Nintendo nadal mówi "NIE" grom sieciowym

Nie od dziś wiadomo, że firma Nintendo nie sprzyja rozrywce online. Dla wielu z Was może wydawać się to dziwne, wszak to właśnie produkcje pozwalające wziąć udział w zabawie wielu graczom naraz, cieszą się niesłabnącą popularnością i w tym należy upatrywać dalszy rozwój gier. Tego typu argumenty nie zdają się jednak trafiać do umysłów włodarzy jednej z największej japońskich firm. Prezes Nintendo, Satoru Iwata, twierdzi wręcz, że klienci nie chcą gier sieciowych, czego dał wyraz podczas przemówienia w Japońskiej Fundacji Ekonomicznej, publikując przy okazji niezbite na to dowody.

Krystian Smoszna

Nie od dziś wiadomo, że firma Nintendo nie sprzyja rozrywce online. Dla wielu z Was może wydawać się to dziwne, wszak to właśnie produkcje pozwalające wziąć udział w zabawie wielu graczom naraz, cieszą się niesłabnącą popularnością i w tym należy upatrywać dalszy rozwój gier. Tego typu argumenty nie zdają się jednak trafiać do umysłów włodarzy jednej z największej japońskich firm. Prezes Nintendo, Satoru Iwata, twierdzi wręcz, że klienci nie chcą gier sieciowych, czego dał wyraz podczas przemówienia w Japońskiej Fundacji Ekonomicznej, publikując przy okazji niezbite na to dowody.

Iwata zaprezentował wyniki sprzedaży gry sportowej (konkretnie chodzi o Hot Shots Golf na PlayStation 2), która w wersji sieciowej nie powtórzyła wyniku sprzedaży swojego tradycyjnego poprzednika. Według prezesa Nintendo, „większość graczy nie chce płacić dodatkowych pieniędzy za połączenie z Internetem, a dla niektórych klientów, procedura połączenia wciąż nie jest łatwa” . Biorąc pod uwagę powyższe stanowisko, szanse na uwzględnienie rozrywki online w powstającej obecnie konsoli „Revolution” są raczej nikłe. Jest to tym bardziej dziwne, że konkurencyjne koncerny: Sony oraz Microsoft - chcą zrobić z możliwości gry po sieci kluczowy komponent swoich nowych konsol. Nie oznacza to oczywiście, że dodatkowe urządzenia nie powstaną. Obecna generacja sprzętu Nintendo może pochwalić się przystawkami umożliwiającymi połączenie pomiędzy oddalonymi o setki kilometrów graczami. Problem w tym, że korzystają z nich inni developerzy, Nintendo jako główny dostawca oprogramowania w ogóle.

Być może Iwata ma rację i w chwili obecnej Nintendo nie musi wkraczać na rynek gier online. Pytanie tylko, czy szefowie japońskiego koncernu nie będą chcieli tego zrobić, gdy już będzie za późno.

Podobało się?

0

Krystian Smoszna

Autor: Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

Driv3r na szczycie

Następny
Driv3r na szczycie

Gry w ... kontrolerze

Poprzedni
Gry w ... kontrolerze

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl