Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka UFO: Aftermath (PC)

UFO: Kolejne Starcie PC

UFO: Aftermath

Przygotowana przez ekipę czeskiego studia Altar Interactive strategia turowa, nawiązująca do kultowego przeboju z lat 90. UFO: Enemy Unknown.

Strategiczne | science fiction | turowe | widok izometryczny | taktyczne

PC Windows
Okładka UFO: Aftermath (PC)

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

3października2003

3października2003

pudełko PL

UFO: Aftermath to strategia turowa czerpiąca garściami z dawnego przeboju UFO: Enemy Unknown. Początkowo gra nosiła tytuł Dreamland Chronicles: Freedom Ridge i była tworzona przez zespół Mythos Games. Niespodziewanie projekt zawieszono i wydawało się już, że nigdy nie zostanie ukończony. Pojawił się jednak czeski developer Altar Interactive (twórca strategii Original War) i zajął się jego dalszą produkcją. Akcja Aftermath przenosi graczy w niezbyt odległą przyszłość, gdzie w wyniku inwazji obcych wielka ziemska cywilizacja została zredukowana do garstki ocalonych. Z czasem ludzie pozostali przy życiu zorganizowali się i zaczęli walczyć z najeźdźcami. Gracze muszą pokierować tę garstkę do zwycięstwa.

Rozgrywka jest bardzo podobna do tej znanej z serii X-COM, mamy więc rozwój baz, postęp techniczny, przejmowanie i asymilowanie do własnych potrzeb technologii obcych oraz walkę. Kierujemy naszymi żołnierzami w pełni trójwymiarowym środowisku, w poszczególnych turach wydajemy im odpowiednie rozkazy i obserwujemy przebieg sytuacji. Nasi ludzie mają duży zakres ruchów, mogą biegać, chodzić, klękać, leżeć oraz używać całej gamy broni: wyrzutni rakiet, karabinów, granatów, a późnej także laserów i innych pozaziemskich wynalazków. Stopniowo zyskują też doświadczenie, nowe umiejętności i cechy. Podsumowując UFO: Aftermath to gra ściśle bazująca na serii X-COM, nie wprowadzająca większych udziwnień do znanej nam rozgrywki. Nie znaczy to jednak, że jest to zwykła kopia. To nowa bardziej rozwinięta wersja starego przeboju. Mamy lepszą grafikę, więcej gatunków obcych, więcej technologii, broni oraz tą samą grywalność i pomysł.

  • Połączenie strategii globalnej z koniecznością prowadzenia walki taktycznej.
  • Walka na lądzie i w powietrzu z kosmitami i mutantami.
  • Cztery rodzaje baz - naukowa, wojskowa, produkcyjna i zwalczania Biomasy.
  • Misje taktyczne generowane losowo - każda rozgrywka inna od poprzedniej.
  • Ponad 100 różnorodnych celów misji.
  • Ponad 70 różnych rodzajów broni.
Zobacz pełny opis gry

Nośnik: 2 CD

Ocena gry 7.745 / 10 na podstawie 729 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Gry podobne do UFO: Kolejne Starcie

Klasyfikacja PEGI UFO: Kolejne Starcie

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe UFO: Kolejne Starcie

PC Windows

Rekomendowane: Pentium III 1 GHz, 256 MB RAM, GeForce 3 64 MB RAM

UFO: Kolejne Starcie - recenzja gry

Recenzja 8 października 2003, 12:34

Powód, dla którego rozpoczęcie gry w „UFO: Kolejne starcie” może wymagać tak dużego nakładu dobrej woli jest prosty: kuriozalne sterowanie podczas misji taktycznych. Przede wszystkim trzeba uściślić jedną rzecz – co oznacza lansowany przez producenta termin: połączenie strategii turowej i czasu rzeczywistego. W tym przypadku oznacza strategię czasu rzeczywistego, która dopuszcza kolejkowanie rozkazów podczas włączonej pauzy – z tym zastrzeżeniem, że domyślnym trybem upływu czasu w grze jest właśnie pauza. Jeśli dla części z Was zabrzmiało to zabawnie, zapewniam, że oddałem faktyczny stan rzeczy nic go nie ubarwiając. Istnieje w grze cokolwiek dziwaczny mechanizm określania, jakie wydarzenia powodują zatrzymanie czasu. Mechanizm ten jest dość rozbudowany i dopuszcza określenie nie tylko tego, czy w takiej lub innej sytuacji włączona ma zostać pauza, ale czy i kamera ma zostać przeniesiona nad miejsce zdarzenia oraz czy ma się pojawić stosowny komunikat. Domyślnie włączone są wszystkie możliwe opcje, czego efekt jest taki, że gra się zatrzymuje co chwileczkę. Gdy każdy z kilku żołnierzy kończy przejście z kratki do kratki lub gdy któremuś skończy się amunicja. Wejście na ekran ekwipunku również zatrzymuje upływ czasu, lecz by żołnierz zechciał wykonać zleconą mu tam czynność – na przykład wyjęcie z plecaka strzelby – należy dać mu na to chwilę czasu. Jeżeli gracz o tym zapomni i przed włączeniem upływu czasu wyda żołnierzowi jeszcze inny rozkaz, wówczas raz na dwa razy okaże się, że ów najbliższego wroga podejmie się wyleczyć, miast zastrzelić, czy coś koło tego.