Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 lipca 2005, 10:52

autor: Maciej Myrcha

Nowe informacje o UFO: Aftershock

Piekiełko Graczy czyli serwis GamersHell zamieścił bardzo obszerne FAQ dotyczące niecierpliwie oczekiwanej przez fanów gry UFO: Aftershock. W dalszej części wiadomości postaraliśmy się o podanie najważniejszych informacji o kolejnej odsłonie jednej z najciekawszych serii strategiczno taktycznych.

Piekiełko Graczy czyli serwis GamersHell zamieścił bardzo obszerne FAQ dotyczące niecierpliwie oczekiwanej przez fanów gry UFO: Aftershock. W dalszej części wiadomości postaraliśmy się o podanie najważniejszych informacji o kolejnej odsłonie jednej z najciekawszych serii strategiczno taktycznych.

Tak jak wspominano wcześniej, fabuła gry łączy się bezpośrednio z jednym z zakończeń UFO: Aftermath, ale cała akcja rozgrywa się 50 lat później. Ziemianie podpisali pakt z Obcymi, na mocy którego Ziemia miała zostać zamieniona w jeden wielki, żyjący organizm. Dla niedobitków przygotowano orbitującą stację kosmiczną, ale nie wszyscy zostali na nią przetransportowani. Kampania w UFO: Aftershock skupiać się będzie na zdobywaniu terytoriów, gromadzeniu zasobów oraz rozwoju badawczym. Terytoria są większe niż w poprzedniej części gry, podzielono je również na dystrykty (od 3 do 5), z których jeden mieści stolicę regionu oraz główną bazę. Pozostałe regiony zapewniają dostawy surowców.

Fabuła gry nie jest liniowa - praktycznie każdy cel danej misji może zostać osiągnięty na kilka sposobów, zależy to tylko i wyłącznie od gracza. Twórcy gry zamieścili także losowo generowane misje i mapy, co daje praktycznie nieskończoną ilość kombinacji, a co za tym idzie, ogromną możliwość tzw. replayability - każda gra powinna być innym doświadczeniem dla grającego. Misje będą zróżnicowane pod względem głównych celów, będziemy musieli m.in. znaleźć specjalne artefakty, zdobyć nowe terytorium, obronić posiadane terytorium czy szpiegować wroga. Twórcy przewidzieli także możliwość wchodzenia do budynków i częściowego ich niszczenia co w dość znaczny sposób może zmienić taktyczne oblicze misji.

Arsenał broni nie jest jeszcze w pełni ustalony, ale twórcy UFO: Aftershock przewidują mniejszą ich liczbę niż w przypadku przeciwnika. Oczywiście będziemy mieli okazję korzystania ze sporej ilości wyposażenia, m.in. skanerów czy implantów. Nasi przeciwnicy będą natomiast reprezentować szerokie spektrum różnych osobników, począwszy od mutantów, poprzez ludzi aż po kilka ras Obcych. Przeciwnicy będą "mądrzejsi" niż w poprzedniej części gry (ulepszono algorytmy AI) - mniej inteligentni wyginęli w ostatnim półwieczu. Podczas walki wrogowie będą atakować grupami, osłaniać się wzajemnie czy wzywać posiłki. W kwestii rozgrywek wieloosobowych, twórcy gry stwierdzili, iż są one możliwe do zaimplementowania ale najprawdopodobniej nie pojawią się w UFO: Aftershock.

Po informacje o UFO: Aftershock zapraszamy do naszej Encyklopedii.