Data wydania: 3 października 2003
Przygotowana przez ekipę czeskiego studia Altar Interactive strategia turowa, nawiązująca do kultowego przeboju z lat 90. UFO: Enemy Unknown. Akcja gry UFO: Aftermath (w polskiej wersji UFO: Kolejne Starcie) przenosi nas w niezbyt odległą przyszłość, w której w wyniku inwazji Obcych ziemska cywilizacja została zredukowana do garstki ocalałych.
GRYOnline
Gracze
Steam
UFO: Aftermath to strategia turowa czerpiąca garściami z dawnego przeboju UFO: Enemy Unknown. Początkowo gra nosiła tytuł Dreamland Chronicles: Freedom Ridge i była tworzona przez zespół Mythos Games. Niespodziewanie projekt zawieszono i wydawało się już, że nigdy nie zostanie ukończony. Pojawił się jednak czeski developer Altar Interactive (twórca strategii Original War) i zajął się jego dalszą produkcją. Akcja Aftermath przenosi graczy w niezbyt odległą przyszłość, gdzie w wyniku inwazji obcych wielka ziemska cywilizacja została zredukowana do garstki ocalonych. Z czasem ludzie pozostali przy życiu zorganizowali się i zaczęli walczyć z najeźdźcami. Gracze muszą pokierować tę garstkę do zwycięstwa.
Rozgrywka jest bardzo podobna do tej znanej z serii X-COM, mamy więc rozwój baz, postęp techniczny, przejmowanie i asymilowanie do własnych potrzeb technologii obcych oraz walkę. Kierujemy naszymi żołnierzami w pełni trójwymiarowym środowisku, w poszczególnych turach wydajemy im odpowiednie rozkazy i obserwujemy przebieg sytuacji. Nasi ludzie mają duży zakres ruchów, mogą biegać, chodzić, klękać, leżeć oraz używać całej gamy broni: wyrzutni rakiet, karabinów, granatów, a późnej także laserów i innych pozaziemskich wynalazków. Stopniowo zyskują też doświadczenie, nowe umiejętności i cechy. Podsumowując UFO: Aftermath to gra ściśle bazująca na serii X-COM, nie wprowadzająca większych udziwnień do znanej nam rozgrywki. Nie znaczy to jednak, że jest to zwykła kopia. To nowa bardziej rozwinięta wersja starego przeboju. Mamy lepszą grafikę, więcej gatunków obcych, więcej technologii, broni oraz tą samą grywalność i pomysł.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows
Producent: Altar Interactive
Wydawca: Fulqrum Games / 1C Entertainment
Recenzja GRYOnline
UFO: Aftermath to strategia turowa czerpiąca garściami z dawnego przeboju UFO: Enemy Unknown. Akcja Aftermath przenosi graczy w niezbyt odległą przyszłość, gdzie w wyniku inwazji obcych wielka ziemska cywilizacja została zredukowana do garstki ocalonych.
14 stycznia 2012
Zapowiadana na jesień premiera nowego XCOM-u to doskonała okazja, by przyjrzeć się grze, która zapoczątkowała tę jakże uznaną serię. Panie i panowie, cofamy się do roku 1994. Przed Wami UFO: Enemy Unknown.
1C Publishing EU postanowiła odświeżyć nieco pamięć o strategicznej serii UFO, wydając w Wielkiej Brytanii pakiet, złożony z trzech reprezentujących ową sagę gier. Zestaw zatytułowany po prostu UFO: Trilogy pozwoli odbiorcom na ponowne sprawdzenie tego, co mają do zaoferowania takie projekty, jak: Aftermath, Aftershock oraz Afterlight.
gry
Marek Grochowski
11 lipca 2007
Firma Paradox Interactive poinformowała, że katalog gier dostępnych w systemie elektronicznej dystrybucji GamersGate właśnie powiększył się o kolejne trzy tytuły: UFO: Aftershock, UFO: Aftermath oraz Korea: Forgotten Conflict.
gry
Karolina Talaga
12 lipca 2006
Niespodzianki nie ma. Kolejną grę ze znanego cyklu UFO wyda na rynku Cenega. Przedstawiciele firmy opublikowali wczoraj oficjalne oświadczenie prasowe, w którym poinformowali o podpisaniu stosownego porozumienia w tej sprawie ze studiem Altar Games.
gry
Krystian Smoszna
2 marca 2006
Fani gier z serii UFO mają okazję wykazać się w specjalnym konkursie, zorganizowanym przez serwis Strategy Core oraz firmy Altar i Cenega. Zabawa związana jest głównie z najnowszą odsłoną cyklu, zatytułowaną UFO: Aftershock, która w Polsce zadebiutowała w ubiegłym miesiącu.
pozostałe
Krystian Smoszna
20 grudnia 2005
Członkowie studia Altar Games nie zamierzają przedłużać urlopu po ukończeniu gry UFO: Aftershock. Program zadebiutował na rynku niespełna dwa miesiące temu (w Polsce 18 listopada), a już dziś dowiadujemy się, że rozpoczęto prace nad kolejną odsłoną opowieści o zmaganiach ludzi z obcymi.
gry
Krystian Smoszna
14 grudnia 2005
UFO: Aftershock, połączenie taktycznej gry akcji na poziomie odziału oraz strategii, rzec można, globalnej, powstające w czeskim studiu Altar Interactive ukaże się na rynku już 7 października, poinformowali przedstawiciele Ascaron oraz Cenegi, wydawcy gry. Tym samym pozostał miesiąc do wkroczenia w kolejną część popularnej niegdyś serii.
gry
Maciej Myrcha
6 września 2005
Piekiełko Graczy czyli serwis GamersHell zamieścił bardzo obszerne FAQ dotyczące niecierpliwie oczekiwanej przez fanów gry UFO: Aftershock. W dalszej części wiadomości postaraliśmy się o podanie najważniejszych informacji o kolejnej odsłonie jednej z najciekawszych serii strategiczno taktycznych.
gry
Maciej Myrcha
1 lipca 2005
Firma Cenega, wydawca UFO: Aftershock wychodzi do fanów tej znakomitej serii strategicznej z dość ciekawą propozycją. Otóż wszyscy, którzy mają w sobie odrobinę talentu pisarskiego, nie wstydzą się zaprezentować swoich prac szerszej publiczności i mają chrapkę na ujrzenie swoich "wypocin" w specjalnej edycji UFO: Aftershock powinni wziąć udział w konkursie literackim.
gry
Maciej Myrcha
9 czerwca 2005
O serii UFO (a także X-Com) można już chyba mówić w kategoriach kultowości. Pierwsza gra z tego cyklu, UFO: Enemy Unknown, ukazała się w pierwszej połowie lat 90-tych ale zainteresowanie serią nie słabnie. Premiera najnowszej pozycji traktującej o walce ludzi z obcymi, UFO: Aftershock, planowana jest dopiero na 3 kwartał roku 2005.
gry
Maciej Myrcha
8 listopada 2004
Rodzimy wydawca, działający również poza granicami naszego kraju, firma Cenega oficjalnie zapowiedziała w swoim planie wydawniczym grę UFO: Aftershock – strategię, będącą sequelem słynnej pozycji z 2003 roku, UFO: Aftermath.
gry
Włodarczak Adam
16 czerwca 2004
Popularne pliki do pobrania do gry UFO: Kolejne Starcie.
Wymagania sprzętowe gry UFO: Kolejne Starcie:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium III 1 GHz, 256 MB RAM, GeForce 3 64 MB RAM.
Średnie Oceny:
Średnia z 2 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 747 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 255 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Borys Zajączkowski
Recenzent GRYOnline.pl
2003.10.08
UFO: Aftermath to strategia turowa czerpiąca garściami z dawnego przeboju UFO: Enemy Unknown. Akcja Aftermath przenosi graczy w niezbyt odległą przyszłość, gdzie w wyniku inwazji obcych wielka ziemska cywilizacja została zredukowana do garstki ocalonych.
arkadius2
Ekspert
2015.09.20
@Miszcz120 - też miałem nie raz takie problemy z biomasą, niestety zdarzało się ze nie otrzymałem dostatecznie szybko misji na terenie biomasy przez co nie zdążyłem opracować odpowiedniej technologi by z nią walczyć ;)Od siebie dodam tylko że szkoda iż Aftermath został troszeczkę zapomniany, przydałby się jakiś mod podciągający rozdzielczość i naprawiający problem z filmikami pod kartami graficznymi ATI.
piter-sXlDg Legionista
Nudna i nie opłacalna gra. Dużo słabych misji. NIE POLECAM!
arkadius2 Konsul
@Miszcz120 - też miałem nie raz takie problemy z biomasą, niestety zdarzało się ze nie otrzymałem dostatecznie szybko misji na terenie biomasy przez co nie zdążyłem opracować odpowiedniej technologi by z nią walczyć ;)
Od siebie dodam tylko że szkoda iż Aftermath został troszeczkę zapomniany, przydałby się jakiś mod podciągający rozdzielczość i naprawiający problem z filmikami pod kartami graficznymi ATI.
zanonimizowany716880 Pretorianin
Jedna z najlepszych produkcji, w jakie mogłem grać :)
Fajnie rozbudowana, dużo broni, badania, tryb strategiczny i taktyczny. Nie jest to gra turowa, a oparta w czasie rzeczywistym, z tym, że można sobie zatrzymać rozgrywkę, więc duży plus niż jak na ruchy (mój i komputera oddzielnie jak w Heroes'ach).
Gra potrafi być problematyczna w momencie powstania biomasy. Czasami miałem tak, że nie miałem badania, które mogłoby odblokować możliwość robienia baz antybiomasowych. Lub nierealistyczny zasięg broni, mniejszy niż zasięg replik airsoftowych, które mają 40-60 metrów zasięgu skutecznego, a w grze pistolety 8-20 metrów, karabiny do 60 metrów, a ciężka broń i snajperska od 50 metrów i do 250 metrów (czyli na całą mapkę w grze).
Gra mogłaby być bardziej rozbudowana, mogli dodać jakiś tryb rozgrywki polegający na ewakuacji ludności czy coś by gra była bardziej realistyczna. Ale klimat jaki panuje w kolejnym starciu jest ekstra! Następne części też są w miarę fajne, ale grafika bajkowa (cukierkowa), szczególnie w Bitwie o Marsa, ale za to są bardziej rozbudowane. No i nie ma już tylu broni i innych pierdółek (dla porównania jest tam chyba tylko 1 pistolet, a w aftermath jest ich ponad 10 samych klamek).
Raz mi się udało całą biomasę zlikwidować, tak by sama nie wyrastała i miałem opanowaną całą ziemię. A grałem w tą grę z ponad 10 razy tak od zera do końca.
10 na 10, gdyż nie spotkałem jeszcze bardziej odpowiadającej mi produkcji :)
Połączenie aftermath z aftershock (zalety z zaletami), było by grą epicką !
zanonimizowany768165 Legend
Kiedy pierwszy raz grałem w Aftermatch dotarłem do tej całej strefy 51 i na tym skończyło się moje granie. Czasami nawet nie mogłem zobaczyć przeciwników, zbierałem rakiety znikąd... generalnie dałem sobie spokój.
Potem wróciłem ale przeszedłem raptem kilka misji i wywaliłem grę.
Mam ją z CDA, rok temu była w promo od m.u. v.e. Wezmę z gmg jak się serwery obudzą, jest kosmiczne przeciążenie.