Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka The Lord of the Rings: The War of the Ring (PC)

Władca Pierścieni: Wojna o Pierścień PC

The Lord of the Rings: The War of the Ring

Władca Pierścieni: Wojna o Pierścień to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez studio Liquid Entertainment. Akcja osadzona została w uniwersum znanym z powieści J.R.R. Tolkiena.

Strategiczne | fantasy | RTS | książki | Władca Pierścieni | multiplayer

PC Windows
Okładka The Lord of the Rings: The War of the Ring (PC)

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

4listopada2003

12grudnia2003

pudełko PL

The Lord of the Ring: War of the Ring to strategia czasu rzeczywistego bazująca na twórczości J.R.R. Tolkiena, a dokładniej na jego najsłynniejszym dziele, czyli „Władcy Pierścieni”. Zadaniem gracza w The Lord of the Ring: War of the Ring jest opowiedzenie się po jednej ze stron zaistniałego konfliktu, tj. po stronie dobra walcząc ramię w ramię z krasnoludami, elfami i ludźmi lub po stronie sił ciemności mając za swych sprzymierzeńców Saurona, Nazgule czy też paskudnych orków, i przejęcie kontroli nad całym Śródziemiem.

Grając po stronie dobra gracz ma do wykonania szereg misji (coś na kształt tych znanych z Warcraft III: Reign of Chaos), w których w większości przypadków do dyspozycji otrzymuje z góry predefiniowaną drużynę kilkunastu postaci. Opowiadając się po stronie zła, gra już bardziej przypomina typowego RTS-a i grający musi z kolei wykazać się umiejętnością dowodzenia znacznie większymi siłami, składającymi się z dziesiątek podległych mu jednostek.

Akcja gry rozgrywa się w całości na obszarze Śródziemia, na terenach znanych z trylogii, w tym m.in.: Iron Hills, Mirkwood, Dol Guldur oraz Lothlórien. Uczestniczymy również w słynnych bitwach jak choćby w bitwie o Helmowy Jar. W grze występują specjalne jednostki (m.in.: Aragorn, Gandalf, Gollum czy Saruman) posiadające szereg indywidualnych, unikalnych zdolności, m.in.: zwiększanie morale żołnierzy i tym samym szansy na odniesienie zwycięstwa czy ataki specjalne o ogromnej sile rażenia. Wraz z postępami w kampanii postacie te zdobywają doświadczenie i zwiększają swe umiejętności.

  • Gra wykorzystuje nowoczesny „silnik”, pozwalający generować wysokiej jakości, bogatą w szczegóły grafikę 3D. Widzimy tu wysokiej jakości tekstury, realistycznie wyglądające cienie, przesuwające się po niebie chmury, grę świateł, itp.
  • Jednostki zdobywają doświadczenie podczas walki.
  • Ukształtowanie terenu w dość znaczny sposób wpływa na przebieg i wynik walki.
  • Poziom trudności automatycznie dopasowujący się do możliwości gracza, np. zależny od szybkości z jaką produkuje on swoje jednostki.
  • Możliwość gry wieloosobowej do ośmiu osób równocześnie w kilku trybach: Razing, Survival, Catapult, Famine i Control.
  • Kampanie przeznaczone zarówno dla trybu pojedynczego gracza jak i rozgrywki wieloosobowej.
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1-8  

Nośnik: 2 CD

Ocena gry 7.39 / 10 na podstawie 1502 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 139,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Władca Pierścieni: Wojna o Pierścień

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Władca Pierścieni: Wojna o Pierścień

PC Windows

Rekomendowane: CPU 1,0GHz Intel/AMD, 256MB RAM, 32MB akcelerator 3D (Direct X 8.1)

Władca Pierścieni: Wojna o Pierścień - recenzja gry

Recenzja 19 grudnia 2003, 15:28

Niestety zarzutów wobec gry można mieć dość sporo. Po pierwsze jest wtórna- graficznie do złudzenia przypomina Warcraft 3, a pod względem rozrywki Battle Realms. Miłośników twórczości Tolkiena zdenerwują spore odstępstwa od historii opowiedzianej w książce- walczące ze sobą ramie w ramie Krasnoludy i Elfy, obozujące w jednej bazie to mała przesada. Tym bardziej, iż zawsze wydawało mi się, iż jedni i drudzy w ogóle nie mieszali się w wojnę z Mordorem, ograniczając się tylko do obrony własnego terytorium. Odstępstw od książki jest znacznie więcej, choć mimo wszystko proponuje je twórcom gry wybaczyć. Możliwość przyzwania Entów i Balroga jest prostym sposobem na zwiększenie atrakcyjności i nieźle spełnia swoje zadanie. Bo przecież, jeśli zamiast nich moglibyśmy przywołać wielkiego Smoka, to i tak fani książki zaczęliby marudzić, iż tych bestii w niej nie było (no, może jeden w Hobbicie). Chociaż i tak kilka dziwnych jednostek w grze można odnaleźć, jak chociażby Huorny (będące odmianą Entów) i Beorningowie (którzy mogą się zmieniać w niedźwiedzi). Czy to wada, oceńcie jednak sami. Niektórym do gustu nie przypadnie również grafika, która choć wprawdzie wygląda ładnie, to jakoś nie bardzo pasuje to tak podniosłej i dramatycznej historii. Jednak raz jeszcze podkreślę, iż są to wady tylko z punktu widzenia miłośników książki i osoby, które z nią styczności nie miały, uwagi na to nie zwrócą. Mimo wszystko fanom filmu polecam grę Powrót króla, w której o wiele bardziej można poczuć Tolkienowskiego ducha i narobić sobie smaczku przed zbliżającą się premierą. Należy też zwrócić uwagę, na długość gry-z powodzeniem można ją ukończyć w ok. 20h, więc moim zdaniem jest nieco za krótka. Poważnym mankamentem Wojny o pierścień są przesadzone wymagania sprzętowe. Fakt, grafika jest ładna, jednak z pewnością nie na tyle, by na procesorze z procesorem 2.5 GHz z 1GB RAMu gra miała prawo zwalniać w rozdzielczości 1024x768. A momentami zwalnia! Grać w scenariusz w którym bronimy Helmowego Jaru, przy maksymalnych detalach jest istnym samobójstwem, chyba, że dysponujemy komputerem takim jak w NASA ;). I pomimo, iż w innych misjach, gdzie występuje mniej jednostek, gra już się tak często nie zacina, to brak optymalizacji kodu jest moim zdaniem błędem niewybaczalnym.