opublikować oficjalne oświadczenie w sprawie nowej gry, tuż po ustaleniu jej nazwy. Najprawdopodobniej nastąpi to jeszcze w tym miesiącu.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej