Niespełna 25% użytkowników Half-Life 2: Episode One ukończyło grę!

Pierwsze rozszerzenie do gry Half-Life 2 sprzedaje się bardzo dobrze, co z pewnością cieszy pracowników firmy Valve. Dodatek zbiera też znakomite recenzje – co prawda nie tak wysokie jak podstawowa wersja programu, ale średnią ocenę na poziomie 88% (według serwisu GameRankings) trudno nazwać słabą. Wydaje się więc, że wszyscy są zadowoleni: twórcy, krytycy i... gracze. Zaraz, czy aby na pewno?

Krystian Smoszna

Pierwsze rozszerzenie do gry Half-Life 2 sprzedaje się bardzo dobrze, co z pewnością cieszy pracowników firmy Valve. Dodatek zbiera też znakomite recenzje – co prawda nie tak wysokie jak podstawowa wersja programu, ale średnią ocenę na poziomie 88% (według serwisu GameRankings) trudno nazwać słabą. Wydaje się więc, że wszyscy są zadowoleni: twórcy, krytycy i... gracze. Zaraz, czy aby na pewno?

Przedstawiciele firmy Valve opublikowali na swojej stronie statystyki, jakie gra Half-Life 2: Episode One zbiera podczas zabawy, a następnie wysyła do siedziby firmy. Wyniki są więcej niż zaskakujące. Okazuje się bowiem, że nawet 25% użytkowników programu nie ukończyło przygody oferowanej w rozszerzeniu!

Niespełna 25% użytkowników Half-Life 2: Episode One ukończyło grę! - ilustracja #1

Na blisko 750 tysięcy sesji (tym mianem określa się okres pomiędzy uruchomieniem gry, a jej wyłączeniem), tylko 22.79% użytkowników ukończyło zmagania! Wynik jest porażająco niski i świadczy o tym, że gracze albo znudzili się rozgrywką przed napisami końcowymi, albo pojawił się błąd związany ze zbieraniem i przesyłaniem danych. Chociaż druga opcja wydaje się być bardzo prawdopodobna, to jakoś trudno w to uwierzyć. Tak niski procent ukończenia gry jest zresztą tak samo niewiarygodny. Jeśli dane zebrane są prawidłowo, nie najlepiej świadczy to o jakości rozszerzenia i stawia pod znakiem zapytania sprzedaż drugiego dodatku. W końcu kto kupi następny epizod, jeśli pierwszy nie przypadł mu do gustu? Oczywiście istnieje też szansa, że gracze wyłączyli grę przed napisami końcowymi, np. zaraz po animacji, w której Gordon i Alyx uciekają z City 17, ale to również wydaje się być mało prawdopodobne. Z innego wykresu wynika bowiem, że nawet połowa graczy nie dotarła do ostatniego poziomu.

Niespełna 25% użytkowników Half-Life 2: Episode One ukończyło grę! - ilustracja #2

Średni czas ukończenia gry wynosi 4 godziny i 56 minut. Rozpiętość w tej statystyce jest bardzo duża. Znaleźli się tacy gracze, którzy na uporanie się z przygodą potrzebowali mniej niż 120 minut, ale sporo było też takich, którzy z Half-Life 2: Episode One walczyli ponad 10 godzin. Niemal 70% graczy wykorzystało dodatkowe efekty świetlne (HDR) oferowane przez dodatek, natomiast komentarzy twórców wysłuchało niespełna 15% użytkowników.

Wszystkie statystyki (zbierane od 10 czerwca bieżącego roku) znajdziecie w tym miejscu.

Half-Life 2: Episode One

Half-Life 2: Episode One

PC Mobile
po premierze

Data wydania: 1 czerwca 2006

Informacje o Grze
8.2

GRYOnline

8.6

Gracze

9.6

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Krystian Smoszna

Autor: Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2006-06-23
18:12

zanonimizowany123063 Senator

WolverineX -> Jeśli by zbierała dane o innych programach niż tych wchodzących w skład Steam (Steam pobiera jeszcze dane nt. sprzętu i systemu), a także gdyby zbierała dane osobowe, to już by była pozwana do sądu. Zresztą, widziałem ogólne statystyki Steam, bardzo ciekawe rzeczy z tego wynikają i bynajmniej nie czuję się inwigilowany :).

U.V. Impaler -> Są statystyki na temat innych gier? Jak się do nich dostać? :)

Komentarz: zanonimizowany123063
2006-06-23
18:18

kasztaneczuszek Legend

kasztaneczuszek

eJay [ Gladiator ] https://www.gry-online.pl/s029.asp?KAT=23

A da rade zagrac w to odłaczajac kabel sieciowy?:)

ni da sie chyba:)

Komentarz: kasztaneczuszek
2006-06-23
20:26

zanonimizowany123063 Senator

Bodajże się da, ale trzeba chyba w opcjach Steam dać, by zapamiętało twoje ustawienia i jakieś inne machinacje wyczyniać. Co prawda dotyczyło to HL2, ale EO też chyba dotyczy.

Komentarz: zanonimizowany123063
2006-06-23
20:39

zanonimizowany227886 Senator

Our data suggests that only half of the players that reach the final map have completed the game. This leads us to believe that either players are quitting before they see the credits, or there is a bug in how we collect this data.

Komentarz: zanonimizowany227886
2006-06-23
20:53

zanonimizowany271205 Pretorianin

👍

ja ukończyłem w trzech partiach, chociaż były czasy kiedy uwielbiałem brać gry jednym ciągiem np zarwać nocke z maxem paynem ;),
Episode 1, ma problem z trudnością, generalnie na medium jest za łatwy na hard jest ok natomiast są momenty gdzie jest hardcore (np z antlions)

zdziwiłbym się gdyby tak mało osób ją skończyło, valve robi wciągające gry i raczej z czasem jest coraz lepiej, a walka z tym latającym czymś (sorki za dyletantctwo) w jakiejś starej budowli byłą genialna, odblaski słońca na murach i stopniowe rozwalanie dachu

rewelka !!

Komentarz: zanonimizowany271205

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl